اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴


غلام رضاجلیلی نیا
مدیراداره میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی اهواز
 

با روی کارآمدن دولت یازدهم و پس ازامضای توافق هسته ای میان ایران و کشورهای 5+1، توسعه صنعت گردشگری به عنوان سومین صنعت درآمدزای جهان پس ازصنعت نفت وخودروسازی از جمله آینده نگری مثبت پسابرجام بود.

ایران به لحاظ پیشینه تاریخی ،فرهنگی ، مذهبی،پزشکی و... پتانسیل جذب گردشگران متنوعی را در فصلهای مختلف دارد و در کنار این نعمت های خدادادی ،نگاه و تلاش های دولت یازدهم برای بهبود و توسعه شرایط گردشگری نیز فرصت دیگر برای حضور حداکثری گردشگران خارجی به شمار می آید اما رسیدن به چشم انداز برنامه ششم توسعه و جذب سالیانه 20 میلیون گردشگر نیازمند اقدامات اصولی و گسترده در حوزه زیرساختی و سرمایه گذاری است.

 یکی از اقداماتی که دولت تدبیر و امید در راستای بهبود صنعت گردشگری انجام داد تهیه آیین نامه ایجاد و اصلاح تاسیسات گردشگری است که به تصویب وزارت جهادکشاورزی، سازمان میراث فرهنگی و سازمان محیط زیست رسیده و تیرماه امسال برای اجرا ابلاغ شده است و دولت امیدوار است که بر اساس ایین آیین نامه بتوان گردشگری در طبیعت ایران را با رعایت مسایل محیطی افزایش دهد.

تلاش برای حضور فعال بخش خصوصی و رفع موانع گردشگری از دیگر هدف ها و تلاش های دولت در سال گذشته بوده است و باعث شده از ابتدای سال 95 تاکنون دو میلیارد و 850 میلیون دلار ارز از ورود گردشگران خارجی به دست آید و هر چند اقدامات این چنینی در سال گذشته رشد 12 درصدی و ورود بیش از پنج میلیون گردشگر خارجی به ایران بوده است اماهنوز برای رسیدن به جذب سالانه 20 میلیون گردشگرکاری سخت می باشدامیداست دولت فعال وعملگرابابرنامه ریزی دقیق ومنسجم ،به روز کردن تجهیزات ،امکانات و توسعه روابط بین المللی و ترغیب و تشویق سرمایه گزاران و،.. آینده درخشانتری برای صنعت پول زای گردشگری ترسیم کند

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار