نارضایتی از ساماندهی کیوسک داران / اجرائیات کمی آرام تر برخورد کند / پل علوی و معضل دست فروشان

"> جا برای من گنجشک زیاد است...

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۱

نارضایتی از ساماندهی کیوسک داران / اجرائیات کمی آرام تر برخورد کند / پل علوی و معضل دست فروشان

* حجت الاسلام و المسلمین عظیمی ریاست سابق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و از روحانیون فعال از حادثه تصادف رانندگی جان سالم به در برد و البته دست ایشان گچ گرفته شد که به لطف خدا خطر رفع شد و این روزها شیخ فعالیت های سابق خود را از سر گرفته است.

* هفته نامه ندای بهبهان با صاحب امتیازی محمدباقر شریعتی، نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی در آخرین تصمیمات هیات نظارت بر مطبوعات تغییر وضعیت داده و به دو روزنامه (دو شماره در هفته) تبدیل شده و در تدارک انتشار برآمده است. ندای بهبهان جزو نشریات تحلیلی استان بوده که در راهیابی مدیرمسئولش به مجلس تاثیری بسزا داشته است. برای همکاران مان در ارائه خدمت بیشتر آرزوی توفیق داریم.

* آیت الله دکتر محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز در نشست نخبگان و مدیران خوزستان برای برگزاری جشن های غدیر عنوان داشته است در بندر امام که شهری با جمعیت 100 هزار نفر است برای جشن غدیر جمعیت 60 هزار نفری جمع شدند. و در زرگان جمعیتی حدود 30 هزار نفر که اتفاق جالب توجهی بود. یکی از حضار نیز با اشاره به آنکه در غدیر پیامبر اکرم (ص) برای ارج گذاری به این واقعه 120 هزار نفر را در 3 روز در بیابان نگه داشتند خواستار برگزاری جشن های با جمعیت بالا و ده ها هزار نفری شد که مورد پسند و استقبال جمعیت حاضر قرار گرفت.

* زه آب های مزارع شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بار دیگر محل بحث شده است. مدیران شرکت معتقدند که این زه آب ها با ریخته شدن در هورها باعث زنده نگه داشتن این اکوسیستم های پایین دست خود شده اند و منتقدان به خلاف این گفته ها اعتقاد دارند. مدیران توسعه نیشکر می گویند که بعضا در این زه آب ها ماهیان درشتی نیز نشو و نما کرده اند که به ما هم گفته اند تا نبینیم باور نمی کنیم!

* دانشگاه شهید چمران اهواز در ایام شروع سال تحصیلی برای تغییر سر در خود می بایست از شهرداری اهواز مجوزاتی را اخذ کند که شهرداری به دلیل بدهکاری دانشگاه از محل عوارض جلوی کار را گرفته و خواستار دریافت مطالبات خود شده است.

* تعدادی از کیوسک داران اهواز با مراجعه به دفتر روزنامه فرهنگ جنوب و پایگاه خبری شوشان خواستار بازنگری در طرح ساماندهی کیوسک ها شده اند که از طرف سازمان میادین ابلاغ شده است.  آنها معتقدند که تیپ کیوسک های ارائه شده ارتفاع زیادی دارد که مانع دید می شود و ممکن است مغازه داران پشت کیوسک ها اعتراض کنند و نیز خواستار داشتن میز پیشخوان در جلوی کیوسک ها شده تا بتوانند روزنامه ها را روی آن بچینند. گفتنی است که این صنف زحمتکش بعضا به صورت شیفتی روی کیوسک ها کار می کنند و می بایست نیازهای واقعی آنان و ایده هایشان در طراحی کار لحاظ شود. آنها موافق ساماندهی و یکسان سازی با مبلغی عادلانه تر و همچنین ارتفاع کمتر و عرض بیشتر هستند که گویا در این باره جلساتی میان شهرداری و نمایندگان کیوسک داران برگزار شده است.

* متاسفانه اجراییات شهرداری منطقه 1 از یکی از کیوسک داران فعال اهوازی جناب الله داد محمدحسینی در خیابان طالقانی اهواز بیش از 1 میلیون تومان مجله جمع آوری کرده و با خود برده که انتظار می رود اجراییات ضمن بازگرداندن مجلات قدری آرام تر با این صنف تا کند.

* یک طرفه بودن خیابان های مرکز شهر اهواز که به میراث رسیده از سال های قبل است مورد انتقاد روزمره شهروندان واقع می شود که خوب است در این سیستم تجدیدنظر شده و مهندسی مجدد صورت گیرد.

* احداث پل علوی منتهی به منطقه کیان می تواند باعث ایجاد تحول و رونقی در این قسمت از اهواز شود که بهره برداری عمومی از پروژه به سدی از دست فروشان محل برخورد کرده. شهردار منطقه 6 اهواز مهندس قاسم الهایی به شدت پیگیر حل موضوع و انتقال دست فروشان به بازارچه های محلی ایجاد شده است. پیش بینی می شود با انتقال دست فروشان به بازارچه ها مجوز تجاری برای خیابان اصلی منطقه کیان و مرتفع سازی صادر شود.

* در فضای مجازی صفحه هایی با عضویت چند هزار نفری از کاربران اهوازی تشکیل شده که نشان دهنده ظرفیت بالای چنین گروه هایی در شبکه های مجازی اجتماعی است که خوب است سیاستگزاران فرهنگی از این موضوع غفلت نورزند.

* شعبه های ارزی تا سقف 5000 دلار برای افراد واجد شرایط افتتاح حساب می کنند که قائل شدن این سقف باعث ماندن ارز در دست و جیب و گاوصندوق های مردم می شود حال آنکه محصول این کار و این محدودیت ایجاد تورم در بازار ارز بجای برگشتن آن به سیستم بانکی است که به نظر می رسد می بایست در این تعیین سقف تجدیدنظر شده و مشوق هایی نیز برای سپرده گزاران ارزی در نظر گرفته شود.

* حُسن ختام : جا برای من گنجشک زیاد است ولی/ به درختان خیابان تو عادت دارم/ از متن تابلویی در مغازه آب انار فروشی در کیانپارس بین 10 و 11


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار