اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
مدیرعامل پتروشیمی بوعلی:
مدیر عامل پتروشیمی بوعلی سینا گفت:طبق برآورد مهندسان شرکت این خسارت بیش از 60 میلیون یورو است.
 مدیرعامل پتروشیمی بوعلی در خصوص میزان خسارت وارده به این پتروشیمی گفت:هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارت صورت نگرفته اما طبق اطلاعات به دست آمده میزان خسارات بیش از 60 میلیون یورو است.

محمدرضا صاحب نسق افزود:حادثه آتش سوزی در بدترین قسمت کارخانه، یعنی جایی که اتصالات و لوله از کنار کوره عبور می کنند اتفاق افتاد که همین امر عملیات مهار را دشوار کرده بود.

وی اظهارکرد: بطور قطع نقص فنی و نشتی هنگام انجام کار اصلی ترین دلیل این حادثه بوده ضمن اینکه نباید اشکال در طراحی کارخانه را نادیده گرفت چرا که کوره ها در نزدیکی لوله ها و اتصالات واقع شده و حتی ممکن بود سایر قسمت ها نیز دچار آتش سوزی شود.

مدیر عامل پتروشیمی بوعلی سینا گفت: طبق برآورد بازرسان بیمه میزان خسارت این حادثه 60 میلیون یورو اعلام شده بود ولی طبق برآورد مهندسان شرکت این خسارت بیش از 60 میلیون یورو است.
وی از وارد مدار شدن تولید برخی از واحدهای آسیب دیده در یک هفته گذشته خبر داد و بیان کرد: طبق زمان بندی صورت گرفته، بهره برداری از تمامی واحدها با استفاده از حداکثر ظرفیت در هفته آینده انجام می گیرد.

صاحب نسق افزود: کل کارخانه شامل هفت واحد است که هم اکنون تمامی محصولات به جز پارازایلین در حال تولید است، و پتروشیمی بوعلی بجای تولید پارازایلین، محصول را جایگزین تولید و روانه بازار می کند.

وی در خصوص زمان بهره برداری از واحد آسیب دیده، گفت: طبق تفاهم نامه با یک شرکت فرانسوی و مشاوره تفصیلی شرکت مهندسی و توسعه نفت(متن)، اقدامات بازرسی تجهیزات مورد نیاز انجام شده و کارهای تعمیراتی در مراحل پایانی است.

صاحب نسق با اشاره به اینکه میزان تجهیزات آسیب دیده ای که از مدار خارج شده بالغ بر 500 تن شامل انواع لوله، اتصالات و استراکچر است، اظهارکرد:در یک ماه سپری شده از حادثه پتروشیمی بوعلی بیش از 554 هزار و 500 نفر ساعت به صورت 24 ساعته فعالیت کرده تا بتوانند تجهیزات آسیب دیده را جمع آوری و بازسازی را آغاز کنند.

مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا در خصوص برج 8001 که با 121 متر ارتفاع یکی از بلندترین برج های پتروشیمی خاورمیانه است، گفت: فعالیت های بازرسی بر روی این برج هنوز ادامه دارد و مشاوران خارجی و داخلی بررسی می کنند که آیا برج نیاز به تعمیرات داشته یا اینکه باید تعویض شود.
وی افزود:برج هنوز برداشته نشده، اما اگر قرار باشد برج جدیدی جایگزین آن شود حتما پس از اقدامات لازم که حدود 10 روز به طول می انجامد از تجهیزات و تکنولوژی نوین موجود که ظرفیت بیشتری دارد، استفاده خواهد شد.

یکی از واحدهای مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) شهرستان بندر ماهشهر 16 تیر امسال دچار آتش سوزی شد که پس از سه روز این آتش خاموش شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار