شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۰

شوشان : عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم، با حضور در کمیته دموکراسی و حقوق بشر اتحادیه بین المجالس، گفت: درعقب ماندگی جامعه بین الملل بویژه کشورهای درحال توسعه از تحقق اهداف سند توسعه هزاره، کشورهای پیشرفته و توسعه یافته مسئولیت دارند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید ناصرموسوی در یکصد و بیست و ششمین اجلاس مجمع جهانی بین المجالس در کامپالا ـ اوگاندا، در کمیته دموکراسی و حقوق بشر اتحادیه بین المجالس درباره نقش مجالس در مقابله با چالش‌های فراروی اصل بهداشت و سلامت زنان و کودکان سخنرانی کرد.

نماینده مردم رامهرمز ورامشیر درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهداف اعلامیه هزاره گفت: شاخص‌هایی همچون بهداشت، آموزش، توانمندسازی زنان و توسعه اقتصادی باید مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس، تحقق اهداف توسعه هزاره و تعیین سقف زمانی سال ۲۰۱۵ برای آن را مستلزم همکاری کشورهای توسعه‌یافته دراین زمینه دانست و گفت: درعقب ماندگی جامعه بین الملل بویژه کشورهای درحال توسعه از تحقق اهداف سند توسعه هزاره، کشورهای پیشرفته و توسعه یافته مسئولیت دارند.

همچنین در نشست دبیران کل مجالس عضو اتحادیه بین المجالس، حسین شیخ الاسلام  مدیر کل و مشاور امور بین الملل رئیس مجلس، درباره فرایند اصلاح و اجرای قوانین در مجالس و تجارب پارلمان جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط به ایراد سخن پرداخت. وی، در این ارتباط به ویژگی‌های نظام پارلمانی در ایران در مقایسه با بسیاری از نظام‌های پارلمانی جهان اشاره کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار