شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۱
روز گذشته یک مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: دختران و زنانی که در دانشگاه‌ها و محیط کاری با مردان مشغول کار و فعالیت هستند، از نظر تقوا دچار مشکل می‌شوند. این در حالی است امروزه مشکلات و مخارج زندگی به حدی زیاد شده که زنان نیز مجبورند که پا به پای مردان مشغول به کار باشند تا بلکه بتوانند اندکی هزینه های زندگی را کم کنند.

در این حین رسیدگی به تربیت فرزندان و امور خانه نیز به چالش کشیده شده است، تا جایی که فرزندان ساعات زیادی از روز را در تنهایی و به دور از والدین سپری می کنند و به عقیده کارشناسان این مساله پیامدهایی را نیز به دنبال دارد. بنابراین عدم حضور مادران بیشتر از پیش در کانون خانه احساس می شود. روز گذشته استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر لزوم توجه دولت به مشکل بیکاری جامعه تصریح کرد: رئیس جمهور نمی‌تواند برای ۷۵ میلیون شغل ایجاد کند، بلکه باید شغل‌هایی متناسب مردان و زنان ایجاد شود.

 آیت ا... سبحانی گفت: دولت باید توجه ویژه‌ای به مشکل بیکاری مردان داشته باشد و شرایطی فراهم شود که سه چهارم مردان و یک چهارم زنان در جامعه مشغول کار باشند، امروز متاسفانه زنان جامعه بیشتر شاغل هستند و سهم اشتغال آنها از مردان بالاتر است. او با بیان اینکه اشتغال زنان سبب شده تا از هدف و رسالت اصلی خود فاصله بگیرند، اظهار داشت: امروز خانه‌سالاری مورد توجه نیست و این موضوع سبب می‌شود که فرزندان به خوبی تربیت نشوند، چون رسالت و وظیفه اصلی زنان تربیت فرزندان است.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر لزوم ایجاد اشتغال برای بانوان بر اساس شأن و جایگاه آنها بیان کرد: دختران و زنانی که در دانشگاه‌ها و محیط کاری با مردان مشغول کار و فعالیت هستند از نظر تقوا دچار مشکل می‌شوند.

به گزارش تسنیم، استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به آفات دانشگاه های مختلط برای دانشجویان افزود: با پرده کشیدن میان دختران و پسران در دانشگاه‌ها مخالف هستم، بلکه باید تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌های کشور ایجاد شود. اگر دانشگاه‌ها مختلط باشند، دانشجویان از نظر علمی موفق نمی‌شوند، چون دانشگاه محل فراگیری علوم است. به گزارش ایسنا، گفتنی است چندی پیش آیت‌ا... سبحانی اعلام کرد که امروزه حتی فضای مجازی برای جوانان ما نیز خطرناک شده است؛ تا جایی که آرایش سر در قم همانند کشورهای خارجی شده است. مسئولان در این حوزه باید سعی کنند که تاثیرات منفیِ این ارتباطات را کم کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار