اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
 پرواضح است که تهدیدهای فضای مجازی در زمره آسیب های جنگ نرم است و می بایست با تشکیل کارگروه های تخصصی با کمک افراد با تجربه در این زمینه به بررسی و نظارت دقیق این مهم پرداخت.

ناگفته نماند که که دشمنان قسم خورده و معاند نظام اسلامی کشورمان کیان خانواده و جوانان این مرز و بوم را هدف قرار داده است و شبانه روزی در تلاشند که با جنگ نرم فرهنگی علیه کشورمان به مقاصد شوم خود برسند.

همچنین باید تصریح کرد که استفاده صحیح و مناسب از فضاهای مجازی موجب ایجاد ارتباط بیشتر و گسترش اطلاع رسانی در بین افراد خواهد شد.

و اما برعکس این قضیه و بهره نامطلوب از فضای مجازی باعث آسیب های اجتماعی غیرقابل جبران می شود که می طلبد متولیان امر تمهیدات لازم را برای مقابله با این موضوع و پرورش جامعه ای پویا و فعال به کارگیرند.

و چنانچه بگوییم فضای مجازی، یک جنگ تمام عیار علیه فرهنگ جامعه است اغراق نکرده ایم و حقیقت هم این چنین است که می بایست بیشترین اهتمام را به سوی ارتقای شاخص های فرهنگی داشته باشیم تا بتوانیم در این جنگ که به مراتب از جنگ نظامی سخت تر است، پیروز شویم.

و باید اذعان کرد که سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی فضای جامعه را از تهاجم فرهنگی ایمن می کند و نباید از این نکته غافل شد که مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری پس از حوزه اقتصادی مشکلات فرهنگی جامعه است، از این رو باید همه تلاش خود را برای تقویت ابعاد مختلف فرهنگی بکار بگیریم.

البته باید فعالیت های فرهنگی به گونه ای صورت گیرد که مردم بتوانند ارزش های دینی را خوب و فرهنگ غربی را بد بدانند. و باید تاکید شود استفاده از ظرفیت فضای مجازی می تواند تاثیر بهتری در انتقال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان داشته باشد که بهترین نمونه اقدامات فرهنگی به شمار می رود که حقیقتا کاری نو، ارزشمند و ماندگاری است.

همچنین باید عنوان کرد که مقام معظم رهبری در مسئله فرهنگ به آزاداندیشی اعتقاد راسخی دارد و به فرموده ایشان آزاداندیشی نه به معنی ولنگاری است که دشمن فرصت تهاجم فرهنگی پیدا خواهد کرد.

و درپایان ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که هوشیاری و دقت نظر نهادهای انقلابی در مقابله با هجمه فرهنگی دشمن همواره مورد تاکید رهبری است و بارها ایشان در سخنرانی های متعدد تاکید کرده اند که مقابله با تلاش دشمنان برای تضعیف باورهای جوانان امری ضروری است که باید در این مسیر برنامه ریزی منسجمی صورت پذیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار