شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
انجمن کتابخونی فانوس و انجمن مثنوی خوانی اهواز مراسمی به مناسبت بزرگداشت عارف نامدار جلال الدین بلخی (مولانا) برگزار کردند


شوشان: انجمن کتابخونی فانوس و انجمن مثنوی خوانی اهواز روز شنبه دهم مهر ماه مراسمی به مناسبت بزرگداشت عارف نامدار جلال الدین بلخی (مولانا ) برگزار کردند.

این مراسم که در اداره ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، شامل برنامه های مختلفی از جمله  شرح مختصری از زندگی مولانا ، دیدار شمس و مولانا ، تاثیرات معنوی شمس بر مولانا ، بحث موضوعی مولانا و دین ، غزل خوانی و تحلیل شخصیت های داستان های مولانا و اجرای گروه موسیقی بود.


در ادامه بزرگداشت که با استقبال علاقمندان رو به رو شد ، اساتید دانشگاه و متخصصین به پرسش های حاضرین پاسخ دادند و همچنین از طرف انجمن کتابخوانی فانوس لوح تقدیری به انجمن مثنوی خوانی اهدا شد.

گفتنی است ، مولانا جلال الدین محمد بلخی فرزند بهاالدین ولد سلطان العلما در ششم ربیع الاول سال 604 در بلخ متولد شد.وی فقیه و متشرع بود و سالها فقه و علوم دینی را در مدرسه تدریس می کرد.

وی در سن 37 سالگی با شمس تبریزی ملاقات کرد که موجب تحول عظیمی در وی گشت و ترک مجالس وعظ و سخنرانی کرد,مولانا پس از ناپدید شدن شمس,زندگی پر فراز و نشیبی را طی کرد و سرانجام در غروب 5 جمادی الاخر سال 672 هجری قمری در سن 68 سالگی در قونیه وفات کرد و همانجا به خاک سپرده شد.

معروفترین کتاب های وی دیوان شمس,مثنوی معنوی و فیه ما فیه می باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار