شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
حکومت جمهوری خواهان در آمریکا به نفع ایران است یا دموکرات ها؟
بیگدلی در پاسخ به این سئوال که حاکمیت کدامیک از دو حزب مطرح آمریکایی یعنی جمهوری خواهان یا دموکرات ها به نفع ایران می تواند باشد، گفت: همه اتفاقات مهم مثل جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم، کودتای 28 مرداد، انقلاب اسلامی و ... زمانی به وقوع پیوسته است که دموکرات ها بر سر کار بوده اند.
یک استاد دانشگاه گفت: انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا نشان می دهد جامعه این کشور، یک جامعه سیال است نه ثابت؛ چون این در جوامع غیردموکراتیک است که بسیاری از اتفاقات قبل از نهایی شدن مشخص می شود. در حقیقت امروز متوجه شدیم آن آمار و اسناد منتشر شده در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خیلی هم واقعیت نداشت.

علی بیگدلی در گفت و گو با خبرنگار "تابناک" در مورد اتفاقاتی که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افتاد و در نهایت منجر به پیروزی "دونالد ترامپ" بر "هیلاری کلینتون" شد، اظهار کرد: 25 میلیون رأی دهنده آمریکایی در سایه نشسته بودند و عزمی برای رای دادن نداشتند اما به دلایل مختلف از جمله تلاش برای تغییر و عدم محبوبیت خانواده کلینتونبه صحنه آمدند و به ترامپ رأی دادند.

وی افزود: حتی وقتی که آقای سندرز از صحنه انتخابات به نفع هیلاری کنار رفت، خیلی ها همان موقع عدم اقبال خود به این موضوع را نشان دادند. جوانانی که به دنبال رأی دادن به سندرز بودند، به جای حمایت از هیلاری به ترامپ رأی دادند و کلینتون هرچه آوازه خوانان و هنرمندان را برای جذب جوانان آمریکایی به سمت خود آورد، فایده نداشت.

به گفته این کارشناس مسائل بین المللی یک وجه دیگر عدم اقبال مردم آمریکا به هیلاری به این دلیل بود که او برای انجام کارهای انتخاباتی از صهیونیست ها، سعودی ها و شیخ نشینان حاشیه خلیج فارس کمک مالی می گرفت، اما ترامپ به صورت شخصی هزینه می کرد. در حقیقت آلودگی ها کلینتون دولتی بود و برای همین مردم آمریکا نتوانستند این مساله را بپذیرند.

وی در مورد سیاست خارجی آمریکا پس از اوباما و در زمان ترامپ، تصریح کرد: الان نمی خواهم به طور مشخص به این مساله وارد شوم، اما قطعا سیاست های ترامپ خلاف سیاست های اوباما خواهد بود. اوباما نگاه انسانی تری داشت و تن به جنگ نمی داد، اما جمهوری خواهان برای تامین منافع آمریکا از هیچ نوع جنگی ابایی ندارند و حاضرند حتی به قیمت کشته شدن بخشی از هموطنانشان هرنوع جنگی به راه بیاندازند.

بیگدلی در پاسخ به این سئوال که حاکمیت کدامیک از دو حزب مطرح آمریکایی یعنی جمهوری خواهان یا دموکرات ها به نفع ایران می تواند باشد، گفت:  همه اتفاقات مهم مثل جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم، کودتای 28 مرداد، انقلاب اسلامی و ... زمانی به وقوع پیوسته است که دموکرات ها بر سر کار بوده اند.

وی یادآور شد: اگر هیلاری کلیینتون رئیس جمهور آمریکا می شد به نفع ما نبود، چون او به محفل اعراب (سعودی ها) و یهودی ها نزدیک بود و دوست آنها حساب می شد. لذا چون با دشمنان ما ارتباط نزدیکی داشت و از طرفی هم زن جراره ای بود، این به نفع ما نمی توانست باشد.

استاد دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: به شخصه خوشحالم که ترامپ رئیس جمهور امریکا شده است چون ما همواره با جمهوری خواهان روابط بهتری داشته ایم. حربه دست دموکرات ها حقوق بشر است و آنها با این حربه ملت ها تحت فشار قرار می دهند، اما جمهوری خواهان در همه مسائل ضرر و زیان را در نظر می گیرند و این به نفع ما است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار