شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
ایام بارندگی حوادث واژگونی خودروی پراید به علت ناایمن بودن این خودرو افزایش بیشتری می‌یابد و این خودرو موجب تشدید خسارات جرحی و انسانی و فیزیکی در تصادفات می‌شود
رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به افزایش سوانح جاده‌ای در زمان بارندگی‌ها گفت: ‌ایام بارندگی حوادث واژگونی خودروی پراید به علت ناایمن بودن این خودرو افزایش بیشتری می‌یابد و این خودرو موجب تشدید خسارات جرحی و انسانی و فیزیکی در تصادفات می‌شود.

به گزارش ایسنا ، سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار کرد: ‌در زمان بارش‌ها به علت لغزندگی جاده‌ها تعداد حوادث واژگونی خودروها افزایش می‌یابد. انسان، خودرو و جاده سه عامل اصلی در تصادفات محسوب می‌شوند و بیش از 70 درصد تصادفات معمولا ناشی از عامل انسانی یا راننده خودرو است.

وی با اشاره به نقش رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان در کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای، ‌تصریح کرد: ‌خودروهایی که از ایمنی لازم برخوردارند در تصادفات جاده‌ای بیشتر دچار خسارت‌های فیزیکی می‌شوند تا خسارات جرحی و انسانی.

رییس پلیس راه خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر متاسفانه بیشترین آمار کشته‌شدگان و مصدومین سوانح جاده‌ای مربوط به حوادث خودروی پراید است و این امر ناشی از ،ناایمن بودن این خودرو است. در ایام بارندگی نیز به علت لغزندگی محورها حوادث واژگونی پراید افزایش می‌یابد و برای تمام خودروها نیز به دلیل عدم رعایت سرعت مطمئنه و عدم رعایت فاصله مناسب در این ایام که منجر به خارج شدن خودرو از مسیر می‌شود، حوادث واژگونی افزایش می‌یابد.

دولتشاهی گفت: ‌به علت ناایمن بود سیستم ترمز خودرو پراید نسبت به سایر خودروها و این واقعیت که پراید خودرویی مناسب برای استفاده در محورهای برون‌شهری نیست، این خودرو در سوانح جاده‌ای میزان خسارات فیزیکی و جرحی و انسانی راتشدید می‌کند و افزایش می‌دهد. ‌متاسفانه با وجود این‌که همه از ناایمن بودن خودرو پراید مطلع هستند باز هم در جاده‌ها و محورهای برون‌شهری از این خودرو استفاده می‌شود و این امر مشکلی است که گریبانگیر همه شده است.

وی با بیان این‌که متاسفانه در صنعت خودروسازی هنوز به استاندارد لازم نرسیده‌ایم، اظهار کرد: ‌البته ایمنی سایر خودروهای کشور نیز چندان بالا نیست اما ناایمن‌ترین خودرو در مقایسه با سایر خودروهای کشور ما پراید است. در ماه گذشته در تصادف و برخورد یک خودروی خارجی با خودروی پراید در محور امیدیه ـ دیلم، سرنشینان خودروی خارجی دچار هیچ گونه صدمه‌ای نشدند اما متاسفانه 5 سرنشین خودروی پراید در دم جان باختند.

رییس پلیس راه خوزستان تصریح کرد:‌ همه روی ناایمن بودن خودروی پراید توافق دارند و بنابراین پراید خودرویی نیست که در تصادفات بتوان روی آن حساب کرد. بدنه بسیار سبک خودرو پراید موجب می‌شود که با افزایش سرعت در جاده‌ها و محورها، این خودرو از کنترل خارج شود. همچنین سیستم ترمز و چرخ‌های این خودرو از ایمنی لازم برخوردار نیست و در مجموع پراید از لحاظ فنی دارای استانداردهای جاده نیست. این خودرو با توجه به نیاز کمتر به مصرف سوخت و اشغال یک فضای کم، تقریبا برای استفاده و تردد در شهر و محورهای درون‌شهری ساخته شده است.

وی افزود: با وجود این‌که در سال‌های اخیر سعی بر ارتقا ایمنی پراید صورت گرفته است اما همچنان این خودرو به استانداردهای لازم به ویژه برای محورهای برون‌شهری نرسیده است. البته اکنون صحبت‌هایی برای جمع‌آوری این خودرو از جاده‌های برون شهری صورت گرفته و طبق شنیده‌ها ممکن است تولید پراید نیز به تدریج کاهش یابد. 

برچسب ها: پراید ، کشته‌ شدگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار