شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
نگاهي به عملكرد تيم شريعتي در استانداري خوزستان از زاويه اي ديگر ؛
به جرات مي توان گفت آنچه قدري از درد و آلام مردم بي آب و برق اهواز كاست نهادينه شدن فرهنگ عذرخواهي از مردم توسط عالي ترين رده از مديران دولتي بود.
 

شوشان/ آرش يان چشمه

با گذشت چند روز از بروز آن چهل و هشت ساعت بحراني حاكم بر زندگي مردم مركز استان زرخيز، كه با هجوم گرد و غبار و طوفان ريزگرد از يك سو و قطعي همزمان آب و برق از سوي ديگر،اتفاقي نادر و ناخوشايند را در ساعاتي طولاني از شبانه روز براي شهروندان اهوازي رقم زد.

فرصتي پيش مي آيد تا عملكرد مديران ارشد استان خوزستان را از زاويه اي ديگر و تازه تر در اين رخداد به بررسي نشست! نه فلج شدن زندگي مردم خوزستان بويژه كلانشهر اهواز بدليل بلاياي طبيعي موضوع تازه و رويدادي نو بود و نه تعطيلي مدارس و آموزشگاهها و نه حتي نداشتن ژنراتور اضطراري در تصفيه خانه هاي شركت آب و فاضلاب اهواز.

آنچه كه براي اولين بار مردم خوزستان و مركز نشينان استان شاهدش بودند و بسيار غريب مي نمود! بروز فرهنگ شهامت پوزش خواهي مديران ارشد از مردم بود. موضوعي كه اگر نخواهيم آنرا بي سابقه بدانيم اما بي گمان يكي از كم سابقه ترين اتفاقاتي است كه خوزستانيها در زمان بروز مشكلات شاهد آن بودند!

اينكه كليه مسئولين امر و مديران تراز اول يك استان همه با هم در برابر دوربينهاي تلويزيوني و پخش زنده، قبل از هر سخني، ابتدا از عموم شهروندان عذرخواهي نمايند و بدنبال انداختن تقصير به گردن كابل برق و لوله آب و اعلام كشف كانون ريزگرد در كشور همسايه نباشند، اتفاقي خوشايند در بطن رخدادي ناخوشايند بود!

مردم خوزستان براي اولين بار بود كه مي ديدند مديران ارشد استان شان در كسوت معاونت سياسي استانداري خوزستان در پخش زنده شبكه خبر در برابر همه ببيندگان تلويزيوني در اقصي نقاط كشور از مردم استان ظلم كشيده خوزستان پوزش مي خواهد و از سختي و مراراتي كه پيش آمده معذرت خواهي مي نمايد.

و آنچه در برنامه پر چالش برآيند و در پخش زنده سيماي استاني خوزستان رخ داد برايشان تازگي بيشتري داشت، آنجاكه معاونت عمراني استانداري،مديرعامل آبفاي اهواز و مديركل بحران ستاد استانداري خوزستان همگي در برابر چشم بينندگان به خط شدند و پيش از آنكه پاسخگوي سوالات مجري برنامه باشند خود را موظف ديدند قبل از هر توضيح و توجيحي، مراتب عذرخواهي خود را به محضر مردم اهواز اعلام نمايند.

به جرات مي توان گفت آنچه قدري از درد و آلام مردم بي آب و برق اهواز كاست و باعث شد از گستردگي موج اعتراضات كاسته شود، مشاهده خضوع، مردم داري و نهادينه شدن فرهنگ عذرخواهي از مردم توسط عالي ترين رده از مديران دولتي در استان بود.

ريشه يابي اين رويكرد متمايز و تشخيص مبناي اين كنش و اخلاق مديريتي تازه مسئولين استان خوزستان براي آناني كه سالهاست اخلاق و خلق و خوي استاندار فعلي خوزستان را مي شناسند امر تازه اي نيست.

و هم آنان هستند كه بهتر از هر كسي مي دانند كه چه شد كه به يكباره مسئولين و مديراني كه هميشه توجيح گر تعللات و كاستي ها بودند و همه جز خود را مقصر قلمداد مشكلات قلمداد ميكردند،در برابر مردم سر تعظيم فرود آورند.

آري،شريعتي بخوبي توانست بحران تعلل مديران استان را با تزريق خلق و خوي خود به آنان مديريت كند، امري كه مديريت بحران استانداري خوزستان از اجراي حداقلي آن هم عاجز مانده بود!

برچسب ها: شوشان ، آرش يان چشمه
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار