اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
منصور فاضلی
در دنیای مدرن امروزی تمامی دولت ها بدنبال جذب سرمایه گذار هستند
در دنیای مدرن امروزی تمامی دولت ها بدنبال جذب سرمایه گذار هستند ؛ ما چقدر در این مبحث فعال بوده ایم ؟ تمام اقتصاددانان دنیا می دانند برای جذب سرمایه گذار باید بستر آن فرآهم گردد.

بعنوان مثال میتوانم از آنتالیا در ترکیه نام ببرم : در آنجا ساخت و سازهای آنچنانی ، تفرجگاه های تفریحی ، امکانات گسترده ورزشی ، بیمارستان ، مراکز آموزشی و غیره ... ایجاد گشته و سپس با دعوت از سرمایه گذار بعنوان آوردن ۳۰% از بودجه خویش و اعطای یک تسهیلات ۷۰% شرایط را برای جذب سرمایه گذاران اقصی نقاط جهان به این سرزمین فراهم مینمایند.

یا اینکه اگر مسیر نزدیک را انتخاب کنیم : کشور امارات متحده عربی بارز ترین نمونه جهت ایجاد بستری برای جذب سرمایه گذاری است .

اما با نگاهی خردمندانه و هوشیارانه به کشور خودمان یا حداقل استان خودمان در خواهیم یافت ، علاوه بر اینکه هیچ بستری برای جذب سرمایه گذار فرآهم نکرده ایم ، بلکه از آنان هم در پرداخت تسهیلات حمایت نمیکنیم. این معضل نه حاصل کار شما و نه حاصل کار استانداران پیشین است ، بلکه فرآیند سالها بی توجهی به سیستم بانکداری کشور است. بانکداری که هیچگونه حمایتی به سرمایه گذار نمیکند بلکه بعنوان رقیب سرمایه گذاران فعالیت میکند .

نظام بانکداری کشورمان بزرگترین و جدی ترین مانع ‌در جهت تولید و صنعت است. بانک ها با ایجاد ساختار سپرده گذاری تمامی پول هایی که در بازار سرمایه وجود داشته را جمع آوری نموده و علنا بازار را به ورطه رکود هدایت کرده و با این ترفند تقریبا کلیه تسهیلات اعطایی آنها به افراد نزدیک بخود است و ثانیا ساختار وجودی تولید و صنعت را به ورطه نابودی کشانده.

جناب دکتر شریعتی :

تا ساختار نظام بانکی ما بر این اساس است ؛ به فکر توسعه و پیشرفت و خصوصا اشتغال زایی نباشید.

در دنیای پیشرفته امروزی اگر شخصی در بانک های کشورهای دیگر سپرده گذاری کند ؛ میبایست هزینه پرداخت نماید ، این بدین معناست که آنان باید سپرده های خود را به صورت هدایت شده به بازار سرمایه بیاورند و این یعنی فرصت اشتغال زایی ، اما در کشور ما  تقریبا فرآیند معکوسی را شاهد هستیم.

بانکها با ایجاد بستری وسوسه کننده در پرداخت بهره بانکی تمامی سرمایه های مردم را در قالب سپرده گذاری از آنان اخذ و از سپرده ها در جهت طرح ها و تفکرات اقتصادی خویش بهره میبرند.

سخن آخر با استاندار محترم :

اگر به فکر جذب سرمایه گذار هستید ؛  ابتدا ساختار بانکی را ترمیم نمائید و سپس زیر ساخت ها را احداث نمائید و پس از ان بستر های جذب سرمایه گذاری را فراهم آورید.
آنگاه باید بفکر توسعه پایدار و پیشرفت باشیم و بعد بفکر اشتغال زایی و فرصت های اشتغال زا باشیم.

منصور فاضلی 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار