شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳

 

كتاب «مامان عزيزم...» با ترجمه مينا دارابي‌امين دوباره چاپ و منتشر شد.

اين كتاب مجموعه نامه‌هايي از شارل بودلر، گوستاو فلوبر، آندره ‌ژيد، مارسل پروست، ويليام فاكنر، ارنست همينگوي، آنتوان دوسنت اگزوپري و...  به مادران‌شان است.

اين نامه‌ها شاهدي بر ماجراهاي پرشور، مشاجرات و آشتي‌ها، غم‌ها و شادي‌هاي اين نويسندگان بزرگ با زني است كه به آن‌ها زندگي بخشيده است. اين نامه‌ها همگي بيانگر لحظات خاص كودكي آن‌ها است كه زماني را در كنار مادران خود سپري مي‌كنند اما بعدها كه مشكلات سر برمي‌آورند و اختلافات گاهي به جدايي مادران و پسران مي‌انجامد و آنها را از هم جدا مي‌كند ولي منجر به آن نمي‌شود كه احساس جايگزين‌ناپذير عشقي بدون مرز از بين برود.

امروزه گذر زمان و پيشرفت باعث تغييرات بنيادين در مفاهيم سادة زندگي شده است. تحول در عرصة حمل و نقل موجب شده است كه فرايند جابه‌جايي و سفر آهنگ سريع‌‌تري پيدا كند، مفاهيمي چون «سفر»، «دوري» و «غربت» دگرگون شود و مفاهيمي مانند «بي‌خبري» و «انتظار خبر» كمابيش رنگ ببازد. با آمدن ابزارهايي چون ايميل، نامه‌‌نگاري خيلي كم‌تر از قبل شده‌ است. از اين قرار احتمال گردآوري مجموعه‌اي مانند اين كتاب در مورد نويسندگان امروز و دوران پيش‌رو كمتر شده است. نامه‌ها همواره روشنگر برخي زواياي زندگي نويسندگان بوده‌اند كه غالباً با شيوه تفكر و آثارشان ارتباطي انكارناپذير دارد. نويسندگاني كه در اين مجموعه نامه‌هايشان گردآمده است همان طوري مي‌نويسند كه دنياي پيرامون‌شان را ديده‌اند.

اين كتاب را انتشارات ققنوس با قيمت 40 هزار ريال تجديد چاپ كرده است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار