اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
 


سهام خزلی 

سالیان سال است که سدی بنام کنکور پیش روی دانش آموزان و فارغ التحصیلان دبیرستان هاست. البته با گسترش یافتن دانشگاهها و معرفی انواع و اقسام رشته های بدون کنکور، تقریبا کمتر کسی از نعمت ورود به دانشگاه محروم مانده است .

اما با نگاهی منصفانه و علمی درمیابیم که رشته های خاص و پر تقاضا هنوز هم پشت دیوار کنکور انتظار دانش آموزان نخبه و تیز هوش را می کشد. در سالهای اخیر پدیده و معضل ریزگردها در کنار تمام آسیب های جدی که به سلامت جسم و روان جامعه وارد کرده ، صدمات جبران ناپذیری را در بخش آموزش موجب شده است.

تعطیلی های پی در پی به دلیل گرد و غبار و متعاقب آن غیر رسمی بودن تشکیل کلاس ها برای شست وشوی مکان های آموزشی ، موجب افت تحصیلیِ اغلب دانش آموزان شده است . هر چند که برخی آموزشگاهها با برگزاری کلاسهای تقویتی سعی در جبران این صدمات دارند اما تعداد ساعت های تعطیل بسیار بیشتر از سقف زمانی کلاسهای جبرانی است.

 با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی خوزستان، سال تحصیلی در استان ما 20 روز کمتر از بسیاری از استان های دیگر است و به همین دلیل گفته می شود  هر دانش آموز خوزستانی  ازکلاس اول ابتدایی تا پایان دوره تحصیل  در دبیرستان حدود 240 روز کمتر از سایردانش آموزان درس میخوانند.

هر چند تشکیل کلاس های تقویتی گامی ست به سوی جبران این کمبودها اما باید به این موضوع نگاهی ملی داشت.مجموعه عواملی از این دست موجب شده تا خوزستان با وجودداشتن دانش آموزان نخبه و با استعداد ، تا چند سال قبل در کنکور رتبۀ 27 را داشته باشد . اما خوشبختانه با تمهیداتی که صورت گرفته طی سه سال اخیر این رتبه به 19 ارتقاء یافته است.

با توجه به پراکندگی جغرافیایی و جمعیت استان خوزستان باید مسئولان اهتمام ویژه ای به این موضوع  داشته باشند و تمام دستگاهها و امکانات استان ، حتی دستگاه های اجرایی مختلف باید دراین راه بسیج شوند. جا دارد تمام دستگاههای اجرایی برای تمام دانش آموزان کنکوری سازمان خود تلاش کنند. استان خوزستان با موقعیت جغرافیایی مناسب و رنگین کمان اقوام استعدادهای بالقوه فراوانی دارد که بایک برنامه ریزی اصولی می توان آنها را به فعلیت رساند .

این امر میسر نیست جز با تلاش دانش آموزان ،مدیریت خانواده ها و برنامه ریزی دقیق مسئولان استانی . خوزستان شایسته بهترین هاست . برای تحقق این مهم عزمی ملی نیاز است

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار