شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۳

شوشان : رضایت مندی به دلیل ارائه خدمات مضاعف از سوی ستاد نوروزی باعث اشتياق سفر ميهمانان نوروزى به شهر آبادان در ایام نوروز امسال بگونه ای بود که این شهر در نظرسنجی های انجام شده عنوان «میهمان نوازترین شهر ایران» را به خود اختصاص داد و این موضوع برای ما افتخار است.

شهردار آبادان با بیان این مطلب افزود: خدمات دهى به میهمانان نوروزی از شرايط بسیار خوبی برخوردار بود و طبق نظرسنجی ها، تسهیلات و خدمات ارائه شده توسط شهرداری رضایت خاطر چشمگیر مسافران را فراهم آورده بود.

محمودرضا شیرازی، افزود: استقبال از میهمانان نوروزی در مبادی ورودی شهر و کمپ های نوروزی و نیز ارائه بروشور شامل نقشه و کتابچه راهنمای گردشگري شهری در کیوسک های از من بپرس به صورت روزانه، برپايي تورهاي گردشگري شهري براي بازديد مسافران از اماكن تاريخي، مذهبي و تفريحي شهر و دریافت بلوتوث اطلاعات گردشگری به ‌صورت رايگان ويژه مسافران نوروزي با استقبال و رضایت میهمانان محترم همراه بوده است.

مدیر سامانه شهری آبادان تصريح کرد: اين طرح با همكاري اتوبوسراني آبادان اجرايي شده و با اجرای آن شاهد كاهش بار ترافيك در سطح شهر به نسبت سالهای قبل بودیم. اتوبوس‌ها با استقرار در محل كمپ ويژه میهمانان نوروزي، ایشان را براي بازديد به مناطق مختلف گردشگري شهر از جمله مسجد رنگوني‌ها، يادمان شهيد تندگويان، بازار ماهي، بازار ته‌لنجي و یادمان سینما رکس مي‌بردند.

شیرازی ضمن تقدير از ميهمانان نوروزى که جزيره آبادان را براى ايام تعطيلات سال نو انتخاب کرده بودند، گفت: براي رفاه حال مهمانان نوروزي گشت تفريحي دريايي در نظر گرفته شده بود و کشتی برلیان (اتوبوس دریایی دو طبقه) در اروندرود و قایق سواری برای تفریح بر روی رودخانه بهمنشیر در كنار پل ايستگاه هفت، در اختيار ميهمانان و شهروندان آباداني قرار گرفته بود.

شهردار آبادان، برپایی جشنواره بزرگ فرهنگ و آداب اقوام ایرانی به مدت 7 شب، برپایی سفره هفت سین بزرگ به همراه مسابقه انتخاب بهترین سفره هفت سین نوروزی، مسابقات فرهنگی و تفریحی شامل حل جدول و مسابقه محله و... را از دیگر برنامه های شهرداری در این ایام ذکر کرد.

وی افزود: ستاد نوروزی شهرداری به صورت شبانه روزي براي ارايه خدمات اسکان و راهنمایی مسافران عزیز فعال بود.

شهردار آبادان همچنین از حضور بيش از چهارمیلیون نفر مسافر نوروزي در قالب گردشگران نوروزی و زائران کاروان های راهيان نور در این شهر خبر داد.

محمودرضا شیرازی با تفكيك آمار مسافران نوروزي و كاروان‌هاي راهيان نور گفت: از آمار ارائه شده بيش از دو میلیون نفر مسافران نوروزي و دو ميليون نفر كاروان‌هاي راهيان‌نور بوده‌اند.

شیرازی با اشاره به اينكه در سال‌ جاري براي اسكان گردشگران در سطح شهر آبادان فعالیت های بسيار زيادي صورت گرفت، گفت: روزهای اول و دوم فروردین کاهش مسافر داشتیم اما از روز سوم به بعد با افزایش فزاینده مسافر روبرو بودیم که علت آن بارندگی های نیمه شمالی کشور بود بگونه ای که به نسبت سال قبل 61 درصد افزایش مسافر داشتیم.

وي با اشاره به نظرسنجی های انجام شده توسط ستاد نوروزی گفت: 41 درصد مسافران نوروزی برای نخستین بار به آبادان سفر کرده اند و 42 درصد هم دومین بار است که این شهر را برای مسافرت انتخاب می کنند.

شیرازی ادامه داد: استان های اصفهان، لرستان و فارس سه استانی هستند که بالاترین آمار مسافران ورودی به آبادان را تشکیل داده اند و پس از آن ایلام و دیگر شهرهای استان خوزستان قرار دارند.

ایشان 53 درصد مهمترین دلیل و انگیزه انتخاب این شهر توسط میهمانان برای سفر به آبادان را جاذبه های جنگی و یادمان های دفاع مقدس، 44 درصد تفریح، 26 درصد جاذبه های طبیعی و تاریخی و 22 درصد خرید از بازارهای معروف این شهر عنوان نمود و افزود: 54 درصد مسافران نوروزی آبادان تنها یک روز در شهر اقامت داشته اند.

مدیر سامانه شهری آبادان تصريح کرد: 85 درصد مسافران از عملکرد کیوسک های از من بپرس شهرداری جهت راهنمایی و اطلاع رسانی مسافران اظهار رضایت کرده و 61 درصد آنها اعلام نموده اند در بدو ورود توسط این کیوسک ها راهنمایی شده اند.

شیرازی، برپایی جشن بزرگ نوروزی، برپایی جشنواره اقوام ایرانی، مسابقه انتخاب بهترین سفره هفت سین نوروزی، مسابقات فرهنگی و تفریحی بصورت روزانه، تور گردشگری رایگان، گشت دریایی و دیگر برنامه ها و خدمات ارائه شده توسط شهرداری را عامل رضایت 95 درصدی میهمانان اعلام کرد و افزود: این رضایتمندی برای ما یک افتخار است البته 94 درصد هم وضعیت عمومی شهر را بهتر از سالیان قبل دانسته و اذعان داشته اند چهره شهر نسبت به سالهای قبل تغییرات محسوسی داشته است.

وی با تقدیر از کارکنان زحمتکش نیروی انتظامی به دلیل ایجاد امنیت در این ایام، آن را عامل رضایت 92 درصدی مسافران دانست و ادامه داد: 94 درصد آنها در نظرسنجی ها ابراز داشته اند در سال های آتی باز هم به آبادان خواهند آمد و مهمترین دلیل آن را خونگرمی و میهمان نوازی آبادانی ها دانسته اند.

آبادان در ایام نوروز ميزبان انبوه هموطنانمان بود که از اقصى نقاط ميهن اسلامى براى استفاده از هواى بهارى، جاذبه های خاص گردشگرى، سواحل زيبا و بازار مناسب خريد به این شهر سفر کردند بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار