شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
با حضور معاون سازمان صنایع کوچک
با حضور معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرك‌ های صنعتی ايران چهار واحد صنعتی در اهواز به بهره‌برداری رسید...


شوشان: با حضور معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرك‌ های صنعتی ايران و همزمان با هفته دولت چهار واحد صنعتی با اعتبار بیش از 5 میلیارد و 300 میلیون تومان در شهرک صنعتی شماره 4 اهواز به بهره‌برداری رسید. 

معاون فني مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرك هاي صنعتي ايران صبح امروز چهارشنبه هشتم شهريور ماه با حضور در شهرك صنعتي شماره چهار اهواز از برخي واحدهاي صنعتي اين شهرك ديدن كرد. 

لطفعلي محمد زاده در ادامه برنامه خود چهار واحد کارگاهی را در این شهرک افتتاح کرد. اين چهار واحد صنعتي با اعتباري بالغ بر ٢٢ هزار و ٧٠٠ ميليارد ريال در زمينه ساخت تجهيزات و قطعات صنعتي با ظرفيت كل ٩٥٠ تن در مساحت يك هزار و ٣٢٨ متر مربع به بهره برداري رسيده است و در مجموع باعث  اشتغال ٢٣ نفر مي شود.

‎معاون فني مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرك هاي صنعتي ايران در حاشيه اين بازديد حذف دوران ساخت از فرايند توليد را سياست وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران  خواند و گفت یکی از سیاست های اين وزارت خانه در زمینه احداث مجتمع های کارگاهی حذف دوران ساخت از فرآیند تولید است تا صنعتگر بتواند به سرعت در واحد کارگاهی مستقر شود و به تولید بپردازد.

وي تصريح كرد: در راستاي تحقق برنامه احداث کارگاهی تا به امروز بیش از 3 هزار و 800 واحد کارگاهی برنامه ریزی، تکمیل و به مشتریان آنها واگذار شده است و نزديك 24هزار نفر هم در این واحد ها مشغول به کار هستند.

محمد زاده درخصوص برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در راستاي حمايت از بنگاه هاي كوچك گفت: اين سازمان برنامه هایي آموزشی در زمینه برنامه های حمایتی برای واحد های صنعتی، مد نظر دارد كه به صورت رایگان ارائه می شود.

وي افزود: در قالب اين برنامه، نزديك 130هزار نفر در سال گذشته آموزش داده شدند. امسال هم برنامه ریزی شده تا بیش از 160 هزار نفر از صنعت گران با حضور در دوره های آموزشی، آموزش های لازم را دریافت کنند.

معاون فني مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرك هاي صنعتي ايران با بیان این که 50 درصد تسهیلات برای حضور واحدهای صنعتی و کارگاهی در نمایشگاه های خارج و داخل کشور به آن ها اعطا می شود، عنوان کرد: تاکنون در حوزه واحد صنایع کوچک، 60 کنسرسیوم شکل گرفته است که مشغول به فعالیت هستند و به انجام برنامه ریزی های لازم برای صادرات محصولات خود می پردازند. 

وی ادامه داد: خدمات زیر بنایی و سایر خدمات هم به صورت متمرکز در اختیار صنعتگران در شهرک های صنعتی قرار داده می شود.

محمد زاده با تاکید بر لزوم آموزش در بحث صنایع کوچک بیان کرد: امروز کالاهایی می توانند در بازارهای صادراتی نقش آفرینی کنند که مبتنی بر فناوری و دانش باشند. در خوزستان یک خوشه صنعتی تجهیزات صنعت نفت وجود دارد که سال ها است که در استان شکل گرفته و اکنون هم به توسعه رسیده و واحدهای صنعتی را ساماندهی می کند و به آن ها خدمات می دهد. 










نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار