اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳
شهردار شهر چمران در نشست با خبرنگاران:
بریحی نژاد: در کنار طرح نهضت آسفالت که در استان آغاز شده است، در شهر چمران هم توجه ویژه ای به بحث آسفالت مناطق مختلف شهر شد..

شوشان: ابراهیم بریحی نژاد در خصوص وضعیت آسفالت در شهر چمران اظهار کرد:  در کنار طرح نهضت آسفالت که در استان آغاز شده است، در شهر چمران هم توجه ویژه ای به بحث آسفالت مناطق مختلف شهر شد، به شکلی که در این شهر تنها یک نقطه به دلیل مشکلات زیرساختی مانند فاضلاب، آب لوله کشی، برق و مخابرات آسفالت نشده است و در دیگر نقاط شهر مشکل آسفالت وجود ندارد.

وی افزود: در مناطق تصرفی و حواشی هم کارهای قابل ملاحظه ای با نگاه مثبت شورای شهر صورت گرفت بنابراین در مجموع در شهر چمران کوچه های آسفالت نشده از تعداد انگشتان دست هم کمتر است.

نگاه شهرداری چمران، نگاه حاشیه به مرکز است

شهردار شهر چمران با اشاره به وضعیت آسفالت حاشیه شهر چمران گفت: مناطق حاشیه ای به آن شکل که در بحث های شهرسازی تعریف می شود، در چمران وجود ندارد چون از دو سال پیش کارمان را با نگاه حاشیه به مرکز آغاز کردیم به همین دلیل است که امروزه در شهرک های حاشیه شهر مثل عمار و یاسر، مشکلاتی مثل آسفالت وجود ندارد.

وی ادامه داد: در شهرک های عمار و یاسر به جز دو کوچه که به علت مشکلات زیرساختی آسفالت نشده اند، همه معابر آسفالت دارند. وضعیت روشنایی این مناطق ایده آل است و علاوه بر آن، یک پارک محله ای در شهرک عمار ساخته و هم چنین پارک شهرک یاسر هم بازسازی و در کنار کاشت درختان، وسایل اسباب بازی در آن نصب شد.

بریحی نژاد یادآور شد: ساخت پیاده روهای کوی عمار و یاسر به طور کامل انجام شده است، زمین چمن مصنوعی برای جوانان کوی عمار ساخته شده است و برای بازسازی تنها مسجد کوی عمار هم نزدیک 60 میلیون تومان هزینه شد.

بودجه شهر چمران صد در صد محقق شد

شهردار شهر چمران در خصوص منابع مالی شهرداری این شهر عنوان کرد: منابع درآمد شهرداری چمران به جز ارزش افزوده، همکاری و عقد قرارداد و فروش خدمات به برخی بخش ها از جمله بخش صنعت است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نزدیک سه میلیارد تومان قرارداد آسفالت حوزه روستایی داشته ایم که پیمانکار آن شهرداری بوده است و آسفالت شدن کل حوزه روستایی از نتایج آن است. در بحث پروژه های عمرانی هم بالغ بر 1 میلیارد تومان قرارداد بستیم و آمادگی خود را برای همکاری با بخش صنعت در آینده هم اعلام کرده ایم.

بریحی نژاد با بیان این که سال گذشته بودجه 16 میلیارد تومانی شهر چمران صد در صد محقق شد، عنوان کرد: در کش و قوس انتخاب شهرداران عده ای از دوستان که نگاه شان تغییر شهردار بود، تلاش شد تا ارزش افزوده به موقع به شهرداری ها داده نشود و با وجود این که این ارزش افزوده با فاصله به شهرداری ها پرداخت شد، حقوق معوقه نداشتیم و در کنار آن برنامه های ما صد در صد محقق شد.

تعامل ببین صنعت و شهرداری در شهر چمران در بهترین وضعیت خود قرار دارد

شهردار شهر چمران در خصوص بدهی های سازمان ها و شرکت های مختلف به شهرداری چمران گفت: شرکت عملیات و تعاونی دهیاران عمده ترین همکاران ما هستند که بیش ترین پیمان و مطالبه شهرداری چمران از آن ها است. 

وی ادامه داد: از شرکت هایی مثل پتروشیمی عوارض مستقیمی دریافت نمی کنیم بلکه پس از پرداخت این پول به دارایی، عوارض شهرداری را از این ارگان دریافت می کنیم. در مجموع تعامل ببین صنعت و شهرداری در شهر چمران در بهترین وضعیت خود قرار دارد و قدردان نگاه مثبت صنعت هستیم.

بریحی نژاد با اشاره به بحث اختلاف دریافت حق آلایندگی بین شهرداری و صنایع شهر چمران بیان کرد: در بحث حق آلایندگی هنوز مطالباتی از صنعت داریم و اختلاف نظری در کل شهرستان نسبت به این موضوع وجود دارد. ما معتقدیم که رقم واقعی حق آلایندگی بسیار بالاتر از این میزان است ولی بخش صنعت آن را رد می کند که امیدواریم با همفکری شوراها و بخش صنعت، از این چالش برون رفت داشته باشیم.

چمران در کاشت نخل موفق ترین شهر خوزستان بوده است

شهردار شهر چمران با بیان این که در حوزه های مختلف از جمله بازار، فرهنگ سرا و رسانه مشاوران به کار گماشته شده اند، اذعان داشت: در حوزه های مختلف تلاش کرده ایم از صاحب نظران کمک بگیریم؛ در همین راستا برای نخستین بار سال گذشته پای مشاوران را در پروژه های شهرداری باز کردیم چون اعتقاد داشتیم کار کارشناسی شده علاوه بر شکیل تر بودن، پاسخگویی مدیر را در برابر مشکلات آسان تر می کند.

بریحی نژاد در خصوص سرانه فضای سبز شهر چمران گفت: وجود 100 هکتار فضای سبز به ازای چهل هزار نفر جمعیت این شهر بسیار مطلوب است و به این معنا است که سرانه فضای سبز شهر چمران نسبت به استاندارد جهانی هم بالاتر است. در خصوص گونه ها هم در سه سال گذشته به جای کنوکارپوس، درخت نخل و نارنج کاشتیم به شکلی که چمران در ارتباط با کاشت نخل موفق ترین شهر استان بوده است. 

وی افزود: در سه سال گذشته نزدیک به سه هزار نفر درخت نخل در شهر چمران کاشته شد و امسال هم یک هزار و 500 نفر درخت نخل کاشته می شود.

فاضلاب شهری چالش عمده و جزو اولویت های کاری شهرداری شهر چمران است

شهردار شهر چمران با اشاره به اقداماتی که تاکنون در این شهر توسط شهرداری صورت گرفته است، بیان کرد: ساخت بازار این شهر با وجود مشکلات بسیار و چالش اجتماعی زیاد با کمک دادستان، شورای شهر، نیروی انتظامی و کسبه و مردم ممکن شد. ترمینال شهری که مسایل و بحث های اجتماعی زیادی داشت با همکاری رانندگان راه اندازی شد. در کنار آن، بحث ساماندهی وانت بارها در سطح شهر چمران هم از کارهای بزرگی بود که در این دوره صورت گرفت.

وی ادامه داد: واگذاری اراضی هم اتفاق دیگری بود که در این دوره شهرداری ممکن شد. همچنین وضعیت روشنایی چمران که امروز در وضعیت نسبتا مطلوبی به سر می برد، حاصل تلاش شهرداری و شوری شهر در این دوره است.

بریحی نژاد در خصوص برنامه های آینده شهرداری شهر چمران عنوان کرد: فاضلاب شهر چمران به دلیل نبود شبکه فاضلاب شهری به سمت نیزارهای اطراف شهر هدایت می شود که وضعیت بسیار ناخوشایندی را برای شهر ایجاد کرده است. به همین دلیل فاضلاب شهری چالش عمده شهر چمران است و جزو اولویت های کاری ما است. در حال حاضر کارهای مطالعاتی این پروژه انجام شده و بودجه ای برای آن در نظر گرفته شده است و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

شهردار شهر چمران یادآور شد: در شش ماه آینده فرهنگ سراهای این شهر آماده افتتاح خواهد بود و در بحث ورزش هم تلاش کرده ایم مجموعه ورزشی کاملی را با هزینه کم برای جوانان این شهر فراهم کنیم که باعث شکوفایی استعداد جوانان و شناسایی ورزشکاران در سطح ملی خواهد شد و امیدواریم در آینده با افتتاح این پروژه ها فضاهای مناسب تری را برای جوانان این شهر داشته باشیم. پارک بانوان، استخر و ساماندهی ورودی شهر چمران از فلکه استقامت هم از دیگر برنامه های آینده شهرداری چمران است.






نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار