شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۲

روزنامه آرمان در قالب شنیده‌نگاری‌های امروز یکشنبه خود نوشت:

*شنیده شد که وزیر کشور مالزی از حضور 362 تبعه ایرانی در زندان‌های مالزی خبر داد. «برناما» گزارش داد: داتوک سری احمد زاهد حمیدی، وزیر کشور مالزی روز جمعه در پوتراجایا گفت که 341 نفر از 362 ایرانی زندانی در مالزی تحت قانون 1952 مربوط به موادمخدر دستگیر شده‌اند که 64 نفر از این تعداد تحت بخش B39 این قانون محکوم شده‌اند که مجازات مرگ را پیش‌بینی کرده است.

وی در کنفرانس خبری پس از دیدار با محمودجلال فیروز‌نیا، سفیر ایران در مالزی، در محل وزارت کشور مالزی افزود: هشت نفر دیگر تحت قانون اقدامات پیشگیرانه ویژه بازداشت و 13 نفر نیز تحت قانون مهاجرت دستگیر شده‌اند. احمد زاهد گفت که استرداد این زندانی‌ها از جمله موضوعاتی بوده که در دیدار با سفیر ایران درباره‌اش مذاکره کرده و افزود که ایران به دنبال استرداد برخی از زندانیان است اما وزارت کشور مالزی باید درباره این موضوع مذاکرات بیشتری با اتاق دادستان کل انجام دهد.

*شنیده شد که براساس تصمیم هفته‌های اخیر هیات وزیران که توسط محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور با شماره «70860/ت47944هـ» به نهاد ریاست‌جمهوری و معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور ابلاغ شده، مبلغ 98 میلیارد ریال از محل هزینه‌های پیش‌بینی نشده برای جبران هزینه‌های ضروری و سایر کمک‌ها در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار می‌گیرد.

خراسان نوشت: براساس مجوز روزهای اخیر دولت به رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، مقرر شده این سازمان برای برگزاری همایش‌های بین‌المللی بزرگداشت یکصدمین سال تولد استاد شهریار در شهرهایی چون تهران، مسکو، دوشنبه و استکهلم مجموعا مبلغ چهار میلیارد و 790 میلیون ریال از محل اعتبارات خود هزینه کند.

*شنیده شد که نماینده مردم مبارکه می‌گوید با توجه به اینکه سرمایه‌گذار اصلی پروژه نسل سوم تلفن همراه در ایران مردم هستند، نمایندگان مجلس باید موضوع قطع تماس تصویری رایتل را به منظور جلوگیری از وارد شدن ضربه به سهام مردم بررسی کنند. علی ایران‌پور در واکنش به قطع تماس تصویری رایتل بیان کرد: هم‌اکنون در عصر ارتباطات قرار داریم و باید با موضوع تکنولوژی و استفاده به نحو احسن از آن به صورت جدی‌تر برخورد شود.

وی ادامه داد: زمان آن رسیده است که مجلس و دولت با جدیت بیشتری بحث اینترنت و شبکه ماهواره‌ای و مخابراتی همچون تماس تصویری رایتل را بررسی کنند. وی تاکید کرد: این موضوع که در عصر ارتباطات اعلام کنیم که یکی از خدمات اصلی نسل سوم شبکه تلفن همراه قابل ارائه نیست قابل قبول نیست و وقت آن رسیده که مسئولان با حساسیت فراوان یک بار برای همیشه این موضوعات را برطرف کنند.

*شنیده شد که یکی از هواداران تیم پرسپولیس در محل تمرینات تیم حاضر شد و تهدید کرد در صورتی که رویانیان از کار برکنار شود، خودش را آتش خواهد زد! فردا نوشت: پس از پایان تمرین صبح دیروز پرسپولیس در ورزشگاه درفشی‌فر، محمد رویانیان مدیرعامل این باشگاه به ورزشگاه درفشی‌فر آمد. پس از ورود رویانیان به ورزشگاه یکی از هواداران از پشت درهای بسته به حمایت از مدیرعامل پرسپولیس پرداخت و با داد و فریاد توجه در ورزشگاه را به خود جلب کرد. این هوادار با صدای بلند گفت: اگر شما از پرسپولیس بروید، خودم را جلوی وزارت ورزش آتش می‌زنم.

*شنیده شد که وزارت دادگستری آمریکا مدعی شد که یک شرکت ایرلندی برای شرکت‌های ایرانی قطعات نظامی خریداری کرده است. ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی «ایریش سنترال» نوشت: وزارت دادگستری آمریکا یک شرکت ایرلندی را به خرید قطعات هواپیما و صادرات آن به ایران متهم کرد. این وزارت مدعی است که شرکت «مک اوییشن» قطعات هواپیماها را از شرکت‌های آمریکایی خریداری کرده و سپس آنها را به دیگر کشورها و در انتها به ایران صادر کرده است. تحت قوانین آمریکا شرکت‌های آمریکا اجازه تجارت با شرکت‌های ایرانی مرتبط با فعالیت‌های نظامی را ندارند.

*شنیده شد که خبرنگار شبکه العالم در تونس از حمله به خبرنگار پرس تی‌وی خبر داد. تابناک نوشت: براساس این گزارش، خبرنگار پرس تی‌وی پنجشنبه مورد ضرب و شتم قرار گرفت و مهاجمان دوربین شخصی او را نیز شکستند. خبرنگار العالم تاکید کرد: مهاجمان وابسته به گروه موسوم به «انجمن‌های حمایت از انقلاب» بودند. عناصر این گروه قبلا نیز در تونس دست به اقدامات خشونت‌بار زده و چندین بار به روزنامه‌نگاران حمله کرده و تجهیزات آنان را شکسته‌اند.

*شنیده شد که در حاشیه افتتاح 12 هزار واحد مسکن مهر در زنجان به دست رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد، جمعی از متقاضیان مسکن مهر احرار و ساتراپ در زنجان به علت بالا بودن قیمت تمام شده واحدهای مسکونی مهر و طولانی شدن زمان احداث و واگذاری واحدها انتقاد خود را به رئیس‌جمهور اعلام کردند. صراط نوشت؛ محمود احمدی‌نژاد به علت داشتن برنامه زمان‌بندی شده و برگزاری جلسه شورای اداری گفت‌وگو با متقاضیان منتقد و بررسی مشکل واحدهای مسکن مهر را به علی نیکزاد وزیر مسکن و شهر سازی واگذار کرد. علی نیکزاد اعلام کرد: درصورت نیاز به افزایش تسهیلات برای رفع مشکل میزان تسهیلات افزایش می‌یابد.

*شنیده شد که وزارت امور خارجه اسلواکی اعلام کرد که تعدادی از شهروندان کشورش به اتهام جاسوسی در ایران دستگیر شدند. به گزارش ایسنا، بوریس گاندل، سخنگوی وزارت امور خارجه اسلواکی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه بیان کرد: دیپلمات‌های ما در تهران با شهروندان بازداشت شده و مسئولان ایرانی در تماس هستند.

در همین حال روزنامه اس.ام.ای اسلواکی نوشت که گروهی از شهروندان اسلواک که از چتربازان هستند و ورزش چتربازی انجام می‌دهند، به اتهام جاسوسی در ایران دستگیر شدند. سایت این روزنامه روز جمعه اعلام کرد که پنج یا شش تن از شهروندان اسلواک بیش از سه هفته پیش به دلیل عکسبرداری هوایی از تاسیسات نظامی ایران بازداشت شدند. بنا بر گزارش شبکه خبری فرانس 24، سال گذشته نیز یک اسلواک 26 ساله که در بخش ارتباطات ایران فعالیت می‌کرد، به اتهام جاسوسی برای سیا دستگیر و بعد از گذشت 40 روز آزاد شد.

 

شوشان : انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار