اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
جلسه برنامه ها و چشم اندازهای فضای سبز شهری به ریاست منصور کتانباف شهردار اهواز، معاونین شهردار و مدیران مناطق برگزار شد.

در این جلسه شهردار اهواز با تاکید بر لزوم اجرای برنامه های مطلوب فضای سبز گفت:  با توجه به اینکه در آستانه ی بهار هستیم، باید نمایشگاه گل و گیاه برگزار شود و از آنجاییکه این برنامه در تقویم نمایشگاه بین المللی  نیز وجود دارد باید هماهنگی لازم جهت پرهیز از تداخل در این خصوص انجام شود.

منصور کتانباف با اشاره به لزوم ایجاد شهربازی های جدید در اهواز گفت: دو نقطه از شهر شامل ابتدای محدوده مسیر دغاغله به سمت پلیس راه قدیم و محدوده پارک مالیات را برای این مسئله مد نظر داریم که با توجه به کاربری های موجود، فضای مناسبی برای ایجاد شهربازی های جدید و مدرن است.

وی افزود: در طراحی و احداث شهربازی ها و پارک های جدید نباید به سمت دیوارکشی ها و ساختن سازه ها رفت، چرا که فلسفه ی وجود این مکانها، ایجاد تفرجگاهی با فضای سبز برای آسایش و شادی شهروندان است و کاربری های تجاری به ماهیت این فضاها ضربه می زند.

شهردار اهواز با بیان این نکته که تامین آب خام جهت نگهداری کمربند فضای سبز موجود از دغدغه های مهم حوزه ی خدمات شهری است، اظهار داشت: با راه اندازی ایستگاه پمپاژ دغاغله ، بخشی از این مشکل در محدوده مذکور برطرف میشود.

کتانباف همچنین با تاکید بر لزوم توسعه ی کمربند فضای سبز گفت: توسعه ی فضای سبز به میزان ۲۵۰ هکتار در مسیرهای مشخص شده انجام می شود و در این راستا باید صنایع فولاد و شرکت نفت و سایر ارگانها هم مشارکت لازم را در کاشت و نگهداشت داشته باشند.

شهردار اهواز با اشاره به لزوم انبوه سازی در حوزه ی فضای سبز خاطرنشان کرد: به این منظور باید لکه گیری فضای سبز با کاشت گونه های مناسب و متنوع گیاهی در اولویت قرار گیرد به طوری که در هر منطقه حداقل ۱۵ هکتار فضای سبز انجام و این فضاها به تدریج به پارکها تبدیل شوند. این کمیت نباید مانع کیفیت شود، ما فضای سبز با کیفیت می خواهیم.

وی همچنین در خصوص راه اندازی آبنماها اظهار کرد: اگر در میادین اصلی و پارکها آبنماهای غیرفعال داریم باید هر چه سریعتر و مجددا راه اندازی شوند و در صورت نیاز به احداث آبنماهای جدید، باید آبنما ساخته شود.

کتانباف در ادامه بر ضرورت عملیاتی کردن راهبرد توسعه ی حوزه ی فضای سبز تاکید کرد و گفت: این راهبرد باید به صورت نقشه های عملیاتی با اهداف مشخص و زمان بندی انجام و ابلاغ شود. همچنین وظایف هر مجموعه باید به تفکیک مشخص شده و در این مسیر باید ضمن رعایت دقیق قانون از بوروکراسی اداری پرهیز شود تا امور سریعتر به سرانجام برسد.

وی همچنین خواستار نظارت بر اجرای دقیق امور و کارکرد پیمانکاران متناسب با میزان عملکرد آنها و رعایت اصل صرفه جویی شد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار