اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت:گرد و غبار اهواز و برخی شهرستان های اطراف مثل کارون و حمیدیه را فرا می گیرد.
کوروش بهادری اظهار کرد: موج ناپایدار از فردا دوشنبه تا چهارشنبه بر خوزستان حاکم می شود در نتیجه فردا ظهر به دلیل وزش باد شرقی، کانون های داخلی شرق اهواز فعال شده و شاهد وقوع گرد و غبار در اهواز و مناطق اطراف خواهیم بود.

آخرین گرد و غبار در خوزستان 24 آذر در ماهشهر در در جنوب خوزستان با 7.5 برابر حد مجاز بود. 

وی ادامه داد: از اواخر وقت دوشنبه بارش های رگباری و رعد و برق در شمال و شرق خوزستان و بارش برف در ارتفاعات پیش بینی می شود.

بهادری توصیه کرد: مردم از اتراق در مسیر رودخانه ها خودداری کنند و کودکان، بیماران و افراد سالخورده نیز هنگام وقوع گردو غبار تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در 24 ساعت گذشته آبادان با 27 و ایذه با پنج درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده و تغییرات دمایی هوای اهواز بین 26 و 9 درجه سانتیگراد در نوسان است.

** هوای اهواز ناسالم است 
بر اساس آمار اعلام شده از سوی مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور هوای اهواز در 2روز گذشته در شرایط ناسالم برای تمام گروه ها و آلوده ترین کلانشهر اعلام کرده است. 

به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست خوزستان، هوای اهواز بر اساس شاخص PSI در شرایط ناسالم قرار دارد. 

بر اساس آمار مرکز کنترل کیفیت هوای اداره کل محیط زیست خوزستان، میزان ذرات معلق در هوا، منتهی به ساعت 11 روز یکشنبه کمتر از 2.5 میکرون، برابر 162 گزارش شده است. 

مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور همچنین روز شنبه شاخص PSI اهواز را 155 (ناسالم) اعلام کرد. 

دستگاه های پایش هوا سازمان حفاظت محیط زیست پنج شاخص مورد نظر سازمان جهانی بهداشت (شاخص PSI) را که به آلاینده های پایه تعبیر می شود (شامل مونوکسیدکربن، ترکیبات اکسیدهای ازت، اکسیدهای گوگرد، ازن و ذرات معلق) اندازه گیری می کند. در صورتی که این شاخص کمتر از 50 باشد، هوا در شرایط پاک؛ در صورتی که بین 50 تا 100 باشد هوا در شرایط ناسالم برای گروه های حساس؛ در صورتی که بین 100 تا 150 باشد ناسالم برای همه گروه های سنی؛ در صورتی که بین 200 تا 300 باشد بسیار ناسالم و در صورتی که بیش از 300 باشد شرایط هوا خطرناک ارزیابی می شود. 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار