اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
مدیر پایگاه سازه های جهانی شوشتر از پاکسازی و دفع گیاهان خودرو در حلقه سازه های آبی ـ تاریخی شوشتر خبر داد.
شوشان: به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ پاکسازی و بوته زدایی در حلقه سازه های آبی شوشتر انجام شد.


بیژن حیدری زاده، مدیر پایگاه جهانی سازه های آبی ـ تاریخی شوشتر با بیان این مطلب گفت: پاکسازی و نظافت آثار تاریخی امری مستمر و دائمی است که به صورت مداوم در دستور کار اجرایی کارگاه های مرمتی قرار دارد. اما برای ساماندهی بصری هر چه بهتر سازه های آبی ـ تاریخی شوشتر؛ بند خاک، پل شاه علی، بند شراب دار، برج عیار و پل شادروان پاکسازی و بوته زدایی شدند.

وی با اشاره به اینکه عوامل متعددی در آشفتگی ظاهری سازه های آبی شوشتر دخیل هستند، ادامه داد: طی سه سال اخیر صرفنظر از پاکسازی های معمول بسیاری از آثار فوق، سازه های آبی ـ تاریخی شوشتر حداقل 7 یا 8 مرتبه پاکسازی اساسی شده اند که با توجه به اعتبارات تخصیصی و نفرات اجرایی و کارگری اقدامی سخت و طاقت فرسا بوده و سبب شده بخش زیادی از توان اجرایی در این خصوص هزینه شود.

حیدری زاده گفت: تخلیه نخاله های ساختمانی حاصل از تخریب و نوسازی ساختمانها، تخلیه زباله های شهری و نیز تخلیه درختان هرس شده فضاهای سبز شهری در کنار این آثار دلیل اصلی این آشفتگی منظری هستند. همچنین در کنار این عوامل رشد گیاهان خودرو در کنار آثار و یا حاشیه رودخانه که سازه های آبی را در برگرفته اند از دیگر دلایل ضرورت پاکسازی های مکرر می تواند باشد.

مدیر پایگاه جهانی سازه های تاریخی شوشتر تاکید کرد: حفاظت از سازه های تاریخی شوشتر نیازمند همکاری همگانی است. امیدواریم با همیاری مردم شوشتر و دیگر ادارات ذیربط از جمله شهرداری که متولی اصلی نظافت شهری است در آینده کمتر شاهد زباله ریزی در کنار آثار تاریخی ـ فرهنگی باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار