اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان:
سردار حسن شاهوارپور گفت: دشمن به دنبال شکست روحیه امید مردم است اما روحیه مردم بسیجی است و با تلاشی که صورت می گیرد تمام نقشه های دشمن نقشه بر آب می شود.

سردار حسن شاهوارپور ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت رزمایش سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) ۲، هفته دفاع مقدس و اردوهای جهادی اظهار کرد: مرحله اول رزمایش محمد رسول الله(ص) با حضور سپاهیان بسیجی برگزار و مرحله دوم با حضور ۵۷ گردان بیت المقدس بسیج ۲۵ شهریور در سراسر استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار بسیجی در رزمایش سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) ۲ شرکت می کنند، افزود: فراخوان، سازماندهی، انسجام بخشی و اعزام از جمله مراحل انجام بخش دوم رزمایش در اهواز است که از سمت مصلا به سمت مسجد اعظم خواهد بود.

 سردار شاهوار پور ادامه داد: راهپیمایی شبانه و اقدامات تاکتیکی مثل کمین بر علیه دشمن فرضی نیز جزو بخش های رزمایش هستند.

وی بیان کرد: صبح روز ۲۶ تجمع مجدد و برنامه صبحگاه در محل اردوگاه انجام می شود.

سردار شاهوارپور در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص هدف از برگزاری رزمایش ، گفت: آمادگی در رزمایش برای کاهش تهدیدات و همچنین هزینه های مواجه شدن با مشکلات بسیار مفید است.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به اعزام همزمان گروه های جهادی گفت: نیروهای بسیجی طی سال در مناطق محروم به ویژه حاشیه شهرها‍ اقداماتی را انجام می دهند و از ۹ شهریور ماه اعزام گروه های جهادی شروع شده ‌است.

سردار شاهوارپور یادآور شد:  تا امروز ۱۸۲ گروه به مناطق مختلف استان به ویژه حاشیه شهرها اعزام شده اند و طبق برنامه قرار است تا ۲۹ شهریورماه ۲۵۷ گروه را اعزام شوند.

وی افزود: گروه ها عموما ۱۰، ۱۵ و ۲۰ نفره هستند و کارهای بسیاری را در دستور کار دارند  که از جمله آن می توان به نوسازی ۱۶۰ مدرسه اشاره کرد.

فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان با  بیان این که برای ساخت ۲۰۰ منزل و تعمیر ۸۰۰ منزل مسکونی برای محرومان در دستور کار قرار دارد، گفت:  بر اساس تفاهم با کمیته امداد و بنیاد برکت برخی از پروژه ها را مورد حمایت مالی این دو نهاد قرار می گیرند.

وی ادامه داد: تکمیل و ساخت مسجد، مشاوره های کشاورزی از سوی مهندسان، اقدامات فرهنگی، توزیع لوازم تحریر، پروژه های عمرانی هم سایر برنامه های جانبی هفته دفاع مقدس است.

دشمن به دنبال شکست روحیه امید مردم است

سردار شاهوارپور گفت: دشمن به دنبال شکست روحیه امید مردم است اما روحیه مردم بسیجی است و با تلاشی که صورت می گیرد تمام نقشه های دشمن نقشه بر آب می شود.

فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان بیان کرد: گردان های بیت المقدس امام حسین(ع)، امام علی(ع) و مجموعه پاسداران در رژه ها شرکت می کنند.

وی با اشاره برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: شرکت در صبحگاه مشترک، دیدار با خانواده شهدا و غبارروبی قبور شهدا، نشست بصیرتی و تبیین انقلاب اسلامی، ویزیت رایگان پزشکی در مناطق محروم، خاطره گویی در مدارس توسط راویان توانمند، برگزاری مسابقات ورزشی با رویکرد دفاع مقدس با رویکرد فرهنگ ایثار و مجاهدت و شهادت و تجمع و گردهمایی بسیجیان دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

سردار شاهوارپور گفت: شرکت یگان عشایر در مراسم رژه تهران دیگر برنامه هفته دفاع مقدس است که هر ساله از دشت آزادگان برادران عرب در مراسم رژه تهران شرکت می کنند.

فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان افزود:  نشست امر به معروف و نهی از منکر، فضاسازی محیطی در سطح شهرها با کمک شهرداری ها و مراکز فرهنگی دیگر، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، برگزاری محفل انس با قرآن، برگزاری نشست نقش زن در دفاع مقدس، دیدار از آسایشگاه جانبازان و برپایی ایستگاه صلواتی در مناطق پیش بینی شده بخش دیگری از برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس هستند.

وی بیان کرد: اجرای تئاتر دفاع مقدس و بازسازی عملیات فرماندهی کل قوا به مدت سه شب در دشت آزادگان نیز بخش شهرستانی برنامه های هفته دفاع مقدس است.

سردار شاهوارپور با اشاره به تجمع و گردهمایی حلقه های صالحین و برگزاری شامگاه یاد یاران در قالب برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: این برنامه ها محورهای اصلی برای هفته دفاع مقدس هستند ولی برنامه های دیگری نیز در این هفته اجرا می شود.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص باغ موزه دفاع مقدس، توضیح داد: باغ موزه دفاع مقدس نیاز به طراحی جامع دارد و مکان نمایی آن کنار پارک شهروند به میزان ۱۰ هکتار پیش بینی شده است.

وی درباره کاروان های راهیان نور نیز گفت: در مبحث راهیان نور اول کار هستیم و مهر ماه راهیان نور دانش آموزی شروع می شود؛ سال گذشته نزدیک چهار میلیون جمعیت بازدید از مناطق عملیاتی خوزستان در قالب کاروان های راهیان نور داشتیم.

سردار شاهوارپور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این ۲۸ منزل احداث شده با کمک های مردمی در کرمانشاه افتتاح می شود، افزود: از سراسر کشور مردم برای کمک به حل مشکلات مردم بسیج شده اند.

مردم در مبارزه با احتکار با متولیان امر همکاری کنند

وی با بیان این که احتکار کالا یک جنایت بزرگ است  از  مردم  خواست که هم برای مبارزه با این تخلف همکاری لازم را با متولیان امر داشته باشند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به سخنان ترامپ مبنی بر بی نتیجه بودن هزینه های آمریکا برای حضور در خاورمیانه و مقابله با ایران، گفت: دشمنان تاکنون هفت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردند ولی به نتیجه ای نرسیدند.

 وی یادآور شد: یکی از حساسیت هایی که دشمن قصد دارد مردم را تحت فضای روانی خود قرار دهد بخش اقتصاد است که باید تلاش خود را در این زمینه مضاعف کنیم.

سردار شاهوارپور گفت: در چهل سالی که بر ما گذشته در هیچ دوره ای قبل از آن نبوده که بخشی از کشور را جدا نکرده باشند؛ گستره ایران بسیار وسیع بوده و آخرین مورد آن در دوره پهلوی بوده ولی با انقلاب در دوران دفاع مقدس با اینکه همه بر علیه ایران بودند ولی رزمندگان اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران جدا شود.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص میزان مین زدایی در مناطق آلوده به مین استان، بیان کرد: سپاه بعد از جنگ همه تلاشش این بوده که مناطق آلوده به مین را پاکسازی کند که شامل میلیون ها مین و گلوله عمل نکرده از دروازه های ورودی اهواز و همه شهرهایی که زیر بمباران و گلوله باران دشمن بودند.

وی با بیان این که سپاه در تلاش بوده که مین ها را خنثی کند، یادآور شد: امروز به گونه ای است که همه مناطق آلوده به جز اطراف فکه که رو به اتمام است از مین پاکسازی و سپاه برای این پاکسازی ها شهدا و جانبازان بسیاری را تقدیم کرده است.


مهر/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار