اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱
نوید قائدی

در سال روز حماسه دفاع مقدس تعدادی از عناصر فریب‌خورده و مزدور عوامل استکبار جهانی و پاچه‌خواران منطقه‌ای آنان، در اقدامی کور و بی‌هدف و ناجوانمردانه با عملیات تروریستی مردم نجیب اهواز را داغدار کردند که لازم است مسئولان و مردم از این فاجعه تلخ باید درس عبرت بگیرند. 

در شرایط خطیر کنونی که رئیس‌جمهور ملعون و مغرور و منفور آمریکا (کشوری که دم از دموکراسی و انسان‌دوستی می‌زند ولی مشی جهانی آن ایجاد فشار و ارعاب و کشتار مردم است) و همراهان جلاد و مزدور آن یعنی رژیم غاصب صهیونیستی و چند کشور فریب‌ خورده منطقه که باهم هم‌عهد و پیمان شده‌اند تا به ذن باطل خود ملت بزرگ ایران را تحت‌فشار قرار دهند و جنگ را به داخل مرزهای ایران بکشند و زمینه را برای درگیری و اختلاف مردم و به‌هم‌ریختگی و درنهایت فروپاشی و تجزیه کشور به عمل‌آورند، لازم است همگی بیش‌ازپیش هشیار و بصیر باشند تا نکند خدایی نکرده دشمن از غفلت‌های سهوی و بی‌خردی عده‌ای سوءاستفاده نمایند.

بروز این حادثه تلخ و ناگوار تذکری جدی بر مردم خوزستان بود. خصوصاً برای افراد جاهل و فریب‌خورده‌ای که خیال می‌کنند با ترویج منیت‌ها و تلاش جهت ایجاد اختلاف و بزرگ‌نمایی‌های کاذب و ترویج حس مالکیت منطقه‌ای می‌توانند گوشه چشمی به این خاک مقدس داشته باشند. 

مشی جمهوری اسلامی در استان خوزستان ایجاد تعادل بین اقوام و میدان دادن به‌تمامی استعدادهای لایق و قابل‌اتکا است و طی چند سال اخیر تمامی اقوام توانسته‌اند به مناصب و مشاغل مهم درون و برون‌استانی دست یابند.

اگر عده‌ای با ترویج و تبلیغات باطل سعی در مظلوم‌نمایی‌های خارج از عرف و نمایش بی‌عدالتی هستند باید گفت همین افراد در حال بازی باطل و به آسیاب دشمن آب می‌ریزند.

طی چندین سال اخیر حاکمیت نشان داده برای اقوام منطقه ارزش زیادی قائل است تا جایی که مهم‌ترین مناصب را با فرصت‌های مساوی در اختیار همه اقوام قرار داده است.

اقوام باید هشیار باشند و بدانند نیت پلید دشمن نفوذ در افکار عمومی و ترویج مشی و روش‌های خشن و نامتعارف است تا بتواند صفوف منظم و متحد مردم را در هم بشکند و اگر جایی و فرصتی رخ داد مانند این حادثه شنیع مردم را به رگبار و گلوله ببندد. در صورت وقع هرگونه حادثه ناگواری که ناشی از جهل مردم منطقه باشد آینده قابل پیش‌بینی نیست و چه‌بسا افراد جاهل و نادان خود و نزدیکان آنان اولین کسانی باشند که در آتش همین بازی‌های مرگبار و فریبنده بسوزند؛ زیرا اقتدار و امنیت کشور و مردم چیزی نیست که مسئولان امنیتی در برابر آن بی‌توجهی و سهل‌انگاری نمایند.

رفتار تمامی اقوام خوزستان باید حفظ هویت ایرانی اسلامی کشور با تمسک و توسل و احترام به قانون‌گرایی باشد.

باید تمامی خواست و مطالبات در قالب حقوق شهروندی پیگیری و دنبال شود. باید با فعالیت‌های مدنی و عقلانی کمبودها و نواقص را متذکر و مطالبه نمود. بزرگان اقوام و روشنفکران جامعه باید در این زمینه روشنگری نمایند و زمینه اتحاد و دوستی و برادری و برابری را ترویج دهند.

همچنین نهادهای مسئول باید با مهندسی فرهنگی زمینه روشنگری بیشتر شهروندان را فراهم و بسترهای همدلی و همراهی بیشتر مردم را مهیا نمایند.

دولت و حکومت مرکزی باید بیش‌ازپیش اوضاع منطقه‌ای را رصد و مدنظر داشته باشد. متأسفانه طی چند سال اخیر عده‌ای جاهل با تبلیغ و ترویج مطالبی که مستندات علمی ندارند سعی داشته‌اند فضای اتحاد و همدلی چند صدساله اقوام را مخدوش نمایند و از این آب گل‌آلود سوءاستفاده کنند، البته نهادهای امنیتی و انتظامی و فرهنگی باید بر این موضوع اشراف کامل داشته باشند و فرصت جولان و ترویج افکار غلط را به این افراد ندهند.

درنهایت خوزستان بعدازاین حادثه تلخ باید چشم‌ها را بشوید و بامشی جدید و روشن‌بینی و بصیرت بیشتری راه آینده را به‌پیش ببرد و در این زمین همه شهروندان باید همکاری نمایند مگر نه هرگونه راه غلط و ناسنجیده آینده این استان را با مخاطره مواجه خواهد ساخت و همین مردم اولین کسانی هستند که آسیب خواهند دید و هیچ قومی برنده این بازی‌های تلخ نخواهد شد.

من آ. التوفیق
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار