اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷

شوشان : رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: دست کم 71 هزار اهوازی به اختلالات روانی مزمن دچار هستند.

به گزارش مهر  ، کریم بیت سیاح اظهار کرد: با توجه به اینکه هفت درصد از اختلالات روانی به مزمن تبدیل می شوند، دست کم 71 هزار نفر در اهواز و 240 هزار نفر در کشور دچار اختلالات روانی مزمن هستند.وی بیماری روانی را «زخم نامرئی» توصیف کرد که آغاز آن مشخص نیست.

بیت سیاح اضافه کرد: 375 نوع بیماری روانی در 17 طبقه تقسیم بندی می شود و بر اساس آمارهای جهانی 20 تا 35 درصد هر جامعه ای دچار اختلالات روانی خفیف تا شدید هستند که شایع ترین آنها اضطراب است. بنابراین بر اساس جمعیت اهواز در خوشبینانه ترین حالت 300 هزار نفر به اختلالات روانی دچار هستند.

وی با اشاره به نگرش اشتباه نسبت به اختلالات روانی در جامعه گفت: «انگ زدن» به مبتلایان این عارضه باعث عدم مراجعه به پزشک می شود و به همین دلیل والدین از ارجاع کودکان خود به مشاور روانی امتناع می کنند. با توجه به اینکه اختلالات روانی در صورت عدم معالجه تا دو سال مزمن می شوند نتیجه عدم مراجعه به پزشک مزمن شدن یک اختلال در کودک خواهد بود و سرانجام آن نیز مشخص نیست.

رئیس سابق بیمارستان روانی سلامت اهواز، اختلالات روانی را بیماری عادی همرده سرماخوردگی و سایر بیماری ها توصیف کرد و افزود: با شناسایی به موقع و درمان مناسب می توان از بسیاری عوارض و هزینه های اجتماعی ناشی از این اختلالات پیشگیری کرد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
comment
0
0
comment رفته این بیمارا رو شمرده !
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار