اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۷۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
ظاهرا هر مخاطبی با دیدن "سریال گاندو" سریع به این جمع بندی می رسد که در ایران روند تضاد و تعارض در ارکان نظام سیاسی و اجرایی کشور آنقدر شدید و پیچیده است که گویی قدرت در هر قوه و نهاد اجرایی توسط جریان نفوذ در حال مصادره است.

البته منتقدین "سریال گاندو" معتقدند که سناریو فیلم با پرداختن به مسائل امنیتی ، جاسوسی و انگشت گذاشتن روی پدیده هایی که در چند سال گذشته در ایران سر و صدا بپا کرده،( فساد اقتصادی و نفوذ آقازاده ها) سعی بر آن داشته که بطور یکجانبه، انتقاد خود را فقط به دولت و ارتباط بعضی از عوامل آن نهاد به مسایل جاسوسی متوجه سازد .

به هر حال پیام نهایی این سریال منطبق با منطق همان پیامی است که مرحوم زنده یاد هاشمی رفسنجانی در جریان قتل های زنجیره ای بیان نمودند یعنی؛ از آنجایی که حفظ وحدت جناح های سیاسی درون نظام، اولی بر مسایل دیگر است پس باید فتیله ی  قائله ها پایین کشیده شود چون نفی عوامل یک جناح منتهی به نفی عوامل جناح دیگر می شود .

پس چون، در نظام سیاسی مواهب قدرت، شان اجتماعی و ثروت بر اساس روابط خویشاوندی توزیع می شود و به گونه ای  همه ی مقامات از حیث سببی و نسبی با هم مرتبط هستند بنابراین چرخه ی افشاگری ها تا آنجایی خوب پیش می روند که صرفا، افراد بیرون از حاکمیت گرفتار آن می شوند و  هرآینه وقتی همکاری وابستگان درون نظام با جواسیس لو می رود، از این نقطه به بعد پیگیری ها عقیم می مانند.

پس با این استدلال، مجموعه گاندو قبل از تبلیغ هرگونه تفوق و برجستگی در خصوص سیستم های امنیتی و اطلاعاتی نظام، به عدم حاکمیت مطلوب در ایران اشاره ای پررنگ می نماید به گونه ای که آخرالامر پای منتقدین را در نقد بیرحمانه خود می گشاید.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
دوست قدیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
comment
0
0
comment صرف انارجل و برای دیدن و شنواندن مشکلات فرد حل نمیشه که هیچ بر مشکلان قضاوت ها اضافه میشه
آقای نیک سرشت نیک نویس باش تا دیده شوی.
comment
حامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
comment
0
0
comment آقای نیک اندیش؛
مشکل حاکمیتی نیست، مشکل آدم متملق و چاپلوسی هستند که در همه زمینه ها اظهار فضل می کنند و در همه دولت ها مسیرشان را باد تعیین می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار