اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و  از ۳۱ شهریور تا 6 مهر ادامه دارد.

ارزش یادمان این سالروز به وضعیت ایران بعد از انقلاب اسلامی بستگی تام دارد. زیرا، این تحرک وسیع درجهت براندازی نظام جمهوری اسلامی بواسطه ی بازیگران بین المللی و منطقه ای تدارک دیده شده بود که در واقع ملت ایران با یک پنج ضلعی شوم و قدرتمندی درگیر شده بود که آمریکا و  اروپا، آتش افروزان اصلی در راس آن، اسراییل و دول مرتجع منطقه، اسپانسر مالی و حامیان تسلیحاتی و نیز اپوزیسیون مسلح داخلی اهرم های فشاری بودند که در آن جنگ تحمیلی حضوری فعال داشتند .

دفاع مقدس 8 سال طول کشید و کشور ایران را برای همیشه ی تاریخ بیمه نمود.

اکنون سخن گفتن از آن دلاوریها و رشادت ها  شاید آسان به نظر برسد، ولی روایت ها از زبان کسانی که خالقان اصلی دفاع مقدس هستند، همواره با بیان روز شمار آن گنجینه ی نور، بعنوان زرنگار تاریخ ایران و اسلام را، در یاد و قلب میلیون ها انسان آزاده  در جهان زنده نگه می دارند.

در حال حاضر نیز، دفاع مقدس با همان پنج ضلعی شوم در میادین گوناگونی درگیر جنگ  است، اما با این تفاوت که امروز دست دشمنان زیر سنگ ماست.

خدا با ما است پررنگ ترین واژه ی دفاع مقدس 
بر روح و در دل رزمندگان دفاع مقدس یک فرهنگ ایمانی سیطره داشت و شاید در این روزگار دوست دشمنی ها درک این معنا، برای نسل های جوان و نوجوان قدری مشکل باشد چون آنها، در واقع آن دوران را تجربه نکرده اند و با توجه به این امر که امروز می بینیم، ظهور گفتمان های بسیار متفاوتی را که ذغدعه کنشگران سیاسی- اجتماعی هستند   و کمتر افرادی پیدا می شوند که بتوانند هنر زنده نگه داشتن آن ارزش های الهی را پاسخگو باشند.
در حقیقت باید گفت، از آنجایی که اعتبار جمهوری اسلامی ایران به همان اعتقادات پاک لایزالی است و همانطور که امام خمینی ره با دست خالی توانست  انقلاب اسلامی را پیروز نماید و در گام بعدی در کمال بضاعت، قادر گشت تا دفاع مقدس را با همین واژه ی زیبا، که خدا با ماست، پیامبرگونه مدیریت نماید و چنان نور الهی از کلامش ساطع  و در قلب ملت می نشست که این خود از اعجاز قرن به شمار می رفت .
آری، مردمی که با تکیه به همین اعتقاد که خدا با آنها هست امروز هم به رهبری نظام جمهوری اسلامی اعتماد کردند و در راه نهضت همچنان ثابت قدم هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار