شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۲۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
جلسه غیرعلنی شورا برای مصوبه یک میلیارد تومانی/ با تکذیب خود را تکذیب می کنید
مردم عقل دارند. نمی توان انتظار داشت چون منِ نوعی موضوعی را تکذیب می کنم، دیگران هم آن را باور کنند.
اختصاصی شوشان/ مهران بقایی: بدون هیچ پیش داوری ابتدا خبر منتشر شده از رییس شورای شهر اهواز را در خبرگزاری ایسنا خوزستان بخوانید:

رييس شوراي شهر اهواز در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفت: هيچ‌ گونه مصوبه‌اي در خصوص وام 50 ميليوني براي اعضاي شوراي شهر جهت خريد خودرو نداشتيم. اگر سند و مدركي مبني بر وجود اين چنين مصوبه‌اي هست، ارايه شود. وي ادامه داد: اعضاي شوراي شهر اهواز در اين خصوص بسيار مورد اهانت قرار گرفتند. واقعا براي افرادي كه بدون هيچ مدركي شايعه‌سازي مي‌كنند، متاسفم. رييس شوراي شهر اهواز گفت: ممكن است اين‌گونه حرف‌ها و حديث‌ها از يك سايت غيرمعتبر منتشر شود اما دليل ندارد كه بدون تحقيق اين موضوع گسترش داده شود.


حال مصاحبه دیگر اعضای شورای شهر اهواز را درخصوص وام 50 میلیونی خودرو بخوانید:

مریم ابریشم کار سخنگوی شورای اسلامی شهر اهواز در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: تا به این لحظه اختصاص تسهیلات 50 میلیون تومانی به اعضا شورا هنوز مصوب نشده و تنها در حد صحبت و رایزنی با فرماندار بوده است اما بر اساس تصمیمات اعضا قرار است که انجام شود. وی گفت: با توجه به اینکه کار اصلی اعضای شورای شهر سرکشی به تمام نقاط شهر و رسیدگی به مشکلات مناطق بوده نیاز است که شهرداری یک خودرو به همراه راننده به طور شبانه‌روزی در اختیار آن‌ها قرار دهد.

علی ناصری عضو شورای شهر اهواز در گفتگو با سدیدنیوز گفت: هفت نفر درخصوص مصوبه اعطای وام 50 میلیونی به اعضای شورا جهت خرید خودرو مخالفت کردند. هفت نفری که از ابتدا با اکثریت موافق نبودند در خصوص مصوبه اعطای وام 50 میلیونی به اعضای شورا جهت خرید خودرو مخالفت کردند ولی اکثر افرادی که موافق شهردار منتخب بودند موافق این وام بودند که به همین دلیل تصویب شد هر چند که برخی از آن گروه نیز اعلام مخالفت کردند.

قربانعلی سعادت نیا عضو شورای شهر اهواز در گفتگو با سایت اکسین پرس با انتقاد از رسانه‌ای شدن مصوبه غیرعلنی شورای شهر گفت: ضمن احترام به جایگاه و شخصیت فرماندار اهواز باید به ایشان توصیه کنم که اجازه دهند موضوعات در فرآیند قانونی خود طی شود. وی با انتقاد از مخالفت رسانه‌ای فرماندار اهواز با مصوبه اخیر این شورا تصریح کرد: رسانه‌ای کردن برخی از موضوعات که قانون مکانیسیم موافقت و یا مخالفت با آن را مشخص کرده است صحیح به نظر نمی‌رسد.

البته دیگر اعضای شورای شهر اهواز نیز ضمن تایید مطرح شدن وام 50 میلیونی خرید خودرو ، مصاحبه هایی در این خصوص داشته اند که در این مجال نمی توان همه را آورد. با نگاهی به اظهارات اعضای شورای شهر به وضوح مشخص می شود که وام 50 میلیونی خرید خودرو در شورای شهر اهواز مطرح و به تصویب رسیده است اما هنوز به فرمانداری ارجاع نشده است. در این زمینه علی ناصری به صراحت گفته است که با وجود مخالفت عده ای ، وام خرید خودرو به تصویب رسیده است. همچنین سخنگوی شورا نیز اعلام کرده است: بر اساس تصمیمات اعضا قرار است که این وام به اعضا تعلق بگیرد.

حال این سوال پیش می آید که چرا با وجود مطرح شدن وام خرید خودرو و موافقت اعضا با آن ، رییس شورا آن را تکذیب می کند و رسانه ها را به دروغ پردازی متهم می نماید. شاید برخی ها فکر می کنند حقیقت تا ابد در پرده می ماند؟

نکته جالب توجه ، جلسه غیرعلنی شورا در رابطه با مصوبه یک میلیارد و 50 میلیونی خرید خودرو است که خواسته یا ناخواسته از زبان سخنگو فاش می شود. در مصاحبه ای مریم ابریشم کار سخنگوی شورا می گوید: در پایان نهمین جلسه علنی شورا به هنگامی که قرار شد اعضا در این خصوص صحبت کنند از خبرنگاران تقاضا شد که در جلسه حضور نداشته باشند.

مطمئنا اتهام زنی و تکذیب خبرهای واقعی ، وجه نامناسبی از شورا در اذهان عمومی ایجاد می کند. اولین رکن پابرجایی هر نهاد مردمی، اعتماد مردم است و این اعتماد زمانی بوجود می آید که عوامل بی اعتمادی که از مهمترین آنها دروغ و دروغگویی است، در جامعه وجود نداشته باشد.

وقتی دروغ در جامعه رواج پیدا کند و مردم در برابر آن سکوت کنند، زشتی دروغ در نزد مردم از بین می رود و به عنوان جزئی لاینفک از زندگی مردم در می آید که بدون آن امورات شان نمی گذرد. هنگامی که این دروغ به عرصه قدرت و سیاست وارد شود تبعات جبران نا پذیری خواهد داشت و اولین اثر آن کشمکش های درونی و افزایش بی اعتمادی عمومی است.

با این اوصاف، تکذیب خبرهای واقعی را از سوی برخی مسئولین ، چگونه باید تفسیر کرد؟! البته مسئولان حق دارند که اگر خبر غیر واقعی در رسانه ها منتشر شد را تکذیب کنند، اما حق ندارند خبر واقعی که مستندات آن وجود دارد را رد کنند.

وجود تکذیبیه یعنی وجود دروغ. یا رسانه دروغ گفته یا مقام مسئولی که آن را رد کرده است. حال در کشوری که در زیر لوای اسلام است و به عنوان یک کشور اسلامی شناخته می شود، چرا باید این "تکذیبیه ها " وجود داشته باشد. در حالی که مقام مسئولی که با او مصاحبه می شود، می تواند به جای بسیاری از این تکذیبیه ها، خبرهای منتشر شده و سخنان نسبت داده شده را توضیح دهد، تصحیح کند، اگر از موضوعی اطلاعی ندارد آن را رد نکند بگوید اطلاعی ندارد و تکذیب را به عنوان اولین راهکار در نظر نگیرد. زیرا اگر کتمان کند یعنی دروغی وجود دارد، و اگر این تکذیبیه ها زیاد شود یعنی دروغ های بسیاری در جامعه وجود دارد و این، موجب گسترش بی اعتمادی مردم به رسانه و مسئولان می شود و دیگر کلام صادقانه هم مورد باور مردم قرار نمی گیرد. حتی بعضا تکذیب ها هم تکذیب می شوند و این اصلا شایسته یک جامعه اسلامی نیست. تکذیب های بی رویه باعث می شود که مردم باورشان را به دولت و مسئولان از دست بدهند و این ضرب المثل که تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها، در ذهنشان پررنگ شود.

مردم عقل دارند، درک دارند، حافظه دارند و فکر می کنند. نمی توان انتظار داشت چون منِ نوعی موضوعی را تکذیب می کنم، دیگران هم آن را باور کنند. نمی توان مثل کبک سرِ خود را زیر برف کرد و انتظار داشت کسی ما را نبیند. اما انگار در جامعه ما تکذیب کردن به صورت یک ژست و کلاس درآمده و با تکذیب کردن می خواهند بی اطلاعی دیگران و آگاهی خود را به رخ بکشند.

آن ها این موضوع را فراموش کرده اند که از مردم و برای مردمند و باید برای آسایش امنیت مردم تلاش کنند. اگر اشتباهی کردند، اشتباه خود را بپذیرند و در صدد جبران برآیند نه اینکه با توجیه و دروغ، کار خود را درست جلوه دهند و حس اعتماد عمومی را کاهش دهند و نه اینکه با فرافکنی، تقصیر را به گردن رسانه ها بیاندازند و خود را بی گناه نشان دهند. در حالیکه رسم بر این است که مسئولان پاسخگوی اعمال خود هستند و در صورت اشتباه خود مسئولیت نشان می دهند و گاهی عذرخواهی میکنند یا حتی استعفا می دهند. اما انگار در جامعه ما اینگونه نیست و برخی از مسئولان ما خود را از مردم و در خدمت مردم نمی دانند. اعضای شورای شهر اهواز باید بدانند که برای خدمت به مردم در این پست و سِمَت قرار دارند و اگر می خواهند پشتیبانی و اعتماد مردم را داشته باشند و اگر می خواهند مشارکت و همراهی مردم را جلب کنند، باید صداقت پیشه کنند و صادقانه خدمت کنند.

و این سخن امام حسن عسکری را فراموش نکنیم که فرمودند: "تمام پلیدی ها در خانه ای قرار داده شده و کلید آن دروغگویی است.


مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
انتشار یافته: ۵
comment
comment
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
comment
0
9
comment حقیقت رو نمی شود تکذیب کرد خود همکارانتون خبر رو تایید کردند آقای علاسوند کجا بودید که الان تکذیب می کنید
comment
حاج جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
comment
0
4
comment جناب آقای علاسوند و سرکار خانم ابریشم کار . با این دروغ ها و تناقض گویی ها و تکذیب حرف های قبلی خودتان به کجا میروید ؟؟!! آخرتی هم وجود دارد .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
comment
0
4
comment استعفا یا عذرخواهی از مردم مال اعضایی است که سهواً اشتباهی خطایی انجام داده اند . اما اعضایی که عمداً و آگاهانه خطا میکنند که عذرخواهی نمیکنند از مردم .
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
comment
0
4
comment باید بدونن که مردم اهواز همه حواسشون رو جمع کردن تا دست از پا خطا نکنین ..
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
comment
0
1
comment تحلیل جالب و مقایسه ای بود. دیگر چه بهانه ای می خواهند بیاورند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار