شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۳۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
شوشان/ آرش قلعه گلاب در روزنامه کارون نوشت :  فراخوان: استانداري خوزستان در نظر دارد به منظور حمايت ملي و  بين المللي از بستر خشك كارون! به زودي همايشي استاني را برگزار نمايد! در اين همايش بزرگ استاني، از همه ي اهالي كارون دوست خوزستان دعوت مي‌شود تا با شركت در اين همايش، حمايت همه جانبه ي خود را از بستر خشك كارون اعلام نمايند، باشد كه اين همايش، دست و دل مسئولان استان اصفهان را نرم نموده! و رضايت خود را بابت بازگرداندن آب از سرشاخه هاي دز به خوزستان، اعلام نمايند!  استانداري خوزستان اميد دارد كه با برپايي اين همايش بين المللي، خوزستانيان بار ديگر شاهد جاري شدن باريكه‌اي آب در بستر خشك كارون باشند!
شرايط شركت در اين همايش!
شاعران استان خوزستان مي توانند با سرودن قطعه شعري در رثاي كارون! در اين همايش شركت كنند. محل برگزاري اين همايش و حمايت شعري از كارون، در زير پل سفيد انجام مي شود! به سه شاعر برتر اين همايش، هزينه‌ي سفر رفت و برگشت به اصفهان، براي نوشيدن آب گواراي دز از بستر زاينده رود، اهدا مي شود!از دسته هاي سنج و دمام زن در استان خوزستان دعوت
 مي شود تا با برپايي مراسم سنج و دمانم زني در بستر خشك كارون، آه و فغان اين بستر خشك را به گوش جهانيان و اصفهانيان برسانند! محل برپايي اين مراسم درست در زير پل كابلي انجام مي شود!
از گروه هاي تئاتري استان دعوت مي شود تا با نوشتن نمايشنامه و فرستادن  گروه هاي نمايشي خود به اين همايش! در جشنواره ي " آه و آب " شركت نموده، و حمايت خود را از اين همايش ملي اعلام نمايند! همايش حمايت تئاتري،درست در زير پل خيابان نادري انجام مي شود!
تمامي گروه ها و تيم هاي ورزشي در استان مي توانند با هماهنگي دبيران اين همايش، براي شركت در اين همايش( به صورت انفرادي و تيمي!) ثبت نام كرده و شركت نمايند! موتور سواران و اسكيت سواران! در اولويت قرار دارند و انجام حركات نمايشي از سوي موتور سواران( تك چرخ به همراه سرنشين!) در ايام همايش آزاد و بلامانع است!
 عبور و مرور وسايل نقليه بر روي تمامي پل هاي اهواز در ايام همايش مجاز نيست و برگزار كنندگان همايش در نظر دارند تا در ايام همايش، جهت رفاه حال شهروندان استان، ديدن برنامه هاي هنري و فرهنگي را از روي تمامي پل هاي اهواز، براي بازديد كنندگان تسهيل نمايند!
بديهي است حضور هرچه بيشتر و همه جانبه ساكنان استان در اين همايش!
مي تواند در به رحم آوردن دل مسولان استان اصفهان! و اقدام به جاري كردن آب در بستر خشك كارون ( حتي اگر شده براي يك روز!) موثرترباشد!
برچسب ها: خوزستان ، 1404 ، همايش ، آب ، آه
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
حاج جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
comment
1
2
comment آن زمان که خوزستانی های شهید پرور درگیر دفاع مقدس بودند تمام بودجه و اعتبارات خوزستان به بهانه جنگ جهت اجرای طرحهای عمرانی و پروژه های بزرگ اصفهان به اصفهان رفت . از نظر کارشناسی و علمی صنایع فولاد اصولاً صنایع آب بری هستند که نیاز به آب فراوان دارند و باید حتماً در کنار رودخانه باشند . طرح اصلی کارخانجات فولاد اصفهان از اول در خوزستان بود که اصفهانی ها با کار غیر کارشناسی و غیر علمی و نداشتن آب کافی کارخانجات فولاد را از خوزستان به اصفهان بردند . و الان با کمبود آب مواجه شده اند . این همه پروژه ها و طرحهای عمرانی و شهری و زیرگذرها و روگذرها و بزرگراهها و اتوبان ها که در کل کشور علی الخصوص اصفهان ساخته شده است از پول فروش منابع نفتی جنوب است . اما دریغ از وجود یکی از این طرحها و پروژه ها در خوزستان و اهواز . حتی یک روگذر یا زیرگذر یا بزرگراه مانند اصفهان در خوزستان و اهواز نیست . اصفهانی ها که نمیتوانند بگویند با پول فروش صنایع دستی و باغی و صیفیجات خود این همه طرحها و پروژه های عمرانی و شهری را در اصفهان اجرا کرده ایم و ساخته ایم . و اما الان حکایت آب کارون خوزستان که دارند میبرند و مردم بدبخت خوزستان باید با دستگاه آب تصفیه کن و آب سیرین کن و پمپ آب و آب معدنی زندگی کنند که خودش داستانی دارد طولانی .....
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار