شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
قرارداد کارخانه تبدیل پسماندهای اهواز به کود کمپوست با شهرداری اهواز، مشابه قرارداد معروف ترکمانچای است.

شوشان: عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: قرارداد کارخانه تبدیل پسماندهای اهواز به کود کمپوست با شهرداری اهواز، مشابه قرارداد معروف ترکمانچای است.

احمد باورصاد در یازدهمین جلسه شورای شهر اهواز که دوشنبه شب با دستور کار تفویض اختیار به شهردار تشکیل شد، اظهار کرد: سه ماه قبل، بازدیدی از محل جدید دفن زباله در منطقه برومی داشتم.

به گزارش فارس ، وی ادامه داد: در این محل کارخانه‌ای با عنوان تبدیل پسماندهای عادی شهر اهواز به کود کمپوست راه‌اندازی شده است اما عملا تا به امروز حتی یک گرم کود کمپوست از این کارخانه خارج نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: در این محل زباله‌ها به وسیله تسمه نقاله به بالای ساختمان منتقل و سپس توسط کارگران تفکیک می‌شوند.

وی به وضعیت اسفناک کارگران که وظیفه تفکیک زباله در آن محل را به عهده دارند، اشاره کرد و گفت: این کارگران وضعیت جدا کردن پلاستیک، قطعات فلزی، بطری‌ها و همچنین زباله‌های عفونی را برعهده دارند که این مسئله برای آن‌ها آلودگی ایجاد می‌کند.

*تحویل یک نسخه از قراردادها به شهرداری

باورصاد به مفاد عجیب قرارداد این کارخانه با شهرداری اهواز اشاره کرد و افزود: این قرداد مشابه قرارداد معروف تاریخ ایران یعنی ترکمانچای است.

وی در این خصوص اضافه کرد: پیمانکار بابت تحویل گرفتن زباله، 8 میلیون تومان دریافت می‌کند در حالی که در جاهای دیگر بابت تحویل دادن زباله‌ها به پیمانکار از وی پول دریافت می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز خاطرنشان کرد: طبق این قرارداد این کارخانه اگر بخواهد کودی تحویل دهد باید با 10 درصد اضافه، کود را به شهرداری بفروشد، همین کار‌ها است که باعث می‌شود عده‌ای از پیمانکاران ثروتمند شوند.

وی به وجود زباله‌های عفونی و بیمارستانی در چرخه بازیافت اشاره کرد و گفت: این یک فاجعه انسانی که باید در طی دعوت از رئیس مرکز بهداشت، بررسی شود که چه اقداماتی می‌توان در این زمینه انجام داد.

باورصاد به عدم تحویل قراردادهایی که در سازمان‌ها بسته می‌شود به شهرداری اشاره کرد و خواستار شد: لازم است که سازمان‌ها یک نسخه از قراردادهای مختلف خود را به شهرداری تحویل دهند تا مشخص شود که این قرارداد‌ها در چه زمینه‌ای و با چه کسانی بسته می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار