شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
سید رسول موسوی : 12سال است که میزان آب انتقالی از کارون به اصفهان تغییر نکرده است یعنی دقیقا در آستانه تشکیل دولت دوم آقای خاتمی است و همه مسئولان و دست اندرکاران آن دولت در استان از جریان انتقال آب به اصفهان با اطلاع و باخبر بودند که مقدار آب انتقالی مطابق اسناد و مدارک حدود 580 میلیون متر مکعب آب از رودخانه کارون به اصفهان انتقال داده می شود.

وضعیت آب و نیاز آبی خوزستان در حال حاضر هم در بخش کشاورزی و هم در بخش آب شرب، بسیار بدو در حالت بحران و هشدار است چرا که حدود سه میلیون هکتار از اراضی قابل کشت در استان وجود دارد که در صد بسیار زیادی از این اراضی باید از طریق آب کارون آبیاری شوند، در مجموع نیاز آبی استان خوزستان در حوزه های کشاورزی، آب شرب، صنایع و محیط زیست حدودا 32 میلیارد متر مکعب است که ورودی رودخانه کارون در حال حاضر 18 میلیارد متر مکعب بوده و حدودا 13 میلیارد بیلان منفی دارد.

خوب است که مسئولان استان بدانند که طرحهای انتقال آب در سرشاخه های کارون بزرگ و دز که 17 مورد است فقط دو طرح آن مورد بهره برداری قرار گرفته اند طرح بهشت آباد یکی از پنج طرح در حال اجرای انتقال آب از کارون بزرگ است که در صورت اجرائی شدن آن 11 هزار میلیون متر مکعب آب از سرشاخه های این رودخانه بزرگ جدا خواهد شد، مسئولان استان بدانند که 90 درصد از این طرح اجرائی شده است به همین دلیل از مسئولان محترم دولت عقلانیت و اعتدال مخصوصا سرکار خانم ابتکار معاون محترم محیط زیست رئیس جمهور و استاندار محترم جناب آقای مقتدائی درخواست داریم:

1- بطور قطعی و مردانه، دستور قاطع نسبت به عدم انتقال آب کارون به اصفهان در ارتباط با طرح بهشت آباد را صادر بفرمائید و کارون و خوزستان از خطر مسلم تهدید، نجات دهید، جناب آقای دکتر روحانی مردم خوزستان بطور قطعی از جنابعالی و دولت تدبیر و امید می خواهند که این خطر بزرگ از زندگی آنان دور کنید، علی (ع) می فرماید که همه مردم و افراد جامعه در خشنودی و خشم شریک می باشند، چنانکه شتر ماده ثمود را یک نفر دست و پابرید، اما عذاب آن تمام قوم ثمود را گرفت زیرا همگی آن را پسندیدند، دستور توقف قطعی طرح بهشت آباد را بدهید ، تا چنین عذابی بر مردم مظلوم خوزستان، بدلیل نادانی بعضی از مسئولان دولت ها در گذشته نازل نشود.

2- خوزستان30% آب کشور را در بردارد، و از طرف این استان خوزستان عضوی در شورای عالی آب وجود ندارد، در اینجا از نمایندگان عزیز مجلس و استاندار محترم می خواهیم که از دولت بخواهند ، فردی توانا و متخصص نمایندگی استان خوزستان در شورای عالی آب کشور را بعهده داشته باشد.

3- شوری، آب شور خلیج فارس بدلیل عدم رسیدن آب کافی شیرین از رودخانه کارون و کرخه کل زمینهای آبادان را پیموده و از دارخوین نیز گذشته است و در نزدیکی کیلو متر 40 اهواز رسیده است، آب شیرین مانع نفوذ این آب شور است که کرخه و کارون در کل چنین آبی را ندارند.

4- تامین حق آبه هور العظیم و هور شادگان که نقش بسیار اساسی در جلوگیری از عبور ریزگردهها دارد. از مطالبات و خواسته های همه مردم خوزستان از رئیس جمهوری است که انشاء ا... مورد توجه قرار گیرد.

5- جناب آقای استاندار،تشکیل شورای حفاظت کیفی از محیط زیست و آبهای استان از متخصصان یک اقدام شجاعانه می خواهد، حفاظت کیفی از آّب رودخانه های استان مخصوصا کارون و کرخه خواسته اصلی و اساسی مردم است جناب آقای استاندار زبان های مردم قلمهای حقند ، مواظب باشید، مبادا توجه نکنید.

طرح های حفاظت محیط زیست ضمانت اجرائی و قانونی می خواهد. پروژه پتروشیمی بندر امام و ارجاع پرونده به دادگاه و احیانا جرایم مالی آیا به نظر شما کافی است و مشکل حفاظت از طرحهای محیط زیست را چه کسی حل خواهد کرد . ضرر و زیان مردم را چه کسی پاسخگو خواهد بود، از بین رفتن آبزیان را چه کسی پاسخ آن را خواهد داد؟ آقای استاندار جلوی انتقال آب از کارون به اصفهان را بگیرید تا رضایت خداوند و مردم را جلب کنید زیرا جلب رضایت مردم باعث خشنودی خداوند توانا خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار