شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۸۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷
بازديد رييس دانشگاه علوم پزشكي اهواز از بيماران پديده تنگي نفس
پس از بارندگي دو شب پيش در اهواز و شهرهايي از خوزستان، شمار بالايي از مردم با علايم تنگي نفس و مشكلات ريوي مواجه و روانه بيمارستان‌ها شدند. وضعيت خاص پيش آمده، موجب شد ستاد بحران دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز تشكيل جلسه داده و همچنين اداره‌كل محيط زيست خوزستان به سرعت آغاز به بررسي كارشناسي اين وضعيت و دليل آن كند. مديريت بحران خوزستان نيز در حال پيگيري ماجراست.
در پي اتفاق دو روز گذشته، گمانه‌زني‌هايي مبني بر اسيدي بودن باران‌هاي اهواز مطرح شده است. در هميم راستا، رئيس علوم پزشكي دانشگاه جندي شاپور اهواز از بيماراني كه در جريان پديده رخ داده در دو روز گذشته در بيمارستان‌هاي شفا، امام و گلستان اهواز بستري شده‌اند، عيادت و از نزديك با آنان صحبت كرد و روند درمان اين بيماران را مورد بررسي قرار داد.

 محمدحسين سرمست در حاشيه عيادت از اين بيماران اظهار كرد: مسئولان محيط‌زيست در جريان كامل پراكندگي بيماران در سطح استان قرار گرفته‌اند و شهرهايي كه آمار بيماران در آنها بيشتر بوده را مدنظر قرار داده‌اند و اطلاعات مورد نياز را با سازمان هواشناسي هماهنگ و جمع‌بندي كرده‌اند.

 وي افزود: در جلسه‌اي كه عصر امروز با اداره‌كل هواشناسي خوزستان برگزار مي‌شود علت اصلي اين پديده تعيين و به يك جمع‌بندي نهايي خواهيم رسيد.

 رييس دانشگاه علوم پزشكي جندي‌ شاپور اهواز درباره علت اصلي اين پديده تصريح كرد: فرضيه اصلي كه در اين پديده و ابتلاي مردم پس از بارندگي به مشكلات تنفسي مطرح شده، همان آلاينده‌هاي محيطي است؛ آلاينده‌هاي محيطي در هوا جمع شده و با بارندگي و تركيبات اضافي و به خصوص در پي رعد و برق، شهروندان خوزستان را در معرض اين بيماري قرار داده است.

 سرمست تصريح كرد: مشابه اين پديده در سال‌هاي گذشته و در يكي دو ماه اول آغاز بارندگي‌ها نيز در خوزستان ديده شده است و علت آن بوده كه بارش بعد از مدت‌ها شروع مي‌شود و آلودگي‌ها را منتقل مي‌كند؛ اما وسعت و حجم اين پديده و افراد مبتلا در امسال با سال‌هاي قبل قابل مقايسه نيست.

 وي عنوان كرد: تا ظهر ديروز (يك‌شنبه) آمار كل بيماران خوزستان بر اثر اين پديده، 3100 نفر بوده است و اكنون نيز بر اساس آماري كه فعلا در دست است، از روز گذشته تا اين لحظه 1000 نفر ديگر به تعداد بيماران اين پديده افزوده شده است؛ با اين وجود از حجم كل بيماران كاسته شده است.

 رييس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز ادامه داد: آمار بستري‌شدگان تا ظهر ديروز 128 نفر بوده و جمع‌بندي تعداد بستري‌شدگان در 24 ساعت دوم اين پديده نيز عصر امروز (دوشنبه) مشخص و اعلام مي‌شود.
 
سرمست تاكيد كرد: خوشبختانه بيماري كه نياز به CCU داشته باشد نداشته‌ايم و عمدتا بيماران به ICU ارجاع شده‌اند كه تعداد آنها نيز اندك است. در ميان بيماران بخش  ICU يك مادر باردار نيز بوده كه اكنون حالش رو به بهبود است و تا 24 ساعت آينده مرخص مي‌شود.

 وي با بيان اين‌كه بيشتر بستري‌شدگان مربوط به بيمارستان كودكان بوده است، اظهار كرد: 2 كودك نيز به بخش ICU منتقل شده‌اند كه اكنون حال عمومي خوبي دارند و از دستگاه جدا شده‌اند.
 رييس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز تصريح كرد: بيشترين تعداد بيماران اين پديده، در اهواز بوده است.

 وي ادامه داد: افرادي كه نياز به معالجه سرپايي داشته‌اند عمدتا علايمي مانند آسم از نوع شديد يا خفيف داشته‌اند كه با سرفه و احساس تنگي تنفس همراه مي‌باشد.

 سرمست گفت: 3 هزار بيمار در 6 ساعت بين شب تا صبح 24 ساعت اول پديده، معالجه و درمان شدند و در صورت ادامه اين پديده آمادگي كامل براي پذيرش بيماران بعدي وجود دارد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
حاج جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
comment
0
1
comment خوزستان مظلوم ............
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار