اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۸۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲
عواقب باران پاییزی در خوزستان / حال 4 بیمار وخیم است/ تخت های بیمارستان ها جا نداشتند/چرا مسئولین این اتفاق را پیش بینی نکردند؟
علت هر چه باشد این سوال پیش می آید که چرا هواشناسی و محیط زیست خوزستان چنین پدیده ای را پیش بینی نکردند. مگر پیش از این در ابعادی محدودتر مسبوق به سابقه نبوده است؟
اختصاصی شوشان : نم نم باران پاییزی در همه جای ایران لبخند شادی را بر لبان مردم می نشاند الا در خوزستان . معمولا لطافت و نرمی را به باران تشبیه می کنند اما باران برای شهروندان خوزستانی تعبیر دیگری داشت : مسمومیت و بیماری. یکشنبه شب 5 هزار نفر به جای قدم زدن زیر نم نم باران در خیابان ها ، راهی بیمارستان ها شدند... هر چند هنوز علت این مسمومیت ها مشخص نشده اما عده ای از مسئولین پای باران اسیدی را به وسط کشیدند عده ای هم پای گرد و غبارهای ماندگار در لایه اوزون!

علت هر چه باشد این سوال پیش می آید که چرا هواشناسی و محیط زیست خوزستان چنین پدیده ای را پیش بینی نکردند. مگر پیش از این در ابعادی محدودتر مسبوق به سابقه نبوده است؟ تشکیل کمیته بحران همیشه برای حل بحران نیست بلکه وظیفه پیش گیری را نیز به عهده دارد. در تهران و سایر کلان شهرها با افزایش غلظت ناشی از آلودگی هوا مسئولین موظف هستند هشدارهای لازم را بدهند تا از بروز حوادث پیش گیری کنند. تعطیلی مدارس و هشدار به بیمارانی که دارای پیش زمینه های بیماری های قلبی و تنفسی هستند بخش کوچکی برای آماده سازی مردم با این بحران بود.

هفته پیش بانوی محیط زیست ایران به خوزستان آمده بود و از نزدیک در جریان مشکلات زیست محیطی استان قرار گرفت اما ای کاش معصومه ابتکار با نم نم باران می آمد و می دید که مشکل اهواز فقط کارون نیست... فقط ریزگردها نیست... فقط فاضلاب نیست.... خوزستان در هزارتوی مشکلات گرفتار شده و بی مسئولیتی مسئولان نیز بدان دامن زده است.


رئیس مرکز اورژانس خوزستان : برای درمان بیماران با کمبود تخت مواجه شدیم

رئیس مرکز اورژانس خوزستان به خبرنگار شوشان گفت: از بعد از بارندگی شنبه تا امروز 5 هزار نفر به علت مشکل تنگی نفس به بیمارستان ها مراجعه کردند که این تعداد همچنان در حال افزایش است. هرچند شیب مراجعه کنندگان نزولی بوده و در حال کاهش است ولی همچنان مردم به بیمارستان های استان مراجعه می کنند.

دکتر سید اسد الله موسوی گفت: تنها 4 نفر نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی پیدا کردند که حالشان وخیم است. یک بیمار در بیمارستان آریا و دو بیمار در بیمارستان ابوذر (یکی از آن ها کودکی بود که مرخص شد) و  دو بیمار دیگر در بیمارستان نفت بستری هستند.

وی با اشاره به شمار زیاد بیماران افزود: فضای فیزیکی موجود و شمار تخت ها گنجایش این حجم بیماران را ندارد و این امر طبیعی است و در تمام دنیا نیز همین اتفاق می افتد.

رئیس مرکز اورژانس خوزستان در ادامه گفت: طبیعی است وقتی که تعداد بیماران به بخش اورژانس به یک باره افزایش می یابد با بعضی از مشکلات نظیر کمبود تخت مواجه می شویم که به ناچار بعضی از درمان ها به صورت سرپایی و یا نشسته می باشد. وی افزود: هنوز مشخص نشده است که این باران اسیدی بوده یا خیر. ما سال گذشته نیز این مشکل را با اولین بارندگی در سطح کمتر داشتیم. امیدواریم که در بارندگی بعدی شاهد این اتفاق نباشیم.

رئیس مرکز اورژانس خوزستان ادامه داد: طبق گزارش معاونت درمان ، بیماران از لحاظ دارویی مشکل نداشتند.

وی در پایان گفت :علت این مساله در حال بررسی است و کارشناسان زیست محیطی دانشگاه علوم پزشکی به همراه کارشناسان سازمان هواشناسی و محیط زیست در حال برسی این موضوع هستند. به احتمال قوی ، این بیماری عامل ویروسی و میکروبی نداشته و علت آلاینده ها بوده است.

متخصص بیماریهای عفونی: این مساله اختصاص به خوزستان ندارد

در همین رابطه ، متخصص بیماریهای عفونی در گفتگو با شوشان گفت : بارندگی اخیر موجب شد تا آلاینده های محیطی موجود در هوا پایین بیایند و بیماران شبه تنفسی و شبه آسم با مشکل تنفسی روبرو شوند .

دکتر سید عطا ا.. حسینی افزود: این مساله اختصاص به خوزستان ندارد و در سایر استان ها نظیر تهران نیز شاهد چنین اتفاقاتی هستیم ولی درصد آلاینده ها در خوزستان شدت بیشتری دارد و همه افراد در گروه های سنی مختلف را درگیر می کند.

وی افزود: بهتر است افرادی که تمکن مالی دارند از دستگاه تصفیه هوا در خانه هایشان استفاده کنند و بیماران قلبی و عروقی و همچنین بیماران مزمن ریوی با اولین بارش باران به علت آلودگی بعد از آن از منزل خارج نشوند .

دکتر حسینی در پایان گفت: اولین بار است که من با این شدت و گستردگی هجوم بیمارانی که از تنگی نفس به بیمارستان مراجعه می کنند را می بینم.


مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
حاج جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
comment
0
3
comment خوزستان بدبخت ..............
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
comment
0
0
comment لااقل فقط نفت خوزستان رانبريد به فكر سلامتي و بهداشت مردم باشيد تا نزد خداوند شرمنده نشويد...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار