شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵
طوفان و باران شدید در خوزستان/ قطع برق در برخی شهرها/ آبگرفتگی در ماهشهر و اهواز
ستاد مدیریت بحران خوزستان از روز گذشته نسبت به وقوع باران شدید و طوفان و حتی طغیان رودخانه ها هشدار داده بود.
شوشان: همانگونه که پیش بینی می شد، طوفان و باران شدید از ساعت 12 امروز در خوزستان آغاز شده است.

ستاد مدیریت بحران استان خوزستان از روز گذشته نسبت به وقوع باران شدید و طوفان و حتی طغیان رودخانه ها هشدار داده بود به همین دلیل از روز گذشته ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و نیروهای خدمات رسان به حالت آماده باش  درآمده اند.




بارندگی و قطع برق در خرمشهر

هم اکنون از خرمشهر خبر می رسد که برق و تلفن بخشی از شهر قطع شده و طوفان و باران شدیدی آغاز شده است به گونه ای که مردم ترجیح داده اند که در خانه بمانند. در آبادان نیز وضع شبیه خرمشهر است. در همین خصوص معاون عمرانی فرمانداری آبادان گفت: با توجه به ضرورت و اخبار رسیده از سوی اداره هواشناسی مبنی بر شروع بارندگی و افزایش شدت و میزان آن ستاد مدیریت بحران در حالت آماده باش کامل به سر می برد.


آبادان در آماده باش کامل

بارندگی در آبادان موجب شد ستاد بحران در آماه باش کامل قرار بگیرد. فرماندار آبادان در این خصوص گفت: هیچ یک از دستگاه های خدمات رسان و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان حق خروج از شهر را تا اطلاع ثانوی ندارند.

بهرام ایلخاص زاده افزود: با توجه به اخبار رسیده مبنی بر شروع بارندگی و افزایش شدت و میزان بارندگی به ویژه در شهرستان آبادان، علاوه بر آماده باش کامل تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران ضروری است تا به منظور ارائه خدمات مطلوب، به موقع و رفع موانع و مشکلات احتمالی تمامی اعضا در منطقه حضور فیزیکی و موثری داشته باشند.
وی خروج مسئولان ستاد مدیریت بحران از منطقه را منوط به هماهنگی، نظر و اخذ اجازه از فرمانداری دانست و اظهار کرد: به منظور دسترسی سهل و آسان ستاد مدیریت بحران با اعضای ستاد اعلام تلفنهای ضروری، خاص و پاسخگو از سوی دستگاه های مرتبط الزامی است.

هشدار مدیریت بحران کشور

از سوی دیگر مدیریت بحران در اخطاريه اي خطاب به فرمانداران استان خوزستان تاکید کرده است: با توجه به هشدار مدیریت بحران کشور و اطلاعیه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خوزستان در خصوص ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان و وقوع بارندگی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در سطح استان از اواخر وقت روز یکشنبه مورخ 26 آبان و تدام آن تا اواخر وقت روز چهارشنبه مورخ 29 آبان، احتمال مواج و طوفانی شدن خلیج فارس، آب‌گرفتگی خیابان‌ها و معابر عمومی و طغیانی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود دارد.
 
در این اخطاریه عنوان شده است: بنابراين با توجه به سوابق آبگرفتگی ناشی از بارندگیهای سال گذشته در شهرهای آبادان، بندر امام خمینی(ره)، بهبهان، ایذه، دزفول، دشت آزادگان، گتوند و همچنین احتمال بارندگی بیش از 30 میلیمتر در برخی از شهرها که توسط هواشناسی استان اعلام شده است؛ با تشکیل شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان، نسبت به اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم، ابلاغ سریع به دستگاه های اجرایی مرتبط شهرستان برای حفظ آمادگی و اتخاذ تمهیدات لازم و برقراری کشيک شبانه‌روزی در ادارات و سایر تمهیدات لازم و مورد نیاز به منظور پیشگیری و یا به حداقل رساندن آثار حوادث احتمالی اقدام لازم معمول داشته و همشهریان را به رعایت اصول ایمنی در کلیه موارد توصیه و گزارش اقدامات به عمل آمده را به این اداره کل ارسال کنند.


مشکل همیشگی اهواز در بارندگی

شهردار اهواز هم در زمینه بارندگی‌های این هفته هشدار داد و گفت: باید تلاش شود در کوتاه‌ترین زمان کار مطالعات و اجرای جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی به صورت کار‌شناسی انجام شود.
سیدخلف موسوی اظهار کرد: متاسفانه در زمینه دفع آب‌های سطحی در هنگام بارندگی‌های اهواز اقدامات خاصی انجام نشده و در اولویت قرار نگرفته است.

وی به هشدار در زمینه بارندگی‌های این هفته اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود در کوتاه‌ترین زمان کار مطالعات و اجرای جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی به صورت کار‌شناسی انجام شود.
شهردار اهواز با بیان اینکه در بسیاری از مناطق دفع آب‌های سطحی به وسیله فاضلاب انجام می‌شود تصریح کرد: معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز کار لایروبی فاضلاب‌ها و جوی‌های روباز را انجام داده است تا در هنگام بارندگی‌ها با مشکلات کمتری مواجه شویم.

بارش بیش از 35 میلی‌متری در هندیجان
رئیس اداره هواشناسی هندیجان از بارش بیش از 35 میلی‌متری در این شهرستان خبر داد.اسلام فتاح اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته شاهد بارش‌های مناسبی در هندیجان بودیم. وی افزود: در این مدت بیش از 35 میلی‌متر بارندگی در این شهرستان اتفاق افتاده است و پیش‌بینی می‌شود بارندگی و باد شدید تا روز شنبه نیز در این شهرستان ادامه داشته باشد.

فتاح ادامه داد: خلیج فارس نیز با توجه به وضعیت کنونی آب‌وهوا بسیار مواج است و برای تردد شناورها و صیادان خطرساز خواهد بود.
رئیس اداره هواشناسی هندیجان تصریح کرد: به همین دلیل از شناورها و صیادان خواسته شده تا از حرکت در آب‌های خلیج فارس در این مدت خودداری کنند.

آبگرفتگی گسترده معابر در ماهشهر و بندر امام
در شهرهای ماهشهر و بندر امام نیز به دلیل بارش‌های اخیر شاهد آبگرفتگی گسترده معابر در این شهرها هستیم. بارش‌ها در این دو شهر بار دیگر شهروندان را با مشکل مواجه کرده و بسیاری از معابر را با گرفتگی مواجه کرده است.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار