شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷
در جلسه شورای شهر اهواز چه گذشت؟
عضو شورای شهر با انتقاد از مساله تغییر کاربری در منطقه کوی ملت و زیتون خواستار فراخواندن شهردار منطقه سه اهواز شد.
اختصاصی شوشان: سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز برگزار شد. در این جلسه که احمد باورصاد و عاشور سواری پور غیبت داشتند آیین نامه داخلی شورای شهر اهواز مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

ارائه مشکلات منطقه علی آباد در شورا

در ابتدای این نشست یکی از شهروندان ساکن منطقه علی آباد به بیان مشکلات و چالش های موجود این منطقه پرداخت. داودی گفت: 7 هزار نفر در منطقه علی آباد که با اشتباه نام روستا را یدک می کشد اما جزو حریم شهر اهواز است ساکن می باشند. این منطقه از نبود سیستم فاضلاب ، آسفالت ، مدرسه ،کتابخانه، نبود جاده ارتباطی رنج می برد. بهداشت در این منطقه وجود ندارد. در هنگام بارندگی به دلیل نبود سیستم فاضلاب منطقه تبدیل به مرداب گندیده می شود. این شهروند بیان داشت: این منطقه در کنار فرودگاه اهواز قرار دارد اما شهردار منطقه 3 از ارائه خدمات شهری به آن سربازمی زند و تنها با اصرار اهالی اقدام به جمع آوری زباله می کند. وی خواستار اضافه شدن منطقه علی آباد به طرح تفضیلی جامع شهر شد.

ابراهیم نوشادی معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اهواز که در جلسه حضور داشت توضیح داد: شهرداری اهواز طی درخواستی از شورای برنامه ریزی استان که به ریاست استاندار خوزستان برگزار می شود تقاضا کرده است که دو منطقه علی آباد و ملاشیه به شهر اهواز اضافه شود. این مساله در کارگروه برنامه ریزی استانداری مورد بررسی قرار گرفته است و می بایست در شورای برنامه ریزی استان طرح و به تصویب برسد.

نوشادی تصریح کرد: طرح جامع و تفضیلی شهر اهواز توسط اداره راه و شهرسازی خوزستان پیشنهاد می شود.رامی علاسوند رئیس شورای شهر اهواز در پاسخ به این شهروند گفت: طرح تفصیلی جامع شهری را در دستور کار قرار می‌دهیم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا محله‌ای به نام علی آباد ثبت شود تا ساکنان این منطقه از حقوق شهروندی خود بهره‌مند شوند.حسین حیدری در تکمیل صحبت‌های علاسوند اظهار کرد: بر اساس قانون تقسیمات کشوری، شهرداری متولی اداره روستاهایی است که در حریم قرار دارند و باید خدمات عمرانی را در این روستا‌ها ارائه دهد.

مریم ابریشمکار : شورا مسائل شهرداری منطقه 3 اهواز را پیگیری کند

مریم ابریشمکار سخنگوی شورای شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستور خود به بازدید خود از منطقه کوی ملت اهواز اشاره کرد و گفت: در این منطقه بازارچه ای وجود دارد که فاقد استانداردهای لازم یک بازارچه است. این بازارچه از نظر بهداشتی و نداشتن امکانات رفاهی و خدماتی برای فروشندگان می باشد.عضو شورای شهر اهواز با انتقاد از مساله تغییر کاربری در منطقه کوی ملت و منطقه زیتون کارمندی و مساله که پیرامون مجسمه حافظ در منطقه 3 اهواز پیش آمده است خواستار فراخواندن شهردار منطقه سه اهواز جهت ارائه توضیحات لازم در خصوص اتفاقات بوجودآمده در این منطقه شد.

ابریشم کار با تقدیر از شرکت توزیع نیروی برق اهواز در اهتمام به ایجاد شبکه زمینی برق در خیابان سلمان فارسی اهواز گفت: با بهره برداری از این سیستم در خیابان سلمان فارسی خطرات ناشی از برق باری اصناف این منطقه به صفر رسیده است. سخنگوی شورای شهر اهواز خواستار ساماندهی، آسفالت و زیباسازی خیابان سلمان فارسی از سوی شهرداری و سازمان زیباسازی شهرداری اهواز شد.وی در ادامه همچنین با اشاره به قانون مصوب استانداری خوزستان مبنی برکاهش ساعات اداری زنان شاغل که دارای فرزند زیر 7 سال و دانش آموز ابتدایی هستند گفت: از شهرداری اهواز می خواهم برای رفاه حال این دسته از خانواده ها و داشتن زمان لازم برای رسیدگی به امور فرزندان و خانواده نسبت به اعمال این قانون در شهرداری اقدام کند.

رضوی: هیچ فرد یا گروهی از شورای شهر نباید از شهردار طلبکار باشد

سیدمحمدجواد رضوی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز گفت:: آنچه امروز در اختیار ماست وکالت مردم یا شهرداری شهر، امانتی است که به ما سپرده شده و می بایست بخوبی از آن مراقبت کرد. امام سجاد در سخنی ارزشمند می فرماید اگر خنجری که با آن پدر بزرگوارم به شهادت رسیده به امانت به من بدهند از آن مراقبت می نمایم.

وی افزود: خوشبختانه شهردار محترم تجربه سال های طولانی را در حساب مدیریتی خود اندوخته اند و با بدهکاری ها و بستانکاری های آن به خوبی آگاهند.

رضوی ادامه داد: تدوین برنامه ای عالمانه خردمندانه، هوشمندانه و واقع بینانه با عنایت به شرایط جغرافیایی، فرهنگی، زیست محیطی و با توجه به عقب ماندگی های چندین ساله شهرمان و نیز لحاظ نمودن نیازهای هر منطقه از شهر، با استفاده از ظرفیت علمی استادان دانشگاه و تجربه مدیران و کارشناسان موجود و البته دیدگاه های اعضاء محترم شورا در اولویت قرار گیرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز ادامه داد: اجرای مطلوب هر برنامه نیازمند تیم مدیریتی متعهد، متخصص، کارآمد، دلسوز، جوان و پر انرژی است که صرفا براساس شایسته سالاری دعوت به همکاری شوند. مدیران کنونی آنان که شایسته اند تثبیت شوند و بعضی سوء تفاهمات جزئی نبایستی باعث حذف آنان شود. همچنانکه لازم است برخی از آنان در جاهای دیگر ادامه خدمت دهند.

وی افزود: هیچ فرد یا گروهی ، درون شورای اسلامی یا خارج از آن، بابت حمایت از شهردار محترم طلبکار او نیست.پاره ای از کاستی های احتمالی در عزل و نصب مدیران موافق قاعده مردم سالاری نمی باشد. هم چنان که هیچ کس بابت عدم حمایت از جناب شهردار خود را فارغ از نظارت و تذکر و راهنمایی نمی داند.

رضوی گفت: یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام عظمای ولایت و رهبری،کاهش هزینه های غیر ضرور است. از این حیث سیستم شهرداری شدیدا نیازمند بازنگری است. اصلاح ساختار و تشکیلات کنونی به منظور ادغام و یا حذف بعضی از سازمان ها و مدیریت ها، تناسب حجم شاغل با شاغلین ،کنار گذاشتن مشاوران و حقوق بگیران احتمالی که عملا خدمتی به سیستم ارائه نمی کنند. پرداخت پاداش های غیر متعارف به بعضی مدیران که در بسیاری از امور موجب افزایش کارآمدی هم نمی شود از آن جمله اند.رضوی خواستار احیاء معاونت فرهنگی در شهرداری مرکز شهرداری های مناطق، تخصیص اعتبار مشخص و سازمان یافته جهت معاونت فرهنگی شد.

زنگنه: مسئولان گزارش شفافی از فاجعه اخیر ارائه دهند

اسکندر زنگنه عضو شورای شهر اهواز نیز به اولین باران اسیدی پاییزی در اهواز اشاره کرد و گفت: مسئولان محیط زیست در استان می بایست گزارش شفافی از علل طبیعی و غیر طبیعی این حادثه که منجر به مراجعه هزاران نفر از شهروندان اهوازی شد و گفت: چرا نباید تجهیزات لازم برای آزمایش شرایط زیست محیطی در استان وجود داشته باشد؟ چه چیزی مهمتر از جان شهروندان وجود دارد؟ زنگنه در ادامه خواستار راه اندازی سایت شورای شهر اهواز برای برقراری ارتباط بیشتر و نهادینه تر با شهروندان اهوازی شد. زنگنه گفت:باید یکبار برای همیشه تکلیف آلاینده های زیست محیطی نظیر کارخانجات صنعتی اطراف اهواز ، ریزگردها و دیگر عوامل آلاینده و تاثیر آنان در شرایط جوی هوا در اهواز مشخص شود. زنگنه به تشکیل زنجیره انسانی کارون توسط شهروندان به صورت خودجوش اشاره کردوگفت: باید ضمن مشارکت و یاری دادن شهروندان در صیانت از کارون از ظرفیت های این رودخانه در جهت ساحل سازی ، زیباسازی شهر اهواز به عنوان الگوی نماد شهری بهره لازم را ببریم و بودجه لازم را تامین کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار