شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۶

شوشان : گراني، با لطف و همت شايسته تقدير مسئولان زحمتکش در همه زمينه‌ها وجود دارد و دوستان با تلاش بي‌شائبه خود، خوشبختانه توانسته اند در اين يک مورد، عدالت را به تمامي برقرار کنند!

اما اين وسط داستان گراني شير، کمي تا قسمتي خوشمزه‌تر از چيزهاي ديگر است و شايسته آن است که به طور ويژه بررسي شود تا مردم بيش از پيش قدردان زحمات مسوولان شريف خود باشند. لابد مي‌دانيد که آن وقت که شير سوبسيد (يا همان يارانه خودمان !) را داشت و مي شد در صف ايستاد و دو پاکت شير ارزان قيمت خريد، مصرفش در ايران، خيلي پايين تر از مصرف سرانه دنيا بود. در مقابل هم، بزنم به تخته چشم نخوريم، مصرف نوشابه‌هاي گازدار در کشور ما چند برابر مصرف سرانه دنيا بوده و است. خوب اين يعني ما خودمان هم مثل مسوولان مان، جان بر کف هستيم! و احتمالن مي‌توان مثل بعضي اهالي منطق، استدلال کنيم که شير و نوشابه هر دو آب هستند، پس کمبود مصرف شير به افزوني مصرف نوشابه، به در!

بگذريم؛ همان طورکه مي‌دانيد طي يک سال گذشته، نه تنها يارانه شير قطع شده، بلکه روز به روز هم گران تر مي‌شود، در واقع پس از اجراي هدفمندي، فقط سه بار تا بحال به طور رسمي قيمت شير بالا رفته و به طور غير رسمي اش را کسي نشمرده است! قسمت خوشمزه ماجرا، ولي اينجا است که روز اول ارديبهشت یکی از مسئولان ذیربط اعلام کرد که يک شرکت شير پاستوريزه با اقداماتي خلاف قانون موجب افزايش قيمت شير در سطح کشور شده به نحوي که مي توان اين شرکت را ليدر اين گراني خواند. وي خطاب به مديرعامل اين شرکت گفت : آقاي محترم قيمت توافقي براي خريد شير از دامداران ليتري 630 تومان بوده است بعد جنابعالي بعد از جلسه پشت پرده رفتيد و اعلام کرديد من 700 تومان مي خرم و حالا ما اينجا هستيم! لابد مي‌گوييد چه خوب! ليدر مورد نظر حتما از کارش پشيمان شده و ماجرا به خير و خوشي پايان يافت؟! در اين چند روزه پس از آن ماجرا نه تنها قيمت لبنيات پايين نيامد، بلکه سوم ارديبهشت، دبير انجمن صنايع لبني از تعيين قيمت720 توماني براي هر کيلوگرم شير خام خبرداد و گفت : البته اين قيمت بايد در جلسه ستاد تنظيم بازار به رياست معاون اول احمدي‌نژاد به تائيد نهايي رسيده و ابلاغ شود.

در همين حال نايب رئيس کميسيون کشاورزي مجلس ضمن تاکيد بر افزايش قيمت شير خام گفت: قيمت تمام شده شير با توجه به گران شدن قيمت نهاده ها بين 850 تا 900 تومان است. به اين ترتيب معلوم شد که اولا ليدر گراني شير، شير را 20 تومان هم ارزان خريده بوده! ثانيا آنها آنجا رفته بودند که مژده بدهند شير مي‌شود کيلويي720 تومان! ثالثا شير حالا حالا ها گران و گرانتر مي‌شود. رابعا هدفمندي واقعا هدف دارد و صاف زده وسط هدف! پس نتيجه نهايي مي گيريم که اي مردم غيور و عزيز! برويد همان نوشابه هاي گازدار را بخوريد!


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار