شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
شوشان: خوزستان در آستانه فرا رسیدن اربعین سالار شهیدان بار دیگر رنگ و بویی حسینی به خود گرفته است. به گزارش فارس ، 20 صفر فرا رسیده و شیعیان و دل دادگان اهل بیت بار دیگر به بهانه فرا رسیدن اربعین حسینی اوج عشق و علاقه خود را به خاندان نبوت در طبق اخلاص قرار داده‌اند.

در کنار میلیون‌ها زائری که از جای جای جهان خود را به کربلای معلی رسانده تا زیارت اربعین را در جوار حرم مطهر حضرت سید والشهدا و حضرت ابوالفضل العباس(ع) زمزمه کنند و آیین عزاداری اربعین را در بین‌الحرمین برگزار می‌کنند که جلوه‌ای از حضور پرشور شیعیان را برای جهانیان نشان می‌دهد در کشورمان نیز آیین‌های عزاداری اربعین شهدای دشت کربلا رنگ و بوی ویژه‌ای دارد.

در این بین استان خوزستان که دروازه ورود تشیع به ایران اسلامی بوده است همواره در برگزاری آیین‌های گرامی‌داشت اربعین شهدای دشت کربلا پیشتاز بوده و امروز در آستانه فرا رسیدن این مناسبت استان خوزستان در رثای سالار شهیدان و یاران باوفایش رنگ حزن به خود گرفته است.

بر این اساس و طبق برنامه‌‌‌ریزی‌های انجام شده آیین‌های عزاداری اربعین حسینی فردا و همزمان با این مناسبت در شهرهای مختلف خوزستان برگزار می‌شود.

نوحه‌خوانی صادق آهنگران و نزارقطری در اهواز

فرماندار اهواز از حضور صادق آهنگران و نزار قطری در اهواز به مناسبت اربعین در این شهرستان خبر داد. عبدالعزیز فدعمی اظهار کرد: نزار قطری در تجمع بزرگ اربعین حسینی در اهواز نوحه خوانی می‌کند.

فرماندار اهواز افزود: مراسم عزاداری و سوگواری اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) صبح روز دوشنبه دوم دی ماه در مقابل حسینیه عاشقان ثارالله واقع در 4 راه طالقانی اهواز انجام خواهد شد.

فدعمی خاطرنشان کرد: در آیین عزاداری اربعین حضرت ثارالله (ع) نزار قطری مداح معروف جهان اسلام به همراه محمدصادق آهنگران نغمه سرای دوران هشت سال دفاع مقدس به مداحی و نوحه خوانی می‌پردازد.

فرماندار اهواز بیان کرد: با هماهنگی‌هایی که انجام شده این مراسم به صورت مستقیم از صدا و سیمای مرکز خوزستان برای هموطنان پخش خواهد شد.

وی در ادامه از همه دستگاه‌های فرهنگی شهرستان اهواز خواست برای هر چه بهتر و باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی تلاش کنند.

رئیس شورای اداری اهواز در پایان از همه خوزستانی‌ها به ویژه مردم ولایت‌مدار اهواز خواست به منظور تعظیم شعائر اسلامی در آیین اربعین امام حسین (ع) حضور یابند.

*قرائت زیارت اباعبدالله در آبادان

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آبادان گفت: به‌مناسبت فرا رسیدن اربعین سالار شهیدان برنامه‌های مختلفی در این شهرستان برگزار می‌شود.

علی هراس‌بندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: باتوجه به قرارگرفتن در آستانه اربعین سالار شهیدان برنامه‌های گرامی‌داشت این مناسبت در آبادان از امشب آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا هیئت‌های مذهبی سطح شهرستان برنامه‌های ویژه خود را از امشب در مساجد و حسینیه‌ها آغاز کرده‌اند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آبادان تصریح‌کرد: برنامه محوری فرا نیز قرار است در مسجد حجت این شهرستان واقع در لین یک برگزار می‌شود.

هراس‌بندی اضافه‌کرد: در این برنامه که با حضور مردم و عزاداران حسینی برگزار می‌شود قرار است زیارت اباعبدالله الحسین قرائت و آیین سخنرانی و عزاداری نیز برگزار شود.

مراسم شب شعر «خرابه‌های شام» در ماهشهر

به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی مراسم شب شعری با عنوان «خرابه‌های شام» در شهرستان بندر ماهشهر برگزار شد.

در این شب شعر که شامگاه شنبه در فرهنگسرای باقرالعلوم (ع) شهرک بعثت برگزار شد، بیش از 30 شاعر آیینی از هفت شهرستان استان خوزستان به سرایش سروده‌های خود پرداختند.

این مراسم شب شعر توسط شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی ماهشهر و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

خرمشهر همچنان مشغول خدمت‌رسانی به زائران اربعین

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر گفت: هیئت‌های مذهبی خرمشهر مشغول ارائه خدمت به زائران هستند.

حجت‌الاسلام عادل رویوران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: از روزها قبل از اربعین حسینی و از زمان آغاز حضور زائران حسینی در شلمچه هیئت‌های مذهبی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: در این راستا و در این مدت هیئت‌های مذهبی شهرستان با برقراری ایستگاه‌های صلواتی در شلمچه به خدمات‌رسانی به زائران پرداختند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر ادامه داد: در این مدت هیئت‌های شهرستان خدمات مختلفی را از جمله پذیرایی و کمک‌رسانی به زائران را انجام دادند.

رویوران تصریح‌کرد: در واقع هیئت‌های مذهبی خرمشهر از روزها قبل به استقبال اربعین حسینی رفته‌ و به انجام برنامه‌های خود پرداختند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر خاطرنشان‌کرد: با این وجود و با توجه به اینکه اکثر هیئت‌ها نیز در این روزها برای زیارت اربعین به کربلای معلا مشرف شده‌اند برنامه محوری در خرمشهر برگزار نمی‌شود و هیئت‌های شهر به اجرای برنامه‌های خود در این مناسبت می‌پردازند.

عزاداری اربعین حسینی(ع) در آستان دانیال نبی (ع) شوش

فرماندار شوش گفت: آیین عزاداری اربعین حسینی(ع) در شوش با حضور هیئت‌های عزاداری این شهرستان برگزار خواهد شد.

عبدالرضاسعیدی نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: این آیین از ساعت 10 صبح فردا و در محل آستان مقدس حضرت دانیال نبی (ع) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر شوش هیئت‌های مذهبی از شهرهای دیگر استان نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

فرماندار شوش تصریح‌کرد: همچنین با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است این مراسم به طور زنده از شبکه استانی نیز پخش شود.

مراسم ویژه اربعین در شادگان

در شادگان نیز آیین‌های عزدارای اربعین حسینی با حضور عاشقان و دوستداران اهل بیت برگزار می‌شود.

معاون فرماندار شادگان در این خصوص گفت: به‌مناسبت اربعین سالار شهیدان مراسم ویژه‌ای در شهرستان شادگان با حضور هیئت‌های مختلف مذهبی برگزار خواهد شد.

نعمت‌الله آلبوغبیش ادامه داد: این مراسم در هیئت‌های مختلف سطح شهر برگزار و در آن به تبیین واقعه عاشورا و عزاداری پرداخته می‌شود.

معاون فرماندار شادگان اضافه‌کرد: از عموم مردم همیشه در صحنه شادگان برای حضور در آیین‌های عزاداری اربعین دعوت می‌کنیم تا با حضور خود مجالس عزاداری را پرشورتر کنند.

پیاده‌روی هیئت‌های مذهبی رامهرمز تا مسجد امام

رئیس ستاد نماز جمعه رامهرمز گفت: به مناسبت اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله (ع) مراسم عزاداری و سینه‌زنی با حضور همه هیئت‌های مذهبی در روز اربعین برگزار می‌شود.

عبدالکریم بازرگانی افزود: این مراسم راس ساعت 10 صبح روز دوشنبه دوم دی ماه از میدان شهید ادهم آغاز و به سوی مسجد امام حرکت ادامه پیدا می‌کند.

رئیس ستاد نماز جمعه رامهرمز تصریح کرد: علاوه بر این و به مدت چهار شب نیز مراسم عزاداری با سخنرانی حجت‌الاسلام جزایری اصفهانی و مداحی حاج صادق آهنگران، ابرهیم سنائی و رحیم محمودی‌نژاد از بوشهر در حسینیه امام این شهرستان در حال برگزاری است.

وی همچنین عنوان کرد: تا پایان ماه صفر در مسجد امام خمینی (ره) پس از نماز مغرب و عشا مراسم عزاداری و سینه‌زنی و سخنرانی حجت‌الاسلام اصغر رحمتی از فضلای حوزه علمیه قم نیز برگزار می‌شود.

بازرگانی ‌از همه هیئت‌های مذهبی و مردم درخواست کرد همچون گذشته در این مراسم‌ها شرکت فعال داشته و از اجر معنوی برخوردار شوند.

پخش آیین‌های عزاداری خوزستان از سیمای مرکز استان

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان نیز از پخش مستقیم مراسم‌ عزاداری حضرت اباعبدالله‌ الحسین (ع) از 14 نقطه این استان خبر داد.

مسلم رحیمی در این خصوص اظهار کرد: مراسم سوگواری حضرت امام حسین (ع) در ماه محرم از صدا و سیمای خوزستان پخش شد.

وی گفت: به مناسبت محرم عزاداری‌های مردم خوزستان در شهرهای مختلف برگزار شد که از 14 نقطه استان این مراسمات به صورت مستقیم از صدا و سیمای مرکز خوزستان به تصویر کشیده شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان در ادامه با تسلیت فرارسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: این روز‌ها کاروان‌های عاشقان اهل بیت (ع) به کربلای معلی اعزام می‌شوند که این فرصت بزرگی است که باید برای تبلیغ دین خود از آن استفاده کنیم.

وی پوشش رسانه‌ای مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) در خوزستان را دارای اهمیت ویژه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: در دهه محرم امسال آیین‌های سوگواری مردم در شهرهای مختلف استان به صورت زنده از تلویزیون پخش شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: انجام این کار که برای نخستین بار نیز صورت گرفت کاری بسیار دشواری بود ولی خداوند تبارک و تعالی ما را یاری کرد تا آن را انجام دهیم.

رحیمی در ادامه به ظرفیت‌های موجود در شهر اهواز برای پخش زنده مراسمات عزاداری اهل بیت (ع) اشاره کرد و از همه دستگاه‌ها به ویژه متولیان فرهنگی خواست تا صدا و سیمای مرکز استان خوزستان را در انجام این مهم یاری رسانند.

وی یاری خداوند متعال و حضور بابرکت مردم در آیین‌های سوگواری را دو عامل مهم برای موفقیت صدا و سیما در پخش زنده مراسمات عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت (ع) عنوان کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار