شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
لاریجانی رییس مجلس در آبادان: کلنگ‌زنی پروژه‌ ها در کشور بدون تعقل بوده است/ انتقاد از شعار آوردن نفت بر سر سفره ها
در طول این سال‌ها برخی‌ها شعارهای زیبایی را داده‌اند اما این شعارها نتوانسته است دردی را دوا کند که نمونه این شعارها آوردن نفت سر سفره مردم بوده است
شوشان: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کلنگ‌زنی پروژه‌ها در کشور بدون تعقل بوده است.

علی لاریجانی در آیین نکوداشت پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله جمی که با حضور مسئولان کشوری و استانی، خانواده‌های شهدا و جانبازان و مردم این شهرستان در حسینیه ثارالله برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: شما نمایندگان پرتحرکی در مجلس شورای اسلامی دارید که به طور جد پیگیر مشکلات استان خوزستان هستند.

وی افزود: واکنش نمایندگان خوزستان در خصوص بودجه سال از باب حمایت از حقوق مردم بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه‌ای که با نمایندگان خوزستان داشتم نگاهشان برای توسعه و پیشرفت خوزستان قابل مشاهده بود.

لاریجانی در ادامه با اشاره به اینکه عقل و تدبیر باید در انجام کارهای عمرانی در کشور داشته باشیم تصریح‌ کرد: بر اساس اعلام رئیس جمهور بیش از 400 هزار میلیارد تومان پروژه در کشور کلنگ‌زنی شده در حالی که سقف اعتبارات اعتبارات عمرانی در بودجه 20 تا 30 هزار میلیارد تومان است.

وی تصریح‌ کرد : این نشان‌ دهنده آن است که در زمینه کلنگ‌زنی این پروژه‌ها تعقل به کار گرفته نشده است چراکه پروژه‌ای که 16 سال برای افتتاح آن زمان برده می‌شود از روی تعقل اجرا نشده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه‌ کرد: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که آبادانی کشور جدای از اجرای عدالت نیست و برای اجرای عدالت باید کشور را توسعه داد و در این بین توازن را در سهم استان‌ها را در نظر بگیریم.

لاریجانی خاطرنشان‌کرد: در طول این سال‌ها برخی‌ها شعارهای زیبایی را داده‌اند اما این شعارها نتوانسته است دردی را دوا کند که نمونه این شعارها آوردن نفت سر سفره مردم بوده است.

وی افزود: اگر واقعا می‌خواهیم نفت را بر سر سفره مردم بیاوریم باید تولید را گسترش و رونق دهیم تا مردم با کرامت زندگی کنند نه اینکه به وسیله کمیته امداد زندگی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر این مسئله تاکید و معتقدند که توسعه کشور باید به‌گونه‌ای باشد که مردم خود تولیدگر باشند.

لاریجانی تصریح‌ کرد: ما کشور فقیری نیستیم نفت، گاز و نیروی انسانی بسیار غنی و توانمند داریم باید بسترهای بهره‌مندی از این نیروها را فراهم کنیم.

وی اضافه‌ کرد: در این سال‌ها مشاهده کردیم که به جای تولید این واردات بود که در کشور فزونی یافت و واردات جایگزین شغل مردم شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان‌ کرد: نتیجه این مسئله نیز آن شد که نیروی کار ادارات گسترش یافت به‌طوری‌که هزینه‌های اداری تقریباً با کل درآمدهای بودجه برابر شده است و در این شرایط درآمد برای عمران باقی نمی‌ماند.

لاریجانی افزود: این اشکالی است که در بودجه وجود دارد و حرکت در مسیر توسعه نیازمند توجه و تقویت تولید است.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه تلاش می‌کنیم سهم اعتبارات عمرانی را برای عمران و آبادانی استان‌ها به شکل متوزانی ایجاد کنیم و تلاش خواهیم کرد تا راه‌هایی برای تحقق عمران و آبادانی فراهم کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح‌کرد: باید بستری فراهم شود که مردم خود وارد تولید و اقتصاد شوند تا درآمد مردم بالا رود و مشکلات برداشته شود.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار