شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۰۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
اوکالیپتوس هم بومی شهر من نیست تا همین چند سال پیش سایه سار تابستان های گرم دزفول بود اما حالا نه . از قرار مالک باغ به همزیستی ...
شوشان - مهران بقایی: «حاجی لک لک» بومی شهر من نیست. کشتزارهای پر علف و رودخانه های پر آب می خواهد و درختان بلند که ما نداریم. تعدادی از آنها نزدیک ما سکنی گزیده اند کسی به درستی نمی داند از کی و چرا اما سال هاست گروهی از آنها در جاده ی که به سمت بقعه ی (محمد بن جعفر طیار) می رود کمی بالاتر از بقعه سمت چپ درون باغی که درخت های خشک شده ی اوکالیپتوس بلندی دارد لانه دارند.
اوکالیپتوس هم بومی شهر من نیست تا همین چند سال پیش سایه سار تابستان های گرم دزفول بود اما حالا نه . از قرار مالک باغ به همزیستی با آنها همت گذاشته و درخت های خشک شده ی اوکالیپتوسش را قطع نکرده.
حاجی لک لک ها حالا دیگر اهل اینجا هستند مهاجرت هم حتی نمی کنند تمام طول سال بالای این درخت های خشک شده می مانند و سرخوشانه صدای تق تق تق منقارهایشان را در فضا دراندشت باغ های پرتقال و لیمو و نارنگی دزفول می پراکنند و گاهی حتا نشانه ای برای دادن آدرس اند : (نرسیده به لانه ی لک لک ها ....) هنگام عبور از جاده گاهی می ایستم و نگاه شان می کنم و به این جا ماندن شان و درخت هایی که بر آنها لانه ساخته اند و مالک باغی که به آنها لابد عادت کرده است فکر می کنم.

1)


2)


3)


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
داریوش احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
comment
0
0
comment سلام دوست عزیزم مهران بقایی. امیدوارم حالت خوب باشد. من همیشه جویای احوالت هستم. البته از طریق اینترنت و نوشته هایت. از اینکه به وبلاگم سری زده بودی بسیار سپاسگزارم. به همه دوستان انجمن قصه دذفول سلام می رسانم. داریوش احمدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار