اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۲۸۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۱
سید صادق فاضلی

شوشان - سید صادق فاضلی: ساعاتی پیش دکتر روحانی رییس جمهوری محترم با نخبگان استان خوزستان دیدار و گفتگو کردند ، قرعه به نام بنده افتاد و از روی درد و احساس وظیفه ، به نمایندگی از جامعه ی هنرمندان خوزستان مطالبی را بیان کردم ، متن کامل عرایض بنده به شرح ذیل بود . جا دارد از استاد کیوان لطفی عزیز که مجری مراسم بود و الحق سنگ تمام گذاشت تشکر کنم .

به نام خدای خالق و خلاق و هنرمند

در قفلِ در کليدی چرخيد لب با نقطه امیدی خندید

نمی دانم از جان بخندم یا به کلید تدبیر و امید !؟

عالیجناب ،

مجال اندک و گله مندان تک تک ، همه دارند امید کمک ، پس به ناچار ، بی نقش و نگار و بی شعار ، میفشاریم دستت را ، نازِ شستت را ، و میشماریم نمی از بسیار که داریم انتظار از روحیه ی روحانی که بخوانی و بدانی یا بتوانی که بچرخانی و بگردانی به کلیدی به امیدی دلِ این قومِ هنرمندِ هدفمندِ هوشمندِ دردمند را و شاد بگردانی !

جناب روحانی ،

سرزمین دفاع مقدس ، عزت نفس دارد ، مردمِ سلیم النفس دارد ، اماکن مقدس دارد ، نفت و پول برای هرکس دارد ، موزه ی دفاع مقدس ندارد !

خاک طلایی داریم ، نخله و خرمایی داریم ، بیت العلمایی داریم ، سرای فضلایی داریم امید به چون شمایی داریم ، حتی صدا و سیما یی داریم ، شهرک سینما یی نداریم !

خوزستان گنج قارون برای خوردن دارد ، آب کارون برای بردن دارد ، فشار خون برای مردن دارد ، کمی قانون برای گیتار و مزقون و نی هنبون ندارد .

بخشیدن نفت و فولاد حلال است ، شیشه ، کراک و اعتیاد حلال است ؟ بابا موسیقی در برج میلاد حلال است ، در تالار آفتاب حتی در اعیاد و جشن میلاد محال است ! و بیچاره هنرمند ما لالِ لال است !

گفتید زمان جنگ است تحمل بکنید ، تحمل کردیم . گفتید گرانی محصول جنگ است تحمل بکنید ، تحمل کردیم . گفتید ریزگرد و غبار بی رنگ است تحمل بکنید ، تحمل کردیم . گفتید باران اسیدی چه قشنگ است تحمل بکنید ، تحمل کردیم ، می گوئیم هنر و موسیقی اصل لاینفکِ فرهنگ است ، خو شما هم تحمل بکنید !!

راستی دکتر ، خانه ی هنرمندان چه می شود ؟ پیر شدیم سرای سالمندان می شود !؟ در دولتِ پیش آهنگش را زدند ، سی ماه پیش کلنگش را زدند ، دکتر ، دریغا که هنرمندانِ اینجا خانه ای ندارند !

راهیان نور با کبکبه و شور از راه دور به سرزمین نور می آیند . اما چه ببینند ؟ گل و بلبل و غنچه ببینند ؟ سمبوسه فلافل و کلوچه ببینند ؟ آنهمه ترکش و تیر و فشنگ چه شد ؟ نمادِ ماندگارِ این فرهنگ چه شد ؟ بر دیوارها آثار جنگ چه شد ؟ الحمدلله دکتر دیوارها شیک شد و رنگِ جنگ پرید ، خود ببینید و بپرسید و بشتابید به بازدید !

یادواره و آمفی تئاتری داشت این زمین ، جشنواره ی تئاتری داشت ایران زمین ، آغشته به فرهنگ و ادب ، مُعرِفِ اصل و نسب ، شاهنامه ی فردوسی به لب ، رونق و شوری داد به تاریخ وطن شعر کهن آداب و سنن ، حال اگر شبهه و تقصیر در این امر خطیر از کس و ناکس بزند سر زبشر ، حیف نیست ببّریم سر از ریشه به تیشه و ببندیم درِ فرهنگ و هنر را !؟ تو که تدبیر داری ، یک دل شیر داری ، نیت تغییر داری، به کلیدی بگشا ، غصه ها را بزدا تا بتوانیم برانیم و بخوانیم و بمانیم و بدانیم که ایران به هنر نام و نشانی ابدی دارد .


استاد ، کودک ما آموزه می خواهد ، آفرینش های امروزه می خواهد ، استاد ! سرزمین ما موزه می خواهد . . .

شعر و نمایش و آهنگ حرفش را نزن ، فیلم و گرافیک و عکس رنگانگ حرفش را نزن ، سردار ، اصلا نسل بعد از جنگ حرفش را نزن ، قصه و داستان و رمان جنگ هم حرفش را نزن ، چیزی گفتی دکتر ؟ مدیریت والای فرهنگ ؟ خودمانیم ، حرفش را نزن ، زبانم لال نه از دم دمادم ، نه ، بیش و کم ، نم نم سر به تقسیم میز و دفتر دارند ، رویای مقام و منصبِ بهتر دارند ، نمی دانم ، شاید بیچاره ها قصد خدمتِ بیشتر دارند ، حاشا ، حاشا که اگر نیم نگاهی به این مرده هنر دارند !

 آه ، به پایان برم این دفترِ پر نال و شوم لال ، به آداب و روال ، در نقطه ی فینالِ مقال بگویم که امّیدِ اکید بر اهل کلید بستیم و نشستیم تا که با تیم جدید جاوید شوید . چه این قشر هنرمند ، بسته کمربند تا ز سر مهر و وفا یاریگر تدبیرگرِ امید و وفا باشد و تا سرمنزل مقصود همراه تو باشند مرد روشن فرزند وطن نیک سخن خوب دهن عالم هر فن ( و محض قافیه ) دکتر حسن !! – یا علی

 از طرف هنرمندان استان خوزستان

سید صادق فاضلی 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
comment
comment
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي سراسر كشور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
comment
0
0
comment دلنوشته‌ کارکنان رسمی کارگری بهزیستی کشور


: /سخن شما/ درطی ماه‌های اخیردرخبرها آمده بود که مجلس به یک فوریت طرح تبدیل وضعیت استخدامی کارمندان «رسمی کارگری» به «رسمی پیمانی» رأی داده است ودراین زمنیه هم دکتراحمد شوهانی، نماینده مجلس شورای اسلامی که ازطراحان طرح فوق بوده، اظهارداشته که با تصویب نهایی این طرح، شغل جدیدی به وجود نمی‌آید و لذا بارمالی بردولت تحمیل نخواهد شد.
دکترشوهانی همچنین خاطرنشان کرده که وضعیت فعلی کارمندان رسمی کارگری تبعیضی آشکاربه حساب می‌آید، زیرا این افراد ازتسهیلات وامتیازات بی‌بهره هستند درحالی که با اصلاح وضعیت‌شان می‌توانند ازمزایای قانونی استفاده کنند.
دراین راستا هم جمعی ازکارکنان رسمی کارگری ادارات دولتی همانند سازمان بهزیستی با ارسال نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بیان وضعیت فعلی خود و تبدیل وضعیت واستفاده ازمزایای قانونی پرداخته‌اند.
دربخشی ازاین نامه آمده است: «بسیاری ازکارکنان سازمان بهزیستی کشورکه به صورت رسمی کارگری مشغول فعالیت هستند، درطی سالیان اخیرتوانسته‌اند با پیگیری وادامه تحصیل موفق به کسب مدارک کاردانی، کارشناسی وکارشناسی ارشد شوند ودرحال حاضر به عنوان نیروهای باتجربه و تحصیلکرده انجام وظیفه نمایند واین درحالی است که همانند کارکنان رسمی و پیمانی نتوانسته‌اند ازحقوق ومزایای مدرک خود برخوردارشوند وتاکنون هیچ تغییری دراحکام آنان لحاظ نگردیده است.
طبق قانون کارمی‌بایست احکام نیروهای تحصیلکرده تا گروه 20 اعمال شود که متأسفانه چنین اتفاقی رخ نداده وحتی عده ای با مدرک کارشناسی هم حداکثرتا گروه 10 ترقی پیدا کرده‌اند.
همچنین پاداش عیدی کارکنان رسمی کارگری طبق قانون اداره کارمی‌بایست حداقل دوبرابر تا 3 برابرحقوق پایه پرداخت شود درصورتی که عیدی آنها مثل کارکنان رسمی کشوری می‌باشد و ازمزایای سختی کاربراساس ماده 36 تبصره یک قانون کاربرخوردارشوند که متأسفانه درحال حاضرخبری نیست واین کارکنان ازهردوقانون استخدامی خدمات کشوری وقانون کارمحروم هستند.
کلیه کارکنان رسمی کارگری از 18 سال به بالا سابقه دارند و با توجه به اخذ مدرک دانشگاهی درصورت تبدیل وضعیت می‌توانند به عنوان یک نیروی باتجربه درپست‌های حساس سازمانی خدمت کنند وازمزایای قانونی برخوردارشوند و وضعیت نیروی انسانی بهزیستی کشورنیزبهبود خواهد یافت. و درصورت تبدیل وضعیت هم طبق قانون کشوری پرداخت 23 درصد کارفرما هم حذف خواهد شد.
کارکنان رسمی کارگری سازمان بهزیستی درپایان یادآورشده‌اند: اکنون با توجه به مطرح شدن طرح یک فوریتی تبدیل وضعیت استخدامی کارمندان «رسمی کارگری» به «رسمی یا پیمانی» که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده وهم‌اکنون درکمیسیون اجتماعی مجلس درحال بررسی بوده، امیدواریم که نمایندگان عزیز با نگاه پرمهروبا رأی مثبت خود درتصویب نهایی این طرح، موجبات رضایت حق‌تعالی وخرسندی واحقاق حق کارکنان زحمتکش رسمی کارگری را فراهم نمایند.
comment
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان اصفهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
comment
0
0
comment دل‌نوشته‌ی کارکنان رسمی کارگری سازمان بهزیستی استان اصفهان نامه اي به نمايندگان محتر م مردم استان اصفهان در مجلس شوراي اسلامي سلام درود خداوند بر نمايند گان مردم در خانه ملت در مورد تبدیل وضعیت :در طی ماه‌های اخیر در خبرها آمده بود که مجلس به یک فوریت طرح تبدیل وضعیت استخدامی کارمندان «رسمی کارگری» به «رسمی پیمانی» رأی داده است و در این زمنیه هم دکتر احمد شوهانی، نماینده مجلس شورای اسلامی که از طراحان طرح فوق بوده، اظهار داشته که با تصویب نهایی این طرح، شغل جدیدی به وجود نمی‌آید و لذا بار مالی بر دولت تحمیل نخواهد شد. دکتر شوهانی همچنین خاطرنشان کرده که وضعیت فعلی کارمندان رسمی کارگری تبعیضی آشکار به حساب می‌آید، زیرا این افراد از تسهیلات و امتیازات بی‌بهره هستند در حالی که با اصلاح وضعیت‌شان می‌توانند از مزایای قانونی استفاده کنند. در این راستا هم جمعی از کارکنان رسمی کارگری ادارات دولتی همانند سازمان بهزیستی با ارسال نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بیان وضعیت فعلی خود و تبدیل وضعیت و استفاده از مزایای قانونی پرداخته‌اند. در بخشی از این نامه آمده است: «بسیاری از کارکنان سازمان بهزیستی کشور که به صورت رسمی کارگری مشغول فعالیت هستند، در طی سالیان اخیر توانسته‌اند با پیگیری و ادامه تحصیل موفق به کسب مدارک کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد شوند و در حال حاضر به عنوان نیروهای باتجربه و تحصیلکرده انجام وظیفه نمایند و این در حالی است که همانند کارکنان رسمی و پیمانی نتوانسته‌اند از حقوق و مزایای مدرک خود برخوردار شوند و تاکنون هیچ تغییری در احکام آنان لحاظ نگردیده است. طبق قانون کار می‌بایست احکام نیروهای تحصیلکرده تا گروه 20 اعمال شود که متأسفانه چنین اتفاقی رخ نداده و حتی عده ای با مدرک کارشناسی هم حداکثر تا گروه 10 ترقی پیدا کرده‌اند. همچنین پاداش عیدی کارکنان رسمی کارگری طبق قانون اداره کار می‌بایست حداقل دوبرابر تا 3 برابر حقوق پایه پرداخت شود در صورتی که عیدی آنها مثل کارکنان رسمی کشوری می‌باشد و از مزایای سختی کار بر اساس ماده 36 تبصره یک قانون کار برخوردار شوند که متأسفانه در حال حاضر خبری نیست و این کارکنان از هر دو قانون استخدامی خدمات کشوری و قانون کار محروم هستند... لازم به ذکر است که کلیه کارکنان رسمی کارگری از 18 سال به بالا سابقه دارند و با توجه به اخذ مدرک دانشگاهی در صورت تبدیل وضعیت می‌توانند به عنوان یک نیروی باتجربه در پست‌های حساس سازمانی خدمت کنند و از مزایای قانونی برخوردار شوند و وضعیت نیروی انسانی بهزیستی کشور نیز بهبود خواهد یافت. در صورت تبدیل وضعیت هم طبق قانون کشوری پرداخت 23 درصد کارفرما هم حذف خواهد شد.. کارکنان رسمی کارگری سازمان بهزیستی در پایان یادآور شده‌اند: اکنون با توجه به مطرح شدن طرح یک فوریتی تبدیل وضعیت استخدامی کارمندان «رسمی کارگری» به «رسمی یا پیمانی» که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و هم‌اکنون در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی بوده، امیدواریم که نمایندگان عزیز با نگاه پرمهر و با رأی مثبت خود در تصویب نهایی این طرح، موجبات رضایت حق‌تعالی و خرسندی و احقاق حق کارکنان زحمتکش رسمی کارگری را فراهم نمایند. با تشكر جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان اصفهان
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
comment
0
0
comment نایب ریس کمیسیون اجتماعی مجلس:
طرح تبدیل وضعیت نیروهای رسمی کارگری در کمیسیون اجتماعی تصویب شد
تاریخ انتشار : 31 تير 1394 - 10:51
کد مطلب: 35420
نایب ریس کمیسیون اجتماعی مجلس: طرح تبدیل وضعیت نیروهای رسمی کارگری در کمیسیون اجتماعی تصویب شده و به زودی در صحن علنی مجلس به رای گیری گذاشته می شود.

"عمران علی محمدی" نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با ایلام پویا گفت: این طرح در جهت تبدیل وضعیت نیروهای رسمی کارگری تعدادی از دستگاهای اجرایی نظیر بهزیستی تدوین شده که پس از تصویب در کمیسیون اجتماعی به زودی به رای گذاشته می شود.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به بار مالی این طرح برای دولت اظهار کرد: تصویب نهایی این طرح و اجرای آن توسط دولت هیچ بار مالی برای دولت به دنبال نخواهد داشت چرا که هم اکنون این نیروها در بدنه دستگاه ها مشغول خدمت هستند.

عمران علی محمدی که از طراحان اصلی و امضاء کنندگان این طرح به شمار می رود افزود: با توجه به اصل و تلاش کمیسیون اجتماعی برای تصویب این طرح پیش بینی می شود با کمترین مخالف به تصویب نمایندگان مجلس برسد.

نایب ریس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بعید می دانم که دولت نسبت به این طرح مخالفتی داشته باشد.

وی بیان کرد: کمیسیون اجتماعی نظر بسیار مساعدی نسبت به طرح داشت و تمام توان خود را برای تصویب این طرح در در صحن مجلس به کار خواهم بست.

وی افزود: پس از تصویب نهایی در مجلس و تایید شورای نگهبان دولت موظف به اجرای قانون خواهد شد.
comment
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
comment
0
0
comment جناب آقاي دكتر انوشيران محسني بندپي


رئيس محترم سازمان بهزيستي كشور


با سلام و آرزوي توفيق
احتراما ضمن سپاس از توجهات حضرتعالي نسبت به كار كنان خدوم بهزيستي كه ايثار گرانه در سنگر دفاع از كرامت انساني جمعيت هدف سازمان ايفاي نقش مي نمايند به استحضار مي رساند متاسفانه در جريان اجراي طرح طبقه بندي مشاغل كار كنان رسمي كار گري اين سازمان در سنوات گذشته اين طرخ صرفا جهت مشاغل خاصي تعريف گرديده حال آنكه امروز با عنايت به نياز سازمان ومدارك علمي اين كار كنان بخش عمده اي از
آنان در مشاغل كار شناسي فعاليت نموده و عملا به جهت عدم پيش بيني اين مشاغل در طرح مذكور از مزاياي مصرح قانوني پست هاي مر بوطه كه شاغل در آن مي باشند بي بهره بود واين امر تاثير منفي در انگيز ه همكاران دارد لذا از محضر خضرتعالي تقاضا دارد دستور فرمائيد ضمن بازنگري در طرح طبقه بندي مشاغل سازمان زمينه هاي بهره مندي از ظزفيت هاي كار ي همكاران ذينفع كه بعنوان سر مايه انساني سازمان ميباشند فراهم گردد پيشاپيش از بذل توجه حضرتعال نهايت امتنان رادارد باتشكر فراوان جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي خوزستان
comment
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان اصفهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
comment
0
0
comment جمعی از کار کنان رسمی کار گری ادرات دولتی استان اصفهان نظیر بهزیستی …. ……

نامه ای به نمایندگان محترم مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی جناب آقایان حسین کامران -احمد سالک-عباس مقتدایی – حمید رضا فولاد گر – سید محمد حسین میر محمدی – محمد فیروزی – حسینعلی حاجی دلیگانی – ابوالفضل ترابی-سیدحمید رضا طباطبایی -احمد بخشایش اردستانی -سید ناصر موسوی لارگانی – ایران پور -محمد علی اسفنانی – مجید منصوری – مسعود پیر مردایان – محسن صرامی – وخانم نیره اخوان منصف – نماینده محترم مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

احتراما به استحضار میرساند که طرح تبدیل وضعیت کار کنان رسمی کار گری به رسمی کشوری یا پیمانی در مورخ ۱۳۹۲/۹/۲۰روز چهارشنبه به تصویب نمایندگان محترم مجلس رسیده و طی شماره ۱۶۲ اعلام وصول گردید و طرح فوریت دار شده و هم اکنون در کمسیون اجتماعی مجلس در دست بررسی است.

انتظار ما کار کنان رسمی کار گری ادرات دولتی نظیر بهزیستی استات اصفهان از شما و سایر نمایندگان محترم مردم درخانه ملت آوردن طرح مذکور به صحن علنی مجلس و با همت وتلاش شما عزیزان به تصویت نهایی رساند ن طرح تبد یل وضعیت کار کنان رسمی کار گری ادرات دولتی نظیر بهزیستی به رسمی کشوری یا پیمانی است ما کار کنان رسمی کار گری ادرات دولتی نظیربهزیستی از هر دو قانون استخدام محروم هستیم ۱- قانون خدمات کشور ۲- قانون کار محروم هستیم نه کار گر هستیم نه کار مند از هر دو قانون محروم هستیم در واقع ضرب المثل معروف شتر مرغ امیداست که بتوانید ماراه از این مظلومیت نجات دهید در پایان از کلیه نمایندگان محترم مردم در مجلس شواری اسلامی در خواست کمک داریم که بارای موافق خود طرح تبدیل وضعیت کار کنان رسمی کار گری به رسمی کشوری یا پیمانی به تصویب نهایی برسانند باکمال تشکر فراوان جمعی از کار کنان رسمی کر گری ادرات دولتی استان اصفهان نظیر بهزیستی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار