اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
نگاهی به جاذبه های دیدنی و گردشگری آبادان
شهرستان آبادان،شبه جزیره ای بسیار زیبا است كه به طول 46 كیلومتر و عرض بین 32 تا 20 كیلومتر در دلتای اروند رود بین رودهای بهمن‌شیر و كارون و اروند و در 116 كیلومتری اهواز در دهانه ورودی خلیج فارس و در همسایگی كویت و عراق قرار دارد.
شهرستان آبادان،شبه جزیره ای بسیار زیبا است كه به طول 46 كیلومتر و عرض بین 32 تا 20 كیلومتر در دلتای اروند رود بین رودهای بهمن‌شیر و كارون و اروند و در 116 كیلومتری اهواز در دهانه ورودی خلیج فارس و در همسایگی كویت و عراق قرار دارد.
این شهرستان از سمت شمال به شهرستان‌های شادگان و خرم‌شهر از شرق به شهرستان ماهشهر و رودخانه بهمن‌شیر، از جنوب به خلیج فارس و از غرب به كشور عراق و اروند رود محدود است.
شهر آبادان مركز شهرستان بین 30 درجه و 22 دقیقه و 30 ثانیه عرض شمالی و 48 درجه و 12 دقیقه و 30 ثانیه در ازای خاوری از نصف اللنهار گرینویچ قرار گرفته و بلندی آن از سطح دریا 2 متر است براساس سرشماری سراسری سال 1390 جمعیت شهرستان آبادان بیش از 270 هزار نفر برآورد شده است.
تاریخ زندگی در شبه جزیره آبادان را می‌توان از دوره ساسانی و در زمان ظهور اسلام این منطقه آباد بوده است به گفته تاریخ نویسان آبادان شهری بوده كه‌ مردم آن همیشه به عبادت می‌پرداختند. شغل عده‌ای از مردم آبادان حصیربافی بوده است، در ابتدای قرن چهارم هجری عبادان به آبادان تغییر نام داد و از قرن ششم هجری به بعد شهر آبادان فعلی پدید آمد.
مدرسه مهرگان، بقعه خضر، موزه آبادان، مسجد رنگونیها، سینما نفت و ساختمان آموزشگاه فرهنگ برخی از مكان‌های دیدنی و تاریخی شهرستان آبادان را به شمار می آیند. پالایشگاه نفت آبادان، یكی از نخستین واحدهای بزرگ صنعتی كشور است كه از نظر تنوع تولید از بزرگ ترین پالایشگاه ها و دارای فرآورده های بیشتر از مراكز بزرگ صنعت نفت دنیا محسوب می شود،به طوری كه تعداد تولیدات آن بیش از 100 رقم ذكر شده و از آن میان می توان نفت چراغ، نفت كوره، قیر، نفت، گاز، نفت سفید، بنزین اتومبیل، هواپیما و جهت سوخت دیزل، سوخت كشتی و انواع حلال هارا نام برد.
شركت سهامی پتروشیمی آبادان نیز یك مجتمع پتروشیمی مركب از هفت كارخانه می باشد كه فرآورده هایی از قبیل اتیلن، كلر، سود سوزآور، پلی وینیل كلراید و مانند آن تولید می كند. وجود شركت شیلات جنوب، كارخانه های متعدد رنگ سازی، ظروف آلومینیوم وغیره سبب رونق صنایع در این منطقه شده و مهم ترین معادن این شهرستان معادن نفت و گاز است كه در اكثر نقاط وجود دارند و منابع نمك آن نیز به علت رسوبات دریایی فراوان است. كشاورزی آبادان به كشت و پرورش درخت خرما (نخل) اختصاص دارد.
تعداد نخل های موجود در این ناحیه را 4 میلیون اصله برآورد كرده اند كه از انواع خرماها می توان 'سعمران برمی'، 'قنطار'، 'حلاوی'، و 'بریم' را نام برد.
به لحاظ بندری بودن آبادن و وجود منطقه تجاری و وی‍‍ژه اقتصادی اروند این شهرستان در تمام فصول سال میزبان شمار زیادی مسافر است كه در ایام تعطیلات نوروزی بر شمار آنان افزوده می شود. بازار ته لنچی ها مملو از مسافران است كه برای خرید به این بازار می آیند و حال و هوای خاصی به آن می بخشد ضمن اینكه بازار چه های شهر آبادان اعم از خیابان امیری ،بازار بزرگ شهر،بازار كویتی ها و دیگر مناطق تجاری این شهرستان شاهد حضور شمار زیادی مسافر نوروزی و گردشگر از اقصی نقاط كشور می باشند.
پاركها و میادین شهر آبادن شاهد حضور چشمگیر میهمانان نوروزی و كاروان های راهیان نور است كه برای دیدار این شهر بسیار زیبای جنوب ایران و جاذبه های دیدنی و یادمانهای دفاع مقدس آن با پیمودن فرسنگها راه به این منطقه سفر كرده اند و اوقات خوبی را در كنار خانوادههایشان در آبادان می گذرانند.
 

برچسب ها: آبادان ، جزیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار