شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۶۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
بسیاری از خانواده ها امسال برای گذراندن تعطیلات نوروزی از سرمای شمال وغرب کشور فرار و به خوزستان آمده اند تا تعطیلات خرمی در کنارهم داشته باشند اما تصورنمی کردند که روز13 بدر بارانی را در اهواز تجربه کنند.
بسیاری از خانواده ها امسال برای گذراندن تعطیلات نوروزی ازسرمای شمال وغرب کشور فرار و به خوزستان آمده اند تا تعطیلات خرمی درکنارهم داشته باشند اما تصورنمی کردند که روز13 بدر بارانی را دراهواز و دیگرشهرهای خوزستان تجربه کنند.

به گزارش خبرنگارایرنا باران بهاری ازصبح امروز 13 فروردین ماه 93 درشهراهواز و اغلب شهرهای خوزستان شروع شده و چمن ها و سبزه زارها را بکلی خیس و گلی کرده و خانواده ها را ازرفتن به دل طبیعت بازداشته است .

سیزده بدر را حسن ختامی بر جشن ها و آیین های نوروزی بحساب می اورند و مردم در این روز به بدرقه نوروز می روند و خوش یمنی را با ترک شهر و حضور در دامن طبیعت برای خود به ارمغان می آورند .

بر اساس منقولات در روز 13 فروردین غم و اندوه و خمودی حرام است زیرا در باورهای کهن از غم و اندوه، گرفتاری و پریشانی به عنوان هدیه اهریمن و از عشق، شور، نشاط، حیات، تعالی و تندرستی به عنوان تحفه و هدایای خداوندی در این روز یاد شده است. 

برهمین اساس , مردم استان خوزستان نیز به رسم دیرینه , در روز طبیعت، سیزده بدر را به نیکی پاس داشته و این روز را درطبیعت و جنگل می گذرانند اما تا پیش از ظهرامروز نتوانسته اند با بارش باران بهاری کنارآمده و به دامن طبیعت بروند.

تا غروب ,زمان زیادی داریم و باید منتظرماند تا شاید باقطع باران, مردم اهواز و مسافران نوروزی حداقل برای گره زدن سبزی ها , به طبیعت رجوع و ساعاتی را درکنار رود کارون تجربه کنند. 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
فرهاد رهبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
comment
0
0
comment نوشتار خوبی درباره سیزده به در است،اما باید بگویم من نتوانستم با وجود بارندگی در خانه بمانم و با ماشین بهمراه یکی از دوستان بسوی جاده مسجد سلیمان براه افتادیم،باران همچنان می بارید،پس از گذشتن از روستای درب خزینه تصمیم گرفتم به آرامگاه شعیب نبی برویم،آنجا ایوان و سرپناه دارد،جای شما خالی درون منغل آتشی روشن کردیم،نهار خوردیم،بنه های دیگر و مسافران هم جا پهن کرده و پیش از ما آمده بودند ،عصر باران بند آمده بود هوا پاک باطراوت و دشت و دمن سبز و خرم ،سر راه کنار چند درخت کنار ایستادیم مقداری کنار خوردیم وبسوی اهواز برگشتیم،خلاصه هر طور بود سیزده را به در کردیم و بسیار خوش گذشت. جای همه ی هم میهنان و هم استانیهای عزیز سبز سبز
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار