شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۹۴۵
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
اما چه شد، که شکرخداموسوی با وجود و حضور هفت نماینده خوزستانی در کمیسیون کشاورزی و حمایت نمایندگان دیگر نتوانست و بهتر است بگوییم نگذاشتند بر صندلی ریاست بر کمیسیون کشاورزی مجلس نهم در سال سوم تکیه زند. این پرسش کلیدی را به تلخی، پاسخ خواهیم داد. نمایندگان خوزستانی کمیسیون 23 عضوی کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نهم عبارتند از؛ عبدالله سامری نماینده خرمشهر، محمد باقر شریعتی نماینده بهبهان، عباس پاپی زاده نماینده دزفول، سیدمحمد سادات ابراهیمی نماینده شوشتر، ناصر صالحی نصب نماینده دشت آزادگان، سید راضی نوری نماینده شوش و شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز.
صالح امیری: این روزها به سختی می توان از کنار نام محمود احمدی نژاد به راحتی گذشت. گویی سایه او تا سال های سال در حاشیه سیاست ایرانی خواهد ماند و از هر دری که داد سخن بگوییم به سنت و روایت وی بر می خوریم. همین چند ماه پیش بود که یکی از دوستان متنفذ خوزستانی خاطره ای از دیدارش را با شکل یک منطقه کوچک. در حالی که نمایندگان سایر استان ها تا قول یک پالایشگاه یا کارخانرئیس جمهور سابق نقل می کرد که نکته ای تلخ و قابل تامل داشت. او به نقل از احمدی نژاد می گفت که؛ «من نمایندگان خوزستان را خیلی دوست دارم. آن ها خیلی مهربان و خوبند. هر وقت پیش من می آمدند درخواست آسفالت کردن یک جاده روستایی را داشتند یا حداکثر حل مه بزرگ از من را نمی گرفتند، رهایم نمی کردند.» این جملات اگر چه حاوی طنز تلخ آشنای احمدی نژادی است اما حقیقتی تلخ را در پسِ خود پنهان دارد و آن عدم وحدت و شجاعت گروهی و حرکت جمعی نمایندگان خوزستانی در راستای منافع استان محروم و مظلوم خوزستان است... و اما اتفاق تازه....

برابر آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، هر سال در نیمه خرداد ماه، انتخابات هیات رئیسه مجلس و کمیسیون های مربوطه برگزار می شود. انتخاباتی که اگر چه جهت گیری کلان مجلس را در ابتدای دوره یک ساله از چهار سال فرصت قانون گذاری مشخص می کند اما از آن به وزن کشی نمایندگان استان ها و جناح های سیاسی نیز تعبیر می شود.
به تعبیری دیگر، همگرایی نمایندگان یک استان و منطقه در موفقیت آن ها در تسخیر صندلی های هیات رئیسه مجلس و کمیسیون ها نقش موثری ایفا خواهد کرد.
مجلس نهم را می توان از این منظر، یعنی حرکت هماهنگ و همراه و یک جهت هجده نماینده خوزستان یکی از ناموفق ترین مجالس پس از انقلاب اسلامی برای مردم و نمایندگان خوزستانی دانست. از جمله نمایه های این ناهماهنگی و تک روی نمایندگان خوزستانی را می توان به وضوح و روشنی در انتخابات هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس نهم در سال سوم فعالیت خود دید. جایی که شکرخدا موسوی نماینده مردم استان خوزستان و شهر اهواز به مصاف عباس رجایی نماینده استان مرکزی و شهر اراک می رود تا استانی که زرخیز ترین استان کشور محسوب می شود و از دیرباز قطب کشاورزی، آب و منابع طبیعی کشورمان است دست کم ریاست کمیسیونی که در تصمیم گیری های کلان این حوزه به طور مستقیم نقش دارد را بر عهده گیرد.
این در حالی است که سیدجاسم ساعدی؛ سال ها به پشتوانه نقش استراتژیک استان خوزستان در تولید محصولات کشاورزی و حمایت و وحدت نمایندگان خوزستانی کمیسیون کشاورزی توانسته بود به صندلی ریاست این کمیسیون تکیه زند.
اما چه شد، که شکرخداموسوی با وجود و حضور هفت نماینده خوزستانی در کمیسیون کشاورزی و حمایت نمایندگان دیگر نتوانست و بهتر است بگوییم نگذاشتند بر صندلی ریاست بر کمیسیون کشاورزی مجلس نهم در سال سوم تکیه زند. این پرسش کلیدی را به تلخی، پاسخ خواهیم داد.
نمایندگان خوزستانی کمیسیون 23 عضوی کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نهم عبارتند از؛ عبدالله سامری نماینده خرمشهر، محمد باقر شریعتی نماینده بهبهان، عباس پاپی زاده نماینده دزفول، سیدمحمد سادات ابراهیمی نماینده شوشتر، ناصر صالحی نصب نماینده دشت آزادگان، سید راضی نوری نماینده شوش و شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز.

این در حالی است که در مصاف انتخاباتی شکرخدا موسوی و عباس رجایی برای تصاحب ریاست این کمیسیون استراتژیک مجلس نهم، شکر خدا موسوی حائز 6 رای می شود که تنها یک رای آن مربوط به عباس پاپی نماینده دزفول است و در کمال ناباوری، 5 نماینده دیگر خوزستان در اقدامی تعجب آور و تاسف بار به نماینده ای غیر خوزستانی رای داده و او را بر کرسی می نشانند تا مگر خود مناصب دیگری را تصاحب کنند. این در حالی است آگاهان امر بهتر می دانند در کمیسیون های مجلس آن چه تعیین کننده است ریاست کمیسیون می باشد و سایر سمت ها از حساسیت و اهمیت برخوردار نیسیتند. حال باید از آن پنج نماینده عزیز خوزستانی پرسید که بر اساس چه منطق و اصولی از رای دادن به هم تبار و هم استانی خود خود داری کردند کاری که حداقل پنج نماینده غیر خوزستانی دیگر آن را انجام دادند.

آیا نباید تاسف خورد وقتی خوزستان می توانست با کمی دقت، وحدت و مصلحت اندیشی نمایندگان خود در مجلسی که هیچ سهم و سمتی در آن متعلق به نمایندگان خوزستانی نیست صاحب پست حساس ریاست بر یکی از کمیسیون های مجلس شود، به راحتی در نتیجه تک روی و عدم وحدت 7 نماینده خوزستانی یک اتفاق ناخوشایند رقم می خورد؟!

گفتنی است در این انتخابات صالحی نصب به عنوان نائب رئیس اول و سادات ابراهیمی به عنوان دبیر دوم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی انتخاب می شوند که این مساله خود گواهی است بر این که اگر نگاه استانی وجود داشت هفت نماینده خوزستانی می توانستند با کمی فداکاری و عقلانیت و تدبیر نتیجه بهتری به نفع قاطبه مردم خوزستان در این کمیسیون به دست آورند.
این در حالی است که در آغاز نهمین دوره قانونگذاری شاید بدلیل نبود انسجام سیاسی ،فقدان محوریت کارآمد، و عدم لابی گری موثر با نمایندگان استان های همجوار و جنوبی و سنگینی اولویت های جبهه ها و گروه های سیاسی مرکز نشین در گلدان کارت های کاری منتخبان جدید باعث کاهش نقش خوزستانی ها در حوزه مدیریت تخصصی خانه ملت برخلاف انتظارات شهروندان و همچنین مختصات اقتصادی استان نسبت به دوره های گردید. متاسفانه علیرغم تعداد قابل توجه نمایندگان خوزستان در دو کمیسیون انرژی و کشاورزی مجلس نهم ، ریاست هیچکدام از این دو بازوی تخصصی به خوزستانی ها نرسید. 

لازم به یادآوری است استان خوزستان پس از تهران دارای بیشترین تعداد نماینده در سطح کشور است.
این در حالی است که تنها در مجلس هفتم شاهد بودیم که کمال دانشیار در ریاست کمیسیون انرژی، امیدوار رضایی در ریاست کمیسیون بهداشت و جاسم ساعدی در راس کمیسیون کشاورزی مجلس هفتم قرار گرفتند.

در مجلس هفتم با وجود تضاد گرایش ها و بینش سیاسی نمایندگان خوزستان (بطوریکه برخی از آنان در نقطه مقابل هم بودند مثلا" دکتر شجاعپوریان رییس فراکسیون اقلیت اصلاح طلبان و در مقابل سیداحمد موسوی جز سران اصول گرایان مجلس هشتم بودند) لیک همه این عزیزان برای پاسداری و دفاع از منافع و حقوق مردم استان همه صف واحدی قرار می گرفتند.از لحاظ تحصیلات نیز نمایندگان خوزستان در حوزه های علمی و دانشگاهی از چهره های مطرح کشور بودند و این مولفه بر وزن تخصصی آنان جهت حضور در کانون های کارشناسی مجلس تاثیر بسزایی داشت.
بی تردید ریاست بر سه کمیسیون تخصصی در دوره هفتم و تصاحب دو کرسی هیات رییسه مجلس برای نمایندگان و مردم خوزستان یک دوره طلایی بود که می توان آنرا محصول سه عامل زیر دانست:
*لابی گری قوی و موثر آقایان دکتر سیداحمد موسوی ، کمال دانشیار و دکتر رضایی با نمایندگان استان های زاگرس نشین و جنوبی .البته نقش برجسته ،تاریخی و کارساز سیداحمد موسوی و ارتباط محکم ایشان با کانون های تصمیم گیری مجلس (بویژه جایگاه مهم وی در میان اصول گرایان)دارای بیشترین تاثیر در تحقق این مهم بود.

*همگرایی و همدلی نمایندگان برای منافع خوزستان علیرغم تنوع بینش و وابستگی های سیاسی
*داشتن محوریت کارآمد و بی بدیل و پذیرش قلبی این محوریت از سوی ۱۸ نماینده خوزستان با هدف تامین منافع مردم استان
*وجود باور عمیق به توانایی ۱۸ منتخب خوزستان و وجود نقشه راه پیش از انتخابات درونی مجلس در راستای دستیابی به سنگرهای کلیدی مدیریت مجلس .
شوربختانه موفقیت نمایندگان خوزستان در مجلس هفتم در هشتمین و نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تکرار نشد. و به نظر می رسد نبود نماینده ای با چهره ملی و شاخص و همگرایی و درک مشترک از فعالیت گروهی از دلایل این شکست تاریخی محسوب می شوند.

و نکته آخر این که دوستان نماینده خوزستانی بدانند، مردم استان تک تک حرکات، سخنان و اتفاقات را به دقت زیر نظر دارند و قضاوت نهایی خود را بر اساس واقعیات استان و نتایج عملکرد نمایندگان خود در مجلس، پای صندوق های رای اعلام خواهند کرد. راستی که آن روز دیر نیست!

مطلب مرتبط:
حجت الاسلام والمسمین سیدمحمد سادات ابراهیمی: ریاست کمیسیون ها به دست مخالفین دولت نخواهد رسید
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱۰
comment
comment
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
comment
1
1
comment [...] يكي ازعوامل انشقاق بين نمايندگان خوزستان است.واقعا ايشان لياقت اين جايگاه را دارند؟؟؟؟؟
comment
مجید صالحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
comment
0
2
comment احتراماً ضمن تشکر از دغدغه جناب آقای امیری و تایید دلمشغولی ایشان این سوال برای بنده پیش آمده که در مجلس هفتم با وجود در اختیار داشتن سه کمیسیون در مجلس ، عزیزان ما چه گلی بر سر استان زدند ؟ تجربه ثابت کرده که اسلحه داشتن شرط نیست مهم این است که بتوانی تیراندازی کنی !!
بسیار مشهور و مشهود است که در بعضی از ادارات توانایی آبدارچی از مدیر اداره در رتق و فتق امور بیشتر است . آدم باید عرضه و همت داشته باشد همیشه به پست و مقام نیست . [...]
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
comment
1
1
comment واقعا بعضی از دوستان چقدر دل مرده اند..متاسفانه همین افراد هستند که هیچوقت نمی گذارند خوزستان پیشرفت کند.مگر چه کرده یا چه خواهد کرد نشان دید مرض گونه افراد به قضایاست...وقتی هفت وزیر اصفهانی انتخاب شدند اصفهانی ها که حتی خارج از استان هم بودن احساس غرور داشتن..حالا ما خوزستانی ها چطور پا رو خودمون میزاریم..حتی مردممون هم همین دردو گرفتارن...بنده با عملکرد جناب موسوی در مجلس کاری ندارم..ولی مطمینا گرفتن کرسی ریاست برای ایشان صد در صد به نفع منافع استانی میبوده..که الان متوجه عمق کار فاجعه بار باقی نمایندگان خوزستان شده اید
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
comment
1
1
comment واقعا بعضی از دوستان چقدر دل مرده اند..متاسفانه همین افراد هستند که هیچوقت نمی گذارند خوزستان پیشرفت کند.مگر چه کرده یا چه خواهد کرد نشان دید مرض گونه افراد به قضایاست...وقتی هفت وزیر اصفهانی انتخاب شدند اصفهانی ها که حتی خارج از استان هم بودن احساس غرور داشتن..حالا ما خوزستانی ها چطور پا رو خودمون میزاریم..حتی مردممون هم همین دردو گرفتارن...بنده با عملکرد جناب موسوی در مجلس کاری ندارم..ولی مطمینا گرفتن کرسی ریاست برای ایشان صد در صد به نفع منافع استانی میبوده..که الان متوجه عمق کار فاجعه بار باقی نمایندگان خوزستان شده اید
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
comment
1
1
comment نمایندگان مردم در مجلس چرا فکر میکنند عقل کل هستند و بجای مردم تصمیم گیری میکنند ؟
مردم آنها انتخاب کردند که از حق آنها در مجلس دفاع کنند و از بین خود یکی از افرادی که مردم انتخاب کردند برای روسای کمیسیونها انتخاب کنند با اینکار ثابت کردند که نماینده به حق ما خوزستانیها نیستند و به همه ما خیانت کردند
این کار از روشنفکران خوزستانی بعنوان منتخبان مردم سر زده وای به حال افراد عادی .........
جواب اینکار را در جایی حتمن خماهند داد
comment
منوچهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
comment
2
1
comment افرین به مهندس پاپی زاده نماینده شجاع وبا غیرت مردم شریف دزفول که دغدغه کل استان را دارد هیچوقت به فکر منافع شخی نبوده هدف خود را در خدمت به مردم میداند
comment
[...]
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
comment
0
2
comment رفتار و منش نماینده ضعیف [...]هیچ گاه بیانگر مردم [...]نیست . ردای نمایندگی برای ایشان ردای گشاد است. افسوس که نخبگان [...]هیچ گاه وارد عرصه نمایندگی نمی شوند.همین هم باعث شده تا افرادی ضعیف در بینش و فهم سیاسی و فاقد تحصیلات علمی درست و حسابی نماینده مردم [...] شوند.
comment
حمیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
comment
0
0
comment در دوره های قبل نماینده گان خوزستان خود قدرتی در مجلس بودند به محوریت فریدون حسنوند خودش پست نمیگرفت ولی دنبال این بود خوزستان پست بگیرد تقریبا همه نماینده گان خوزستان مسولیتهای مهمی در کمسیونها داشتند
comment
حميد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
comment
0
2
comment سپاس از نمايندگاني كه به أفراد غير متخصص و حزبي رأي ندادند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
comment
0
1
comment علت شکست خوزستانی ها در کمیسون کشاورزی تک روی موسوی بود
چرا نماینده اهواز 5 به علاوه 4 را 11 می داند؟
سیروس محمدپور

خوزستان،خوزستان،خوزستان..... و این بار با تک روی، تندروی،خودسری و حوادث کمیسیون کشاورزی و اظهاراتی عجیب و قابل مداقه که پس از انتخابات کمیسیون کشاورزی به وقوع پیوست. به عنوان یک مخاطب چند سوال و نکته را خطاب به آقای شکرخدا موسوی عرض می نمایم امیدوارم در مقام پاسخ جهت تنویر افکار عمومی پاسخگو باشند.

1- سیدشکرخدا موسوی نماینده مردم شریف و محروم اهواز از جبهه پایداری کاندیدای ریاست کمیسیون کشاورزی شد و در رقابتی از آقای عباس رجایی با اختلاف 10 رای شکست خورد. این تمام خبر است!

2- سید شکرخدا موسوی در اظهار نظری عجیب بدون توجه به گفته های خود اعداد و ارقامی را بیان کرد که جمع و تفریق آن خلاف مدعای ایشان را ثابت می کند. ابتدا جلسه 9-8 نفری با غیر خوزستانی ها و سپس اتهام به 4 نماینده خوزستان به رای ندادن به ایشان، شکرخدا با 5رای در مقابل 15رای آقای رجایی شکست خورد. با احتساب این حرف اگر هر 4نماینده نامبرده نیز به شکرخدا رای می دادند باز هم 11رای رجایی و 9رای شکرخدا!! چگونه ایشان عنوان می کند «شاید دیگر هیچ وقت فرصتی پیش نیاید»؟؟ و خود را پیروز این رقابت می دانست؟ آیا فرق 9 و 11 معلوم نیست؟؟

3- آسیبی که از افراد در 8 سال گذشته به کشور وارد شد شاید تا سالیان سال قابل جبران نباشد اما متاسفانه علیرغم پاسخ مثبت مردم به ندای «اعتدال» هنوز عده ای با افراطی گری و نفی مخالفت سعی در جلوگیری از روند رو به رشد اقدامات دولت را دارند. آقای رجایی اصولگراست اما میانه رو، این یک امر طبیعی و بدیهی است که نمایندگان دلسوز در مواجهه با تندروی و افراط، گزینه ای معتدل را برای ریاست کمیسیون انتخاب کنند چرا که نتیجه افراط را لمس کرده اند.

4- آیا آقای شکرخدا موسوی جهت تصدی ریاست کمیسیون از تمامی نمایندگان خوزستان عضو کمیسیون در جلسه 9-8 نفره دعوت بعمل آورد؟ یا آن جلسه اختصاصاً مربوط به نمایندگان جبهه پایداری بود و نمایندگان خوزستانی عضو کمیسیون را نامحرم این جریان می دانند؟ آیا نمایندگان خوزستانی به جنابعالی وعده ای مبنی بر حمایت داده بودند و در روز رای گیری خلاف آن عمل کردند یا به تشخیص جنابعالی این نمایندگان اعتدالی و منصوب به اصلاح طلبان موضوعیت نداشته و در جریان تصمیم جنابعالی قرار نگرفته اند؟

5- فشارهای سید شکرخدا موسوی در دولت یازدهم بر وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر انتصاب [...] خود به عنوان معاون وزیر جهاد یا رئیس سازمان جهاد کشاورزی بر کسی پوشیده نیست. قبل از رای اعتماد حمایت خود را از وزیر بشرط انتصاب [...] خود به عنوان معاون وزیر عنوان نمودید اما آقای حجتی پاسخ روشنی به جنابعالی نداد و پس از آن واقعه به عنوان نماینده جبهه پایداری علیه ایشان نطق داشتید حتی پس از رای اعتماد فشارهای خود را برای این انتصاب بر وزیر دوچندان نموده تا آنجا که وزیر محترم گفت: اگر استیضاح شوم زیر با خواسته شکرخدا موسوی نمی روم.
جناب آقای شکرخدا موسوی آیا شما در صدد جامع عمل پوشاندن وعده های خود به [...] هستید تا از طریق اهرم های فشار کمیسیون شرمنده روی [...] و اطرافیان خود نباشید و یا اینکه واقعاً دغدغه نام بلند خوزستان و مردم شریف آن را دارید؟؟

6- کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی محلی است که قوانین و مقررات و تصمیمات اصلی آن حوزه در آن بررسی می شود و سپس به صحن علنی مجلس می رود. آیا تجربه اندک و 2ساله جنابعالی در این کمیسیون می تواند راهگشای مشکلات و معضلات فعلی حوزه کشاورزی و محیط زیست باشد؟ که اینگونه عدم ریاست خود را یک فرصت تاریخی از دست رفته و غیرقابل تکرار می دانید؟
اینکه عده ای شکست سید شکرخدا موسوی را منتسب به مردم خوزستان می دانند اقدامی تبلیغاتی و غرض ورزانه است چرا که همین تعصب ها بی جا و نگاه های صرفاً سیاسی به مسائل توسعه ای و کلان خوزستان را به وضعیت فعلی رسانده، کثرت نمایندگان خوزستان دلیلی بر این نیست که شما به عنوان نماینده جبهه پایداری باید الزاماً ریاست کمیسیون را عهده دار شوید.

7- آقای سید شکرخدا نیک می داند نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطابق قانون اساسی در اظهار نظر و تصمیم گیری های مربوط به پارلمان مصونیت دارند و کسی نمی تواند نسبت به اظهارات نمایندگان را مورد مأخذه قرار دهد حال ایشان که داعیه ریاست کمیسیون در مجلس را دارند چگونه از بدیهی ترین قوانین بی اطلاع هستند و گویی به عنوان مرجعی فراتر از قانون عملکرد نمایندگان را مورد سوال قرار می دهد و در مانیفستی انان را محکوم به تک روی می نماید و شدید اللحن به آنان می تازد.
آقای شکرخدا موسوی رای ندادن 4نماینده خوزستانی به جنابعالی یعنی مصداق بارز دموکراسی و مردم سالاری،آنها تنها به شما رای ندادند همین. ایا باید اینگونه مورد هجمه و حمله قرار گیرند.

8- آقای سید شکرخدا اگر جنابعالی پیروز این رقابت می شدید آیا این برد را به حساب خوزستان و نمایندگان آن می دانستید یا پیروزی جبهه پایداری قلمداد می کردید؟ برادر شکرخدا باید پذیرفت عصر تک روی ها و تندرویها به سر آمده.

9- دست نیافتن به مطامع شخصی و تعمیم آن به منافع عمومی کاری است ناروا،متاسفانه باب شده است افراد علی الخصوص اهالی سیاست پس از ناکامی در رسیدن به اهداف شخصی. آن را به عموم جامعه تسری می دهندو گویی ناکامی آنان ناکامی مردم بوده؛مصداق این جملات شکست تفکرات و تعاملات شما بوده که آن را شکست خوزستان قلمداد کرده اید. برادر شکرخدا مردم این شکست را به پای تفکرات افراط گرایانه شما ثبت خواهند کرد نه شکست خوزستان سربلند و سرافراز.

10- به گواه نمایندگان آقای شکرخدا در تمامی جلسات مجمع نمایندگان خوزستان برای کرسی ادارات کل و معاونین وزارت خانه ها لیست بلند بالایی از [...] خود را در جیب دارد و برای تصدی آنها پافشاری مثال زدنی می کنند. روزی [...] خود را به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش، [...] خود را معاون وزیر، [...] خود را.....
آقای موسوی مردم ایران از شعور سیاسی بالایی برخوردار هستند و همانگونه که خداوند بواسطه این مردم شریف و مظلوم عزت می دهد و خلعت نمایندگی برتن می کند. بواسطه همین مردم هم ...
آقای شکرخدا موسوی کاش به جای مواضع شدید خطی و فکریتان کمی به فکر 500هزار جوان بیکار خوزستان، دشت های تشنه، محرومیت مطلق خوزستان، انتقال آب بودید نه برای کسب کرسی ریاست یک کمیسیون به نمایندگان خوزستان بتازید. کاش در مقابل نمایندگان کرمان، یزد و اصفهان سینه سپر می ایستادید تا از انتقال آب خوزستان جلوگیری کنید. کاش... کاش،کاش....
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار