شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۱۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
دکتر زهرا بابانژاد مسئول واحد پیشگیری غرب اهواز از نجات جان کودکی با آبسه وسیع ران که احتمال انتشار عفونت در استخوان و نقص عضو و مرگ را داشت خبر داد. وی گفت با مراجعه والدین کودک 6 ماهه ای  با شکایت از بی قراری، تب مکرر شبانه و تورم اندام تحتانی راست به واحد پیشگیری مرکز بهداشتی درمانی شماره 12، کودک به ستاد مرکز بهداشت غرب اهواز ارجاع داده شد. والدین کودک اظهار کردند حدود 40 روز است که کودک دچار این علایم شده است و علیرغم مراجعه و تجویز دارو توسط پزشکان، بهبودی نداشته است.

مسئول واحد پیشگیری جهت بررسی بیشتر، کودک را به متخصص اطفال ارجاع داد که با پیگیری پرسنل واحد پیشگیری و اظهارات والدین وی مبنی بر بستری نکردن فرزند خود به دلیل عدم بضاعت مالی، پس از هماهنگی های انجام شده، همان روز کودک به صورت رایگان توسط متخصص ارتوپد ویزیت و پس از نمونه برداری و با تشخیص آبسه وسیع ران و احتمال ایجاد عفونت منتشر جهت بستری و جراحی اورژانس به بیمارستان معرفی شد. 

بابانژاد افزود: روز بعد با پیگیری کارشناسان واحد پیشگیری مشخص شد که بیمار در بیمارستان بستری نشده است! از آنجا که تلفن پدر بیمار خاموش بوده و در بیمارستانها نیز کودکی با مشخصات یاد شده بستری نشده بود با مراجعه به آدرس موجود در پرونده بهداشت خانواده به منزل بیمار مراجعه شد ولی متاسفانه آدرس و تلفن مربوط به خانوار دیگری بوده است در حالیکه کم کم تیم پیگیری کننده از یافتن بیمار ناامید می شوند با درایت دکتر کریم بیت سیاح رییس مرکز بهداشت غرب و پیگیری بابانژاد، از طریق بیمه خدمات روستایی آدرس بیمار در حمیدیه پیدا شد و به دنبال پیگیری و تماس تلفنی دکتر آذین ابوحمیدی مسئول واحد توسعه شبکه غرب اهواز با شبکه بهداشت حمیدیه موفق به پیدا کردن کودک شدیم و بلافاصله هماهنگی لازم جهت بستری شدن کودک بصورت رایگان در بیمارستان رازی انجام شد و در همان روز بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت.

مسئول واحد پیشگیری غرب اهواز ضمن بیان اینکه اکنون پس از گذشت 10 روز از اتفاق یاد شده کوثر 6 ماهه با حال عمومی خوب و بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده و در آغوش خانواده می باشد،  از کلیه شهروندان درخواست کرد که با در نظر داشتن وضعیت سلامت کودکان خود و مراجعه به موقع به مراکز بهداشتی به محض دیدن علائم غیرطبیعی در وضعیت عمومی کودک و همچنین با دادن اطلاعات درست و حقیقی و اعلام هرگونه تغییر آدرس و تلفن خود به پرسنل بهداشتی، آنها را در ارتقاء سلامت مردم و جامعه یاری نمایند.    
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
comment
0
0
comment احسنت به خانم دکتر بابانژاد ایشان نماد یک انسان کامل و پرشک متعهد هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار