شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۱

رييس دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين خوزستان اعلام كرد: اين دانشگاه به سرمايه‌گذاران و خيرين براي ساخت خوابگاه‌هاي دانشجويي در منطقه زميني با قرارداد اجاره‌اي 99 ساله واگذار مي‌كند.

دكتر عبدالعظيم آجيلي در گفت‌وگو با ايسنااظهار داشت: تعداد دانشجويان دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين خوزستان براساس برنامه تدوين شده 5 ساله آموزشي بايد به 5 هزار نفر برسد، اما اكنون در حدود 2 هزار دانشجو داريم كه هزار و 242 نفر در خوابگاه‌ها اسكان دارند.

وي با بيان اين‌كه اين دانشگاه ظرفيت افزايش دانشجو را دارد اما با مشكل كمبود خوابگاه دانشجويي مواجه است، ادامه‌داد: شرايطي فراهم كرديم كه خيرين و سرمايه‌گذاران بتوانند در جهت ساخت خوابگاه در منطقه سرمايه‌گذاري كنند.

رئيس دانشگاه كشاوري و منابع طبيعي رامين خوزستان گفت: نخستين مسئله در جهت جذب سرمايه‌گذار و خير براي ساخت خوابگاه، مسئله زمين بود كه دانشگاه به همه سرمايه‌گذاران و خيرين سراسر كشور كه تمايل به اين كار دارند، زمين واگذار مي‌كند.

آجيلي افزود: با توجه به اين‌كه دولت هم تسهيلات وام 25 ساله با درصد سود پايين براي خوابگاه‌سازي پرداخت مي‌كند، بستر براي اين اقدام مساعد است. اگر خوابگاه‌سازان و خيرين كشور علاقه‌مند به ساخت خوابگاه‌هاي دانشجويي در اين منطقه هستند، ‌دانشگاه با فراهم كردن شرايط آسان پذيراي اين حركت خداپسندانه آن‌هاست.

وي به واگذاري كامل خوابگاه‌هاي دانشجويي اين دانشگاه به بخش خصوصي اشاره كرد و اظهار داشت: نخستين دانشگاهي هستيم كه خوابگاه‌هاي خود را به‌طور كامل به بخش خصوصي واگذاري كرديم و گمان نمي‌كنم به جز دانشگاه رامين، دانشگاهي در كشور باشد كه اين اقدام را به طور كامل انجام داده باشد.

رئيس دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين خوزستان ادامه‌داد: با توجه به واگذاري زمين رايگان براي خوابگاه‌سازي توسط اين دانشگاه، سرمايه‌گذاران و خيرين علاقه‌مند به اين كار، مي‌توانند به معاونت دانشجويي دانشگاه رامين مراجعه كنند.

آجيلي اظهارداشت: شرايط بسيار مناسبي جهت خوابگاه‌سازي در منطقه فراهم شده است كه در صورت كمك سرمايه‌گذاران و خيرين كشور، مي‌توانيم قدم‌هاي گسترده‌اي در اين زمينه برداريم. هماهنگي‌ها در اين جهت هم در سطح استان و هم در سطح كشور صورت گرفته است.

رئيس دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين خوزستان در خاتمه گفت: دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين خوزستان 812 نفر دانشجوي دختر و 430 نفر دانشجوي پسر در خوابگاه‌هاي خود دارد. دانشجويان پسر در 2 خوابگاه 250 نفره اسكان دارند و خوابگاه دانشجويان دختر داراي 5 واحد است. ظرفيت پذيرش دانشجوي خوابگاهي در ترم آينده 250 نفر است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار