شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۷۶۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
روزنامه فرهنگ جنوب در ستون ویژه های خود نوشت: 

از گوشه و کنار شهر (4)  بهت مراجعین بانکی !
کوچه پس کوچه های شهر برخی اوقات پر از سوژه هایی ست که نمی توان به راحتی از آن عبور کرد و مجبور می شوی چند دقیقه ای به فکر فرو روی و در رابطه با آن چندین و چند سوال از خودت بپرسی و بی جواب از کنارش با همان سوال هایی که بدجور ذهنت را آزار می دهند عبور کنی. از این پس ذره بین به دستان دوربین به دست می توانند عکس هایی که از گوشه و کنار شهرهای استان گرفته و برای روزنامه ارسال نمایند. تصویر ارسالی زیر ، برگه نوبت یکی از بانک های شهرستانی خوزستان است که در روز ولادت حضرت معصومه (س) به دست مراجعین بانک رسیده و به جای تبریک ، تسلیت گفته شده است! هر چند این نوع اشتباهات به ویژه در بیلبوردهای شهری مسبوق به سابقه است اما لازم است متولیان مربوطه دقت بیشتری در این خصوص داشته باشند.

هر نفر یک لیتر آب !
با وخیم شدن وضعیت هوای خوزستان، مردم دست به کار شدند و با طنز، تجمع و یا با خاک نوشته، به نوعی اعتراض خود را از کم کاری مسئولین عیان کرده و خواهان این شده اند که مدیران ارشد استان و کشور، فکری به حال خاکی که بر سر آن ها نشسته کنند و آنان را از خاک بر سری نجات دهند. اخیرا نیز یکی از مسئولین در آستانه روز جهانی تالاب ها پیشنهاد داده که  فعالان محیط زیست خوزستان در اقدامی نمادین یک لیتر آب پاک به تالاب ها بریزند. این پیشنهاد را رئيس انجمن محيط زيست و منابع طبيعی خوزستان  داده و گفته است که با توجه به خشک شدن تالاب ها به عنوان عامل اصلی کاهنده گرد و غبار و تبدیل شدن به یک منشاء تولید و افزایش دهنده این پدیده شوم در همین راستا به مناسبت روز جهانی تالاب ها، با این کار نمادین، توجه مسئولین را برای حفظ تالاب ها و کاهش گرد و غبار جلب نماییم. البته باید گفت که کار از اقدام های نمادین گذشته و هر چند این نوع کارها در نوع خود جالب است اما برای احیای تالاب ها و جلوگیری از غبارهای محلی، دولت باید اقدامات عملی انجام دهد که متاسفانه تاکنون هیچ کاری صورت نگرفته است.

امین بیانک داغدار شد
با خبر شدیم که مهندس امین بیانک نماینده مجلس و شهردار سابق اهواز داغدار از دست دادن مادرش شده و رخت سیاه به تن کرده است. 
لازم به ذکر است که طی هفته جاری از طرف مراسم ترحیمی در اهواز برگزار می شود. ضمن عرض تسلیت به ایشان، از خداوند متعال غفران و رحمت واسعه ی آن مرحومه را خواستاریم و برای خانواده محترم ایشان صبر و شکیبایی آرزومندیم.

یزدی ها در بازار خوزستان!
با وجود تاکید چند باره استاندار در استفاده از تولیدات و ظرفیت های استان اما متاسفانه مشاهده می شود مدیران برخی ادارات و سازمان ها توجهی به سخنان دکتر مقتدایی ندارند و حتا لباس فرم خود را به استان های دیگر از جمله یزد سفارش می دهند. در همین زمینه اخیرا یکی از اعضای سابق خانه صنعت و معدن خوزستان گفته است که اگر هم یک تلاش جدی شد تا لباس های کار مورد نیاز چند اداره و کارخانه خوزستان در داخل خود خوزستان تهیه و دوخته شود اما تعداد و درصد زیادی از این سفارش به شرکت های دوزندگی و تولیدی شهر یزد ارجاع داده می شود! 

ندا هم صدایش درآمد !
ندای ایرانیان که چندی ست با مجوز وزارت کشور و محوریت صادق خرازی پا به عرصه احزاب کشور گذاشته، با گرد و خاک شدن هوای خوزستان و برای اینکه اعلام موجودیتی نیز در این باره کند بیانیه بلند بالایی داده و خواستار ارائه گزارش تلویزیونی دولت درباره ریزگردهای خوزستان شده است.
بخش هایی از متن بیانیه حزب ندا به شرح زیر است : نفس خوزستان به تنگ آمده است و اهواز در تلی از خاک و آلودگی‌های صنعتی فرو رفته است.گویی می‌توان به خوزستانی‌ها و ساکنین اهواز این نوید را داد که امسال نیز شهرشان در میان آلوده‌ترین شهرهای دنیا قرار خواهد گرفت. در روزهای گذشته، آسمان جنوب کشورمان تیره به ریزگرد بود. 
سرزمین خوزستان که از جنگ تحمیلی تاکنون آزرده تجاوز دیکتاتور سابق عراق بوده است، بعد از جنگی که صحنه رشادت‌ها و جان فشانی‌های شیرمردان و شیرزنان خوزستانی و جای‌جای ایران عزیز اسلامی بوده است، به سمتی سوق داده می‌شود که فاقد شرایط زیست انسانی گردد. 
حزب ندای ایرانیان بر خود لازم می‌داند تا در برابر شرایط موجود و بویژه بی‌توجهی‌های رخ‌ داده در دولت گذشته و لزوم توجه دولت اعتدال به سلامت مردم و مسائل زیست‌محیطی خوزستان واکنش نشان دهد.

ما زنده به گور شده ایم!
دکتر علیرضا مخبر دزفولی در مطلبی ارسالی برای ذره بین با اشاره به گرد و غبارهای این چند روزه و به خطر افتادن سلامت مردم نوشت : دولت ها می روند و می آیند و هر کدام از مسئولین از رییس جمهور و وزرا گرفته تا معاون رییس جمهور و رییس سازمان بی سازمان محیط زیست کشور بعد از چندین استعلام از سازمان هواشناسی مبنی بر خنک بودن و پاک بودن هوای اهواز به خوزستان سفر کردند و می کنند و شیک و پیک چند روبان را که نماد تلاش آنان و سمبل پرکاری شان است می برند و از خوزستان مظلوم می روند تا افتتاحی دیگر و روبانی دیگر ...
رهبر عزیزم ! ما از رفت و شد مسئولین در همه ی این سال ها جز گدایی رأی برای نشستن بر صندلی هایی که همه ی عشق شان است چیزی ندیده ایم و به وعده های مزورانه شان دل نبسته ایم. اما چشم امیدمان بعد از خدا به شماست ! شما که رشادت خوزستان و خوزستانی را در سال های خوف وخون و خطر و مظلومیت و محرومیت این استان را از نزدیک و عمق زخم های این دیار صبور را دیده اید و می دانید که استانی که ثروت ایران را تامین می کند جزو توسعه نیافته ترین استان های کشور است. رهبر عزیزم ! چند سال است که در کنار محرومیت و کمبود امکانات و بیکاری جوانان و فقرو گرمای هوای بالای 50 درجه و آب شرب نامناسب و ... پدیده ی جدیدی به نام گرد و غبار امان مردم خوزستان را بریده است.نمی دانم آیا کسی از نمایندگان خوزستان یا خوزستانی های مرکز نشین گزارشی از وضع فلاکت بار ما به محضر شما ارائه کرده است یا نه ؟! نمی دانم رییس جمهور کلید به دست ! امروز ما و دولت تدبیر و امید، و رییس جمهور عدالت شعار مهرورز قبلی، که کم کم آثار پاک دستی اش در حال نمایان شدن است هیچ گاه در همه ی این سال ها در گرماگرم دعواهای سیاسی و ولع بی پایان شان برای بیرون راندن رقیب و نشستن بر کرسی هایی که در صورت بی عدالتی، آخرت شان را بر باد خواهد داد،هیچ گاه درد دل مردمی را که در هوایی چند ده برابر حد مجاز بیش از نیمی از سال نفس می کشند را به استحضار حضرت عالی رسانده اند یا نه ؟ نمی دانم به حضرتعالی اطلاع داده اند که به عنوان مثال امروز در خوزستان دید افقی به 100 متر رسیده است ؟! نمی دانم به رهبری که خوزستانی ها چون جان شیرین دوست می دارندش، اخبار باران اسیدی(در همان معدود مواردی که باران باریده) و سرفه های مرگبار جانبازان و بازماندگان عزیز دفاع مقدس و مردان و زنان غیور و بیمار این خطه رشادت خیز شهادت پرور را می رسانند یا نه؟رهبر عزیزم ما از مسئولین همه ی رده های کشور در همه ی ادوار قبل وحال و بعد برای حل مشکل خوزستان ناامید هستیم چون می دانیم، خوب می دانیم که اولویت شان خوزستان نیست.

خوزستان فقط برای جنگیدن و خون دادن و جان دادن و سپر ملت ایران شدن اولویت دارد که آن هم فعلا خطری برای وقوعش حس نمیشود تا ما اولویت پیدا کنیم و البته از این امنیت کشور عزیزمان خرسندیم. رهبر عزیزم بگذارید ساده بنویسم ! خوزستانی هایی که نه در حرف و شعار که با خون شان وفاداری شان را به امام و شما ثابت کرده اند،خوزستانی هایی که پیمان جان با شما بسته اند ،خوزستانی هایی که 8 سال گردن فراز و سینه ستبر از عزت و شرف ایران و ایرانی با افتخار دفاع کردند و هر وقت هم لازم شود دوباره بی هیچ چشمداشت و تفاخری با سرانگشت اشاره ی شما وسط میدان خواهند بود،خوزستانی هایی که عاشق شما هستند، دارند زنده به گور می شوند ...عاشقانتان را دریابید...

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۷
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
comment
2
1
comment درود بر دکتر عزیز جناب آقای مخبر دزفولی . درود
comment
نادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
comment
2
0
comment حرف دل همه خوزستان است.مرگ برعاشقان کرسی ومسندوریاست ودرودبرمردان بی ادعایی همچون حضرتعالی.
comment
اهوازي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
comment
1
0
comment درود بر شما
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
comment
0
1
comment به قول خواجه شیراز ... در این خاک دراین خاک (در این شش های ناپاک) -----بجز خاک بجز خا دگر هیچ نداریم
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
comment
0
1
comment به قول خواجه شیراز ... در این خاک دراین خاک (در این شش های ناپاک) -----بجز خاک بجز خاک دگر هیچ نداریم
comment
ناشناس
|
Germany
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
comment
1
0
comment آفرین بر شما دکتر گرامی که حرف دل همه خوزستانی ها را زدید ولی چه حیف که مسولین خوزستانی پایتخت نشین کاری نمی کنند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
comment
1
0
comment آفرین بر شما دکتر گرامی که حرف دل همه خوزستانی ها را زدید ولی چه حیف که مسولین خوزستانی پایتخت نشین کاری نمی کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار