شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
انتشار کلیپی از سرقت صندوق صدقات ایستگاه پردیس اهواز ، بازتاب های فراوانی در شبکه های اجتماعی داشته است. در این فیلم چند دقیقه ای ، فردی که ظاهرا معتاد است با کیفی بر دوش و سیمی در دست ، به روشی ماهرانه ! چندین اسکناس از صندوق صدقات بیرون می آورد و به جیب می زند و سر وقت صندوقی دیگر می رود. استفاده از میله های مفتولی برای بیرون کشیدن صدقات از شگردهای قدیمی سارقین است که اخیرا با اعتراض مردم مواجه شده و سارقین که عمدتا از معتادان و بی خانمان ها هستند، روشهای جدیدی را برای این کار ابداع کرده اند. متاسفانه این سارقین با آغشته کردن ورودی صندوق ها به شمع مذاب، باعث پایین نرفتن پولها شده و در زمان مناسب، اقدام به سرقت آنها می کنند.
بر اساس گزارش های منتشر شده سایت رسمی کمیته امداد ، در حال حاضر هشت میلیون و 500 هزار صندوق صدقات کوچک و بزرگ در کشور وجود دارد  که بنا به گفته یكی از مسئولان كمیته امداد بیشتر از  70درصد مبالغ صندوق‌ها سرقت می‌شود. این معضل، كمیته امداد را بر آن داشت كه صندوق‌های دیجیتالی را جایگزین صندوق‌های فعلی كند، اما تا كنون تنها تعدادی صندوق دیجیتالی شده است و سرقت‌ها با قدرت تمام در حال فراگیر شدن است!
در خوزستان نیز سال ها پیش مسئولین کمیته امداد با روبرو شدن با معضل سرقت از صندوق صدقات ، وعده جایگزینی صنددوق صدقات دجیتالی با صندوق های حال حاضر شدند اما با گذشت زمان ، درصد کمی از صندوق صدقات دیجیتالی شده اند و سرقت ها همچنان ادامه دارد. راهكار دیجیتالی کردن صندوق های صدقات ، راهكار درستی به نظر می‌آمد. از این رو ، كمیته امداد با امضای تفاهم‌نامه‌ای با یكی از بانك‌ها كه صورت گرفت وارد مرحله دیگری شد. در این راستا رئیس وقت كمیته امداد امام طی گفت‌و‌گویی كه با رسانه‌ها داشت اظهار كرده بود که تمام صندوق‌های صدقات، دیجیتالی می‌شوند؛ این در حالی است كه با گذشت چند سال از وعده‌ای كه مسئولان كمیته برای اجرایی این طرح داده‌اند تنها اندکی صندوق دیجیتالی شده است! 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار