شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۴۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون:
مهدی مداری با بیان اینکه این سازمان ساخت سه اسکله قایقرانی دیگر را در سواحل گلستان، عامری و کوت عبدالله در دست احداث دارد، گفت: این سه اسکله قایقرانی که دارای امکاناتی چون رستوران ، توقفگاه خودرو و سرویس های بهداشتی است طی ماه های آینده به بهره برداری رسیده و در خدمت شهروندان و گردشگران قرار می گیرد.
مهدی مداری چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار شوشان افزود: این نخستین اسکله قایقرانی در شرق رودخانه کارون در شهر اهواز است که با حمایت استاندار خوزستان و در راستای رونق گردشگری و ایجاد نشاط در شهروندان راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه این اسکله ظرفیت پهلوگیری 50 قایق تفریحی و ماهیگیری را دارد، افزود: این اسکله 29اسفند ماه جاری برای عموم مردم و گردشگران به طور کامل آماده می شود.


مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون با بیان اینکه این سازمان ساخت سه اسکله قایقرانی دیگر را در سواحل گلستان، عامری و کوت عبدالله در دست احداث دارد، گفت: این سه اسکله قایقرانی که دارای امکاناتی چون رستوران ، توقفگاه خودرو و سرویس های بهداشتی است طی ماه های آینده به بهره برداری رسیده و در خدمت شهروندان و گردشگران قرار می گیرد.

مداری گفت: برای ساخت و نصب تجهیزات مورد نیاز این اسکله ها 110میلیارد ریال از محل اعتبارات استانداری خوزستان اختصاص یافته است.

وی احداث 10هزار متر مربع سازه ساحلی در دو سوی رودخانه کارون در اهواز و نصب 18پایه تلسکوپی روشنایی را از دیگر پروژه های انجام شده از سوی شرکت عمران ساحل کارون بیان کرد.
م
دير عامل سازمان عمران ساحل كارون با اشاره به این که در 50 سال گذشته ما چنين اسكله​هايي در استان نداشته​ايم اظهار كرد: اين نوع اسكله براي نخستين بار در استان نصب مي​شود.

مهدي مداري خاطرنشان کرد:  با درايت و حمايت استاندار خوزستان توانسته​ايم 10 هزار متر زيربنا در سواحل كارون ايجاد كنيم.

وی توضيح داد: براي ايجاد اسكله در منطقه​هاي عامري، گلستان، كوت‌عبدالله و كيانپارس اهواز برنامه​ريزي شده است و كارها در حال انجام است. اما تا عيد نوروز فقط اسكله ساحل كيانپارس نصب و آماده بهره​برداري می‌شود.

مدير عامل سازمان عمران ساحل كارون با بیان این که اسكله سواحل ديگر تأمين شده و آماده نصب است  اظهار کرد: اعتبار این سه اسکله 11 ميليارد تومان است كه اعتبار آن‌ها از سوي استاندار تخصيص داده شده است.

مداری با اشاره به این که اسكله​هاي مكانيزه ظرفيت 40 قايق و 10 جت اسكي را دارند تاکید کرد: اسكله​ها به طور مستقيم و غيرمستقيم برای 400 نفر اشغال​زايي ايجاد مي​كنند و هر كدام با داشتن پاركينگ ظرفيت 200 ماشين را دارند.

او خاطرنشان کرد: براي ايجاد فضاي تفريحي و نشاط در ساحل كارون برنامه​هاي بسيار زيادي در سازمان عمران ساحلي كارون در دستور كار است.

مدير عامل سازمان عمران ساحل كارون تاکید کرد: پروژه​هاي گردشگر آبي در مقاطع مختلف اهواز علاوه بر اشتغال​زايي موجب جذب گردشگر مي​شوند و مسافران نوروزي و گردشگري مي​توانند از استفاده كنند. در ساحل كارون اهواز چهار اسكله قايقراني و رستوران به همراه پاركينگ و تأسيسات با حمايت استاندار خوزستان توسط سازمان عمراني ساحل اهواز در حال احداث است.

وی افزود: این اسکله بی شک اولین گام برای توسعه گردشگری آبی در استان خواهد بود و مردم استان از این پس منتظر بهره برداری از این قبیل طرح های تفریحی و گردشگری که تاثیر فراوانی در ایجاد روحیه نشاط و شادابی جامعه دارد، باشند.
ی با اشاره به پروژه احداث کافه جزیره اظهار کرد:  کار این پروژه از اوایل مهر ماه آغاز شده است و فاز اول آن تا پایان امسال به اتمام می‌رسد. این پروژه هزار و ۶۰۰ مترمربع مساحت دارد و اعتبار اولیه آن دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و اعتبار نهایی آن شش میلیارد تومان است.

مداری از اجرای طرح ساماندهی جزیره شادمانی آبادان در قالب طرح ‌های توسعه زیرساخت ‌های گردشگری استان خوزستان خبر داد و گفت: پاکسازی جزیره شادمانی و سواحل آن از نخاله‌ های ساختمانی که منظر نازیبایی را ایجاد کرده، نیز در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون افزود: ایجاد کمربند دسترسی پیرامون جزیره و ساحل سازی و سواحل آن و در نهایت تبدیل جزیره شادمانی به جزیره آرامش به منظور توسعه گردشگری در شهرستان آبادان و تشویق اهالی ساکن جزیره برای نگهداری از این مکان گردشگری ارزشمند از دیگر اقدامات این سازمان است.

رودخانه کارون که به مثابه شاهرگ حیاتی استان خوزستان محسوب می شود، پس از عبور از شهرهای شوشتر ، اهواز و خرمشهر به اروندرود ملحق می شود و از آنجا راهی خلیج فارس می شود.

رودخانه کارون در دو دهه اخیر با شوری آب ، کاهش عمق و آورد آب و آلودگی های زیست محیطی ناشی از ورود پساب های صنعتی و کشاورزی و خانگی رو به رو بوده که نگرانی دوستداران محیط زیست و عموم شهروندان خوزستانی را به دنبال داشته است.

سازمان عمران ساحل کارون زیر نظر استاندار خوزستان  فعال است.
مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
شهرام یوسفی خوشکاروندانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
comment
0
0
comment تقدیر تشکر از تلاش وزحمتهای مدیر عامل ساحل کارون آقای مهدی مداری وحمایتهای استاندار پرتلاش جناب آقای مقتدایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار