شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۲
بسم رب الشهداء و الصدیقین

تاریخ ماندگار است و برخی روزهای تاریخی، جاودانه اند. آن چه این جاودانگی را ایجاد و ایجاب می کند، دلیل حدوث آن است و برای ملت آزاده و بزرگ ایران چه دلیلی والاتر و ارزشمندتر از آزادی و استقلال!. از میان این جاودانه های تاریخی مرز وبوم کهن ایران همیشه سرافراز، روزهای دوم و سوم خرداد، عطر وبویی به مراتب متفاوت تر دارد. هر چند به لحاظ رخداد حوادث، سالیان درازی میان این دو روز فاصله است؛

 اما قرابت تقویمی و تشابه تأثیر این دو رخداد در سرنوشت و آینده ملت ایران، از شگفتی های روزگار است. آزادی پاره تن ایران، خرمشهر خونین پیکر و آزادی اندیشه های سبز ایرانیان در این روزها، علت اصلی جاودانگی و ابدی شدن آنها در حافظه ملت ایران است. 

شهدا و صدیقان راست کردار و استوار قامتی که در حماسه سوم خرداد با اندیشه های خدایی و بالنده خویش از جان گران، مایه نهادند و عزت و سربلندی را به ملت هدیه نمودند و راست کرداران و حقیقت جویانی که در پای صندوق های رای، با ناباوری حماسه دوم خرداد سال هفتاد و شش را آفریدند تا ملت همیشه سربلند ایران، بر قله افتخار آزادی و آزاد اندیشی، مایه مباهات آزاد اندیشان و آزادیخواهان جهان شود؛ هیچ گاه از حافظه تاریخ پاک نخواهند شد.

گرامی داشت این دو حماسه بزرگ تاریخی و پیوستگی ابدی آن دو با یکدیگر، هر چند خاری است در چشم آزادی ستیزان، دروغگویان و متجاوزان به این مرزو بوم، اما شهدی است شیرین و ابدی در کام ملت ایران و همه آزادگان و مصلحان و اصلاح طلبان که پَستی های پُست ها و مقامات دنیوی را به بهای عزت و شرافت خویش نخریدند و راست قامت بر عهد خود با ملت ایران استوار مانده و خم به ابرو نیاوردند و نمی آورند.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز یاد و خاطره همه شهدا، آزادگان، جانبازان و ایثارگران والامقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و به ویژه جاودانه های آزادی خرمشهر عزیز را گرامی داشته و از مسئولان کشوری می خواهد تا وضعیت این شهر و اهالی آن را به لحاظ معیشت و آبادانی و رونق کسب و کار به پیش از جنگ تحمیلی بازگردانند و از سوی دیگر، با تأکید بر حقوق خدشه ناپذیر ملت ایران برای آزادی در تعیین سرنوشت خویش، بار دیگر با یادآوری شکوه مند حماسه دوم خرداد، براصالت و اهمیت مشارکت همه جانبه مردم در همه امور مملکت و پای بندی مسؤولان در تمام سطوح اجرایی و حکومتی بر اجرای قانون اساسی و حفظ حقوق حقه مردم و ارج نهادن به آرا و خواسته های آنان تأکید می نماید.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز
1394

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار