شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۱۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
بیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: الان پروژه پتروشیمی شتاب گرفته و از آن حالت کندی خارج شده است. ما باید از حرف زدن وارد دوره عمل شویم. ایمان در عمل یعنی همین پتروشیمی. عمل صالح یعنی دین وارد صنعت، کشاورزی و … شود ما در ایران اسلامی نیاز داریم همان طور که دین را وارد سیاست کردیم وارد اقتصاد هم بکنیم

 در بازدید یک روزه دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به همراه دمکتر مقتدایی استاندار خوزستان و جمعی از معاونین استانداری و مدیران کل خوزستان دکتر یوسف داودی مدیرعامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان در سخنانی ضمن خیر مقدم به حاضرین اظهار داشت: ما در منطقه اهداف تبین شده ای داریم. در ساختار مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان اکثر موارد مطالعه شده است که مصمم به اجرای آن هستیم.

وی ادامه داد: تصمیم و هدف بزرگ ما در منطقه، ایجاد ۱۰ هزار شغل مستقیم است تحقق این موضوع از نظر ما قطعی ست و تمام زیر بناهای لازم فراهم و تحقق پیدا خواهد کرد. مدیرعامل شرکت پتروشیمی ادامه داد: من اطمینان می دهم که منطقه ما مهاجر پذیر خواهد شد و از نقاط مختلف کشور به این منطقه برای اشتغال و کار خواهند آمد همانند صد و چند سال پیش که برای اشتغال و کار به مسجدسلیمان می آمدند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان دکتر داودی ادامه داد: از اهداف دیگر ما صادرات حداقل ۲ میلیارد دلار در سال است و انشالله به آن خواهیم رسید. وی گفت: ما به دنبال یک تمدن نو در شمال خوزستان هستیم که یقیناَ رونق اقتصاد صنعتی، مسائل فرهنگی و … را به دنبال خواهد داشت که برای رسیدن به این اهداف از همه ظرفیت های استانی و ملی استفاده خواهیم کرد. ایشان در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان گفتند: در حال حاضر ۷۴۰ نفر در شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان مشغول به کار هستند اگر انشالله همین طور مسائل جلو برود ظرف ۳ ماه آینده این از مرز ۱۰۰۰ نفر عبور خواهد کرد و در سال آینده در چنین روزهایی حدود ۲۰۰۰ نفر در اینجا مشغول به کار خواهند شد و در یک و نیم سال آینده در فاز اول به مرز ۴۵۰۰ نفر اشتغال خواهیم رسید ایشان ادامه داد: در حال حاضر در حال مذاکره با کشورهای خارجی هستیم و تا به حال با بیش از ۱۰ گروه خارجی مذاکره داشته ایم و آن ها به دنبال توافق با ما هستند. بسیار امیدوار هستیم ظرف یک سال آینده بخش اعظم طرح های توسعه امان را به اجرا برسانیم. بخش مهندسی پایه ما بیش از ۶۰ درصد انجام گرفته بخشی از تجهیزات به سفارش گذاشته شده است که انشالله ساخته شود سر جمع فاز اول بیش از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم کل مطالعات اولیه برای فازهای توسعه انجام گرفته است. مدیرعامل شرکت پتروشیمی ادامه دادند

فاز اول شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان در سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید هدف ما این است بالای ۱ هزار میلیون تن اوره در سال تولید کنیم. پیگیری های زیادی انجام دادیم تا مشکل راه اندازی منطقه ویژه انرژی زیلایی حل شود این یک کلید است برای سرمایه گذاری خارجی که باعث محرومیت زدایی منطقه خواهد شد. انتظار داریم آقای استاندار مشکل راه آهن را حل کند که برای ما بسیار حائز اهمیت است چرا که ما ۳۲۵۰ تن بار در روز از منطقه خارج کنیم. پس از آن محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی با قدردانی از کشور چین که در شرایط تحریم اقتصادی با کشورمان همکاری کرد، اظهار داشت: کشور چین در حالی که هنوز مذاکرات ادامه داشت بیش از یک میلیارد دلار فاینانس با کشور انجام داد و این فاینانس در اختیار مجموعه پتروشیمی مسجد سلیمان قرار گرفت.

وی با بیان این که کشورهای چین، روسیه و آلمان در جریان مذاکرات با ما همکاری کردند، افزود: کشورهای فرانسه، انگلیس و آمریکا رفتار خوبی با کشور ما نداشتند و شاید اگر شخص اوباما نبود می توانستیم بگوییم که بدترین همکاری از جانب کشور آمریکا بوده است. ایشان در ادامه ضمن تشکر از دکتر مقتدایی استاندار خوزستان اظهار داشت: اذعان می کنم ایشان استاندار پر تلاش و دلسوزی ست. اگر چه این پروژه ها بیش از ۱۰ الی ۱۲ سال است که دارد پیگیری می شود که سه دولت خاتمی، احمدی نژاد و روحانی در این پروژه ها سهم داشته اند اما قبول دارم در دولت اقای روحانی کار سرعت بیشتری گرفت و دکتر مقتدایی وقت بیشتری برای این پروژه ها گذاشته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: الان پروژه پتروشیمی شتاب گرفته و از آن حالت کندی خارج شده است. ما باید از حرف زدن وارد دوره عمل شویم. ایمان در عمل یعنی همین پتروشیمی. عمل صالح یعنی دین وارد صنعت، کشاورزی و … شود ما در ایران اسلامی نیاز داریم همان طور که دین را وارد سیاست کردیم وارد اقتصاد هم بکنیم، به نظر من ائمه جمعه، روحانیون، کارشناسان و مدیران کشور باید یک قیام دیگر کنند و همان طور که دین را وارد سیاست و دفاع و امنیت کردند آن را وارد اقتصاد هم بکنند بعد ببینیم آیا دیگر فسادی در کشور می ماند؟ دیگر حیف و میلی صورت می گیرد؟ محسن رضایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:

همان طور که دوستان گفتند همین پتروشیمی و آلومینیوم روی مسائل اجتماعی اثر گذاشته است. خودکشی، دزدی و جنایت کم شده و برای ۷۴۰ نفر در پتروشیمی و ۸۰ نفر در آلومینیوم شغل ایجاد کرده است حال اگر این ۸۰۰ شغل به ده هزار شغل برسد اتفاق بزرگی در شمال خوزستان به وقوع خواهد پیوست و مشکلاتی همچون مهاجرت و اشتغال برطرف خواهد شد ایشان ادامه داد: تقاضای من این است که به هیچ وجه این دو پروژه، سیاسی و طایفه ای نشوند این پروژه ها پروژه های مردمی هستند.

رضایی ادامه داد: مردم مسجدسلیمان، لالی و اندیکا باید از این دو پروژه بهره مند شوند و برای استخدامی ها هم باید با در نظر گرفتن جمعیت این شهرها سهمی به آنها داداه شود. ما افق خوبی را برای شمال خوزستان می بینیم.  وی در پایان سخنان خود پیشنهاد احداث یک دانشگاه صنعتی در منطقه را داد و گفت:پروژه های پتروشیمی و آلومینیوم باید اقتصادی بمانند و در بحث های طایفه گری، و سیاسی وارد نشوند.


a1 copy2 copy3 copy6 copy4 copy10 copy7 copy8 copy12 copyaIMG_8294 copy5 copy

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
comment
0
0
comment آيا از الان فكري بحال آلودگي وحشناك پتروشيمي شده
آب سد گتوند آلوده نميشود
نيروهاي روستاهاي اطراف مراجعه مي كنند (قلعه راك)وديگر روستاه براي استخدام مي گويند فعلا جذب نيرو نداريم
تجربه ماهشهر وعسلويه لطفا تكرار نشود
چون منطقه طايفه اي است لطفا مسئولين مراقب مسائل طايفه اي وغير بومي استان براي جذب باشند
comment
کارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
comment
0
1
comment درود براستانداردلسوز ، فهیم ، مدبر ، فرهیخته و متعهدخوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار