اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
خبر خوش تقی زاده برای نیروهای پیش دبستانی/پرداخت مطالبات بازنشستگان/تاسیس خانه های کنکور در سراسر خوزستان
در سراسر مناطق و نواحی آموزش و پرورش خوزستان خانه های کنکور شروع به فعالیت کرده اند و مشاورین صاحب نظر در این خانه ها مستقر هستند...




شوشان: مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در سال گذشته ، سالی پر کار و با کسب دو موفقیت ملی را تجربه کرد . وی با بهره گیری از یک مجموعه ی همسو با برنامه ی توسعه ای اش ، توانست در دو شاخص ملی باعث پیشرفت آموزش و پرورش خوزستان شود.محمد تقی زاده معتقد است آموزش و پرورش وقتی موفق خواهد شد که فرآیند آموزش دغدغه ی اصلی مردم و مسئولین باشد.با مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان مباحثی چون لزوم گذراندن دوره ی پیش دبستانی ،شاخص های کنکور ، امتحانات نهایی ، مطالبات بازنشستگان و کمبود نیروی انسانی را به گفت و گو نشستیم . تقی زاده در طی این گفت و گو یک خبر خوش برای نیروهای پیش دبستانی که سال گذشته جذب شدند ، داشت .همچنین از خانواده ها خواست تا وقت دانش آموزان کنکوری خود را برای درس خواندن مدیریت کنند . گفت و گو با مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در پی می آید :



محمد تقی زاده گفت : یکی از شاخص های بنیادی و اساسی در برنامه ی توسعه ی آموزش و پرورش خوزستان ، پیش دبستانی است که رشد خیلی خوبی در آموزش و پرورش خوزستان داشته است . به عنوان نمونه در آموزش و پرورش عشایر برای اولین بار توانستیم هزار و 250نوآموز دوره ی پیش دبستانی را جذب کنیم که تا به حال چنین آماری سابقه نداشته است و این نشان دهنده ی توسعه ی خدمات آموزش و پرورش در زمینه ی پیش دبستانی است.

گذراندن پیش دبستانی اجباری است

تقی زاده همچنین گذراندن دوره ی پیش دبستانی را از سال تحصیلی آینده در خوزستان اجباری دانست و گفت:تمامی دانش آموزانی که سال آینده وارد پایه ی اول دبستان می شوند باید دوره ی پیش دبستانی را طی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ، کنکور را از شاخص های دیگری دانست که در سال گذشته به موفقیت ملی دست پیدا کرد.وی گفت: در سطح ملی ، استانها بر اساس شاخص کنکور ارزیابی و با هم مقایسه می شوند و ما توانستیم رتبه ی کنکور را در خوزستان از 27 به 21 ارتقا بدهیم و این امر اتفاقی بزرگ در طول یکی دو دهه ی اخیر بوده است .

تقی زاده با اظهاراینکه توسعه و پیشرفت در آموزش یک حرکت آسانسوری نیست، گفت : به خاطر مشخص بودن هدف، تعیین برنامه و اطلاع رسانی ،ارتقای رتبه ی کنکور در آموزش و پرورش خوزستان حاصل شد .

خانه های کنکور راهی برای کمک به دانش آموزان

مقام ارشد آموزش و پرورش در خوزستان گفت: از همان ابتدای شروع سال جدید روسای ادارات ، معاون آموزش متوسطه و مسئول آموزش متوسطه به صورت گروه های دو نفره ، برای برگزاری جلسات دعوت شدند تا بحث و تبادل نظر لازم در خصوص کنکور و امتحانات پایانی سوم نظری صورت بگیرد و از روز هشتم فروردین ماه به مدت دو هفته تمامی این جلسات برگزار شد و هماهنگی های لازم به عمل آمد تا هم رتبه ی کنکور به خوبی حفظ و ارتقا یابد و هم تا آخرین ثانیه های این آزمون ها ، مشاورین ما درحوزه ی کنکور و امتحانات نهایی در مناطق و نواحی حضور موثر داشته باشند و این مسئله را در همایش هایی با حضور خانوده ها ، مدیران و دانش آموزان دنبال کنند .

وی افزود: همچنین در سراسر مناطق و نواحی آموزش و پرورش خوزستان خانه های کنکور شروع به فعالیت کرده اند و مشاورین صاحب نظر در این خانه ها مستقر هستند و به دانش آموزان مشاوره می دهند .همچنین کتابخانه ی کنکور نیز راه اندازی شده است که دانش آموزان می توانند با مراجعه به خانه های کنکور از خدمات موجود استفاده کنند.

ارتقای آموزش و پرورش خوزستان در شاخص امتحان نهایی

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به نتایج امتحانات سوم متوسطه گفت: نتایج این امتحانات به عنوان یک شاخص ملی دیگردر نظر گرفته می شود و استان خوزستان از بین 32 استان در سال گذشته در این شاخص ملی ارتقا پیدا کرد و موفق شد از رتبه ی 31 به رتبه ی 30 دست پیدا کند.

وی اظهار داشت : آموزش و پرورش خوزستان در سال گذشته بر اساس برنامه ای که تدوین کرد توانست کار را به خوبی دنبال کند و در تمام شاخص های مورد نظر نتیجه ی مطلوبی کسب کند.

تقی زاده با اشاره به پیگیری مطالبات آموزش و پرورش در سال گذشته گفت: این مطالبات از طریق اداره ی امور مالیاتی و دستگاه قضایی در سال جدید نیز دنبال می شود.

مطالبات بازنشستگانی که پرداخت نشده به زودی تامین اعتبار می شود

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در عین حال تصریح کرد: بخشی از مطالبات بازنشستگان نیز در سال گذشته پرداخت شد و بخش اندک باقیمانده نیز در سال جدید به زودی تامین اعتبار و پرداخت خواهد شد.

تامین ساعت حق التدریس مورد نیاز

وی در خصوص حل مشکل نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان گفت: در این رابطه شخصا با وزیر آموزش و پرورش صحبت کرده ام و شرایط استان خوزستان را برای ایشان تشریح کردم و وزیر آموزش و پرورش نیز پذیرفتند و دستور دادند تا میزان ساعات حق التدریس مورد نیاز در خوزستان تامین شود.

نیروهای پیش دبستانی که جذب آموزش و پرورش شدند ماندگار می شوند

تقی زاده در خصوص جذب نیروهای پیش دبستانی نیز گفت : اقدامی که از سال 79 شروع شده بود ، امسال نتیجه داد و ما توانستیم حدود 2 هزارو 500 نفر را جذب کنیم . این نیروها در آموزش و پرورش ماندگار هستند و قطعا دولت مجوز لازم برای استخدام این افراد را صادر خواهد کرد و جزو کاروان آموزشی ما خواهند بود . من این امید را به این نیروها می دهم که بی هیچ دغدغه ی کار خود را دنبال کنند و ما نهایت تلاش خود را در جذب رسمی این افراد به کار می گیریم .

تغییر مدیریتی در ادارات ایجاد نمی شود

تقی زاده با اظهار اینکه تغییراتی در مدیریت کلان ادارات آموزش و پرورش صورت نمی گیرد، گفت: ثبات مدیریتی در استان خوزستان از اهداف اصلی مجموعه ی آموزش و پرورش خوزستان می باشد ، چون بسیاری از آسیب هایی که در جامعه ی ما وجود دارد ناشی از عدم ثبات مدیریتی است .

سازمان دانش آموزی در مهارت آموزی دانش آموزان موثر است

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ،سازمان دانش آموزی را جزو ارکان اصلی آموزش و پرورش دانست و خاطر نشان کرد: سازمان دانش آموزی به رویکردهای دانش آموزان کمک های شایان ذکری می کند و در مهارت آموزی دانش آموزان تاثیر گذار است . اگر بتوانیم در این حوزه موفق شویم و دانش آموزان ما مهارت های زندگی اجتماعی را از این مسیر به خوبی فرا بگیرد بسیاری از آسیب هایی که در حوزه ی علمی ، آموزشی ، تعلیم و پرورشی با آنها مواجه هستیم، کاهش پیدا می کند .

خانواده ها زمان درس خواندن بچه ها را مدیریت کنند

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت : زمانی ما آموزش و پرورش موفقی خواهیم داشت که ذهن جامعه و مسئولین درگیر مسائل و مشکلات آموزش و پرورش شود و فضا در جامعه ، فضای علمی و آموزشی شود تا به نتیجه ی مورد نظر دست پیدا کنیم .

تقی زده اضافه کرد: اهداف ما زمانی در آموزش و پرورش تحقق پیدا می کنند که خانواده ها درک ، فهم و شناخت لازم را در خصوص اهداف ما پیدا کنند .

وی ادامه داد: خانواده ها دراین فرصت باقی مانده از سال تحصیلی در دو زمینه باید با ما همکاری کنند .اول اینکه به دانش آموزان روحیه بدهند و در جهت کاهش استرس و اضطراب دانش آموز تلاش کنند ودوم اینکه وقت دانش آموز را برای درس خواندن مدیریت کنند تا دانش آموز به خوبی از فرصت باقیمانده استفاده کند. همچنین مدیران مدارس نیز باید اهداف مجموعه ی آموزش و پرورش را به خوبی درک کنند چون اگر مدیران به ما کمک نکنند، نمی توانیم به اهداف خود دست پیدا کنند .

متقاضیان انتقال آسیبی بزرگ برای آموزش و پرورش

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ، با اظهار اینکه هر سال در خوزستان 5 هزار متقاضی انتقال داخل و خارج استان هستند ، گفت :این مسئله آسیبی بزرگ برای استان به شمار می آید و ما نمی توانیم نیروهای با تجربه را به خارج از استان منتقل کنیم مگر اینکه شرایط خاصی وجود داشته باشدو هیچ راهی برای ماندن این نیروها در استان نباشد .

سارا ممبینی


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار