شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۵

شوشان : دولت دهم را باید دولت ابتکارات نامید. ابتکاراتی که در طول تاریخ بشر بی سابقه است و به هر کس بگویی از تعجب، کله اش بوی قورمه سبزی می گیرد! واضح و مبرهن است که بیان و شرح کلیه ابتکارات این دولت از عهده ما خارج است ولی به مصداق آب دریا را اگر نتوان کشید هم به قدر تشنگی باید چشید بخشی از ابتکارات عظیم دولت در حوزه اقتصادی را به استحضار می رسانیم، باشد که عبرت گیرند!

ابتکار آماری : آمار در طول تاریخ همیشه چنان علمی محاسبه می شده که می توانسته به استنتاج و استنباط های علمی بینجامد و مبنای بسیاری از تصمیم گیری ها برای بهبود شرایط قرار گیرد. دولت توانست طی پروسه 7 ساله، آمارهایی ارائه دهد که اولا با هم همخوانی نداشته باشد، ثانیا خود دولت آمارهای خودش را قبول نداشته باشد. این ابتکار اساس علم آمار را بهم ریخته و توانسته آمار را در کشور، کلا از حیض انتفاع ساقط کند!

ابتکار تورمی : در طول تاریخ کشور، بسیاری از کالاها دو نرخی بوده اند. روزگاری هر کالایی دارای دو نرخ دولتی و آزاد بود؛ از ارز گرفته تا شامپو بچه! اما هیچ وقت تورم، دو نوع نرخ نداشت! در سال های اخیر با ابتکار دولت، دو نوع نرخ تورم وجود دارد : یکی نرخ تورم اعلامی توسط بانک مرکزی و دیگری نرخ تورمی که مردم با گوشت و پوست خود احساس می کنند. جالب اینجاست که تفاوت این دو نرخ تورم از تفاوت نرخ کالاهای دولتی و آزاد هم بیشترتر است!

ابتکار تقصیری : تا قبل از دولت فعلی برای همه واضح و مبرهن بود که در اقتصاد دولتی ، مقصر اول و آخر گرانی دولت است. وقتی همه چیز از کارخانجات بزرگ گرفته تا طلا و ارز و کنترل بازار و سیاست گذاری، همه و همه در دست دولت است، دیگر از دشمن چه کاری بر می آید؟! اما به تازگی با ابتکار تازه دولت، به اطلاع همه رسیده است که هر چه گرانی تا هر زمانی بوجود بیاید (حتی در قرن های آینده!) تقصیر دولت های قبلی است و در عوض، هر چه ارزانی بوده است (حتی در قرن های گذشته !)مربوط به دولت فعلی است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار